Škoda Octavia RS 4x4: Logično dopolnilo

25. 2. 2016
Deli

Škoda svojo ponudbo pri najpomembnejšem modelu, Octavii, stalno dopolnjuje. Zdaj je tudi najmočnejša na voljo s štirikolesnim pogonom.

Škodina Octavia je eden najbolje prodajanih evropskih modelov z dodatnim štirikolesnim pogonom. V državah, kot so Švica, Avstrija, Norveška, Finska, Poljska in Španija, pa sta Škodina kombija Octavia in Superb tudi vodilna na trgu štirikolesno gnanih karavanov v svojih razredih. Tako je bilo pač tudi nekako logično in pričakovano, da bodo dodali še štirikolesni pogon v različico RS. A na voljo je le s 184-'konjskim' turbodizelskim motorjem in dvosklopčnim menjalnikom, takšno kombinacijo pogona pa sicer pri Octavii lahko naročite tudi kot Scout ali Laurin & Klement.

Čeprav gre torej pri RS 4x4 'le' za novost z drugačno opremo, je bila vseeno dovolj zanimiva za preskušanje, še posebno, ker se je to zgodilo na zasneženih in poledenelih cestah avstrijskih Visokih Tur. Pri preskusu na zaprtih poligonih z ledeno podlago nam je sicer nagajal dež, a so tudi takšne razmere navsezadnje zimske in so dobro služile za prikaz zmogljivosti avtomobila.

Octavia RS je na voljo v dveh karoserijskih različicah, kot petvratna kombilimuzina in kot karavan. Prodajni podatki kažejo, da se velika večina kupcev odloči za karavanski zadek, seveda predvsem zaradi večje uporabnosti in bolj vsestranske uporabe takšnih avtov.

Za osvežitev še nekaj podatkov o tehničnih značilnostih Škodinega štirikolesnega pogona. Razdelitev pogona med prednji in zadnji kolesi se dogaja samodejno, proporcionalno glede na to, koliko moči za napredovanje potrebujemo. Za prilagoditev razdelitve moči skrbi elektronsko uravnana večploščna sklopka, nameščena v ohišju ob zadnjem diferencialu. Elektronska podpora dobiva podatke o stanju avtomobila in reagira hitro glede na razmere. Ob običajni vožnji gre vsa moč le na prednji kolesni par, s čimer tak sistem prispeva tudi k boljši porabi goriva. Izguba prenosa moči na katerem od prednjih koles spodbudi prenos še na zadnji kolesni par, elektronska zapora (EDS) pa poskrbi, da je pogon možen tudi le na eno samo kolo, ki še ima stik s podlago.

Štirikolesno gnana Octavia RS ima dovolj moči, da se na zasneženi podlagi lahko izkaže tudi z bolj športno vodljivostjo in na primernem terenu, kakršen je bil tokrat v Visokih Turah, tudi kot zabaven avtomobil, s katerim je ob boljšem vozniškem znanju mogoče malo posnemati tudi reliste. Vsekakor velja, da je tudi Octavia RS 4x4 primeren avtomobil za primerno ceno, torej z ugledom, ki si ga je Škodina štirikolesno gnana različica pridobila že od predstavitve prvega rodu leta 1999.

besedilo Tomaž Porekar; foto tovarna