Seat Ibiza

22. 5. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Nova Seatova Ibiza je avto, ki je močno povezan s prihodnostjo. Ne le da bo od njega odvisna usoda te španske znamke pod okriljem koncerna VW v ­prihodnjih letih, nova Ibiza je tudi dobra napoved, kako bo šlo Volkswagnu.

Nova Ibiza je namreč nastala na novi koncernski platformi z oznako A0, ta platforma pa je hkrati tudi osnova prihajajočega Volkswagnovega Pola. In preden se spustimo v podrobnosti nove Ibize, le kratka ocena: če sodimo po španski sestri, bo prihajajoči Polo (verjetno sicer malce manjši) avto, ki bo resno premešal karte v segmentu B.

Čeprav je nova Ibiza po zunanjih potezah še vedno brez težav del Seatove znamke in spominja na obstoječe modele, je očitno, da se je oblikovalska zasnova precej spremenila. Veliko manj je nežno ukrivljenih potez, nežnih prehodov iz krivulje v krivuljo, več je (zlasti spredaj in na bokih) ostrih, odrezanih črt, ostrih vogalov . . Pri Seatu novi oblikovalski filozofiji pravijo 'arrow design', torej povzemajo obliko ostre puščice. Zato sta na bokih ostri, očitni gubi, zato so vogali maske in luči športno odsekani, zato se kupola strehe proti zadku splošči in nato ostro spusti. Pravzaprav pri celotni oblikovalski podobi nekako (bolj kot ne negativno) izstopajo le zadnje luči, ki so v primerjavi z drugimi deli avtomobila preveč puste.

Pri Seatu so se še posebej potrudili poudariti, da so ogromno truda vložili v kakovost izdelave. Že hiter pregled avtomobila razkrije zelo ozke in enakomerne špranje med karoserijskimi deli, še več pa pove notranjost, pri snovanju katere je Seatovim oblikovalcem in inženirjem vendarle uspelo ugotoviti, da obstaja tudi plastika, mehka na dotik. Tako se je pri novi Ibizi trda, v soncu bleščeča plastika (skoraj povsem) poslovila, boljše je tudi sedenje (z globinsko nastavljivostjo volana vred), oblike notranjosti pa so sveže.

Glede prostornosti čudežev seveda ne gre pričakovati. Nova Ibiza ima v primerjavi s prejšnjo za (le) sedem milimetrov daljšo medosno razdaljo, desetcentimetrski prirastek zunanje dolžine pa je nastal predvsem zadaj ? previsa je tam več, posledično pa je večji tudi prtljažnik, ki je zdaj skoraj 300-litrski (kar je skoraj desetodstotno povečanje v primerjavi s predhodnico).

Platforma A0, na kateri sta nastala Ibiza in prihajajoči Polo, ima osnovni sistem obešenja koles (MacPhersonove vzmetne noge spredaj in poltoga prema), vendar je medkolesna razdalja večja, povsem na novo so nastavljen vzmeti in blažilniki (nova Ibiza se je na vijugastih in precej neravnih cestah Ibize izkazala za dober kompromis med udobjem in športnostjo), novi so prednji pomožni okvir, krmilni sistem (volan je natančen, nudi dovolj povratnih informacij in da vozniku jasno vedeti, kdaj bo avto zaradi pretiravanja prešel v jasno podkrmiljenje, kdaj pa zaradi igre s stopalkami in volanom v dokaj izraženo, a zlahka nadzirljivo prekrmiljenje), stabilizatorji, prednja prečna vodila in vsa vpetja podvozja na karoserijo.

Sicer pa ima nova Ibiza dve različici podvozja ? normalno udobno in športno, pri kateri so spredaj vzmeti trše za četrtino (primerno čvrstejši so tudi blažilniki), zadaj za 15 odstotkov, spredaj pa je stabilizator debelejši za milimeter (19 namesto 18 milimetrov). In še nekaj je treba poudariti ter s tem pohvaliti Seatove inženirje: čeprav je nova Ibiza večja in ima bolj togo in varnejšo karoserijo (obljubljajo pet NCAP-ovih zvezdic), je lažja od predhodnice ? in sicer za 30 do 50 kilogramov (odvisno od opreme). To pa je v sodobnem avtomobilskem svetu dobrodošla redkost.

Pri motorjih pretresljivih novosti ni. V osnovi bodo imeli kupci Ibize, ko bo ta prišla na trg (najprej le v petvratni različici), na voljo tri bencinske in en dizelski motor. Najšibkejši je 1, 2-litrski trivaljnik (70 'konjev'), sledita pa 1, 4- in 1, 6-litrski štirivaljnik (85 oziroma 105 'konjev'). Po prvih izkušnjah bo prava izbira najmočnejši med bencinarji (če seveda ne merite na precej dražji dizel), 1, 4-litrski bo povprečna rešitev, 1, 2-litrskega pa se je verjetno najbolje izogniti.

Pri dizlih je trenutno edina možnost 1, 9-litrski 105-'konjski' TDI, seveda še stare generacije, ki je primerno glasen (čeprav je treba priznati, da je zvočna izolacija nove Ibize sicer dobra) in ki bo, vsaj po prvih napovedih sodeč, precej dražji od bencinarja (menda za okoli dva do dva in pol tisočaka). Nekaj mesecev po predstavitvi bosta na voljo še dva dizla: 90-'konjska' različica 1.9 TDI s filtrom trdnih delcev ter 80-'konjski' 1.4 TDI (prav tako s filtrom).

Pri Seatu so tudi jasno napovedali, da bo nova Ibiza dobila tako različico FR (menda z močnejšim 1.9 TDI ter 140-'konjskim' kompresorsko-turbinskim bencinarjem TSI) kot različico Cupra (verjetno z 1.8 TFSI), za premostitev luknje med 'civilnimi' in 'športnimi' izvedenkami pa bosta v prihodnosti verjetno poskrbela cenejši 1.4 TSI (z le turbinskim polnilnikom in s 122 'konji') ter kaka močnejša izvedba dizla. In menjalniki? Na žalost bo (na začetku) na voljo le petstopenjski ročni.

V Slovenijo nova Ibiza prihaja konec junija, cene pa še niso znane, a slišati je, da naj bi se te začele že nekje pod desetimi tisočaki, tik pod to mejo pa naj bi se znašla tudi izvedenka s serijsko klimatsko napravo. ESP v Sloveniji (v nasprotju s ponudbo v Nemčiji, Španiji in še nekaterih drugih državah) ne bo serijski, bodo pa serijske (vsaj) štiri varnostne blazine. Sicer pa bo tudi oprema nove Ibize sledila že uveljavljenemu sistemu oprem Reference, Stylance in Sport.

Dušan Lukič, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja