Da je Exeo nastal na enaki platformi kot prejšnji Audi A4, veste že iz naših prvih vtisov z vožnje z njegovo limuzinsko različico. Da je navzven sveže oblike, navznoter pa zelo 'A4', tudi. In zato je jasno, da tudi pri kombijevski različici karoserije ne more biti veliko drugače.
Pri Seatu pravijo kombijevski različici Exea (karavanu, po domače) ST. Z njo Seat pravzaprav vstopa v razred, ki ga doslej ni poznal, torej v razred klasičnih družinskih karavanov – in prav od slednjega dejstva si (prodajno) veliko obetajo.
Tehnično se ST seveda od limuzinske različice ne razlikuje prav veliko. Medosna razdalja je ostala enaka, 264 centimetrov, in ker je enaka tudi postavitev zadnje klopi, v ST-ju za potnike spredaj in zadaj ni ne manj ne več prostora kot v limuzinski različici.
Karoserija je daljša za pet milimetrov (torej Exeo ST v dolžino meri 4.666 milimetrov), na račun malenkost daljšega zadnjega previsa, a hkrati kombijevskega zadka pa je prostornina prtljažnika zdrsnila s 460 limuzinskih litrov na 442. Razlika v praksi seveda ne le da ni opazna, temveč so kombijevski litri zaradi lažje dostopnosti in prilagodljivosti mnogo bolj uporabni. Če podrete zadnje sedeže in Exea ST naložite do stropa, je prostora za 1.354 litrov.
Tesna sorodnost seveda pomeni, da se Exeo ST od limuzinskega Exea razlikuje šele od B-stebrička nazaj – okna v zadnjih vratih so nekoliko večja, zadek pa seveda povsem klasično kombijevski.
Notranjost ni bila (glede na limuzinskega Exea) deležna nobenih pretresljivih novosti, si je pa po novem mogoče zaželeti odličen Bosejev avdiosistem z 10 zvočniki, Exeo pa je zdaj dobil še sistem za prilagajanje dolžine servisnih intervalov pogojem uporabe (in nasvete vozniku, katero prestavo naj uporabi, v osrednjem informacijskem zaslonu).
Drugo, od sedežev in položaja za volanom pa do paketov opreme (vsa potrebna varnostna oprema je serijska in tudi sicer so paketi opreme bogati), ostaja enako, spremenila se bo le cena. Razlika med limuzinskim Exeom in Exeom ST naj bi bila, ko slednji konec septembra zapelje na naše ceste, okoli tisoč evrov.
Dušan Lukič, foto: Tovarna