Športni terenec, ki ni po okusu bruseljskih birokatov

Mazda CX-60 s priključnim hibridnim pogonskim sklopom v marsičem zanika nekaj poglavij prihajaJoče trajnostne mobilnosti. Kajti prihodnje leto bo hibridni pogon dobil okrepitev z dvema šestvaljnikoma

Novi največji Mazdin športni terenec ima kar nekaj posebnosti in presenečenj. S 4,75 metra dolžine deluje mogočno in hkrati elegantno, sprednji del je dolg z dobrim razlogom in potniška kabina potisnjena nazaj. Oblikovalci so črpali navdih v nedavnih Mazdinih konceptnih avtomobilih, ki odražajo nov oblikovalski pristop oziroma filozofijo, da mora biti vsak nov model vizualno privlačen in mora imeti tudi dušo. CX-60 jo izraža z mišičastimi karoserijskimi linijami brez izumetničenih poudarkov, ostrih robov ali odvečnih okrasnih elementov.

Potniška kabina je kljub omenjeni potisnjenosti proti zadnjemu delu ugodno prostorna, sedeži nudijo visoko raven udobja tudi na daljše razdalje in zaradi dvignjenega položaja neoviran pogled navzven. Izbor kakovostnih materialov in natančnost pri izdelavi, ki ustvarjata vtis prestiža, pri Mazdi postajata standard, prav tako pravšnji odmerek digitalizacije, ki tokrat ni zaobšla merilnikov, v družbi 12,3-palčnega barvnega zaslona in pod njim vrste mehanskih bližnjičnih stikal.

Nedvomno pa sta vsaj majhno presenečenje sistem za prilagoditev voznikovega prostora, ki deluje s prepoznavanjem obraza s kamero in nato vključi samodejno nastavitev položaja za vožnjo glede na višino oči in velikost telesa, Sistem s pomočjo kamere določi višino voznikovih oči, potem ko ta vnese svojo višino. Sedež, volan, projicirni zaslon in zunanja ogledala se nato samodejno prilagodijo. Sistem lahko shrani nastavitve za šest voznikov in goste.

S tem pa zanimivosti še ni konec. CX-60 je prvi Mazdin priključni hibridni avtomobil in, sliši se skoraj neverjetno, najmočnejši serijski model, kar so jih doslej pri tej znamki spravili na ceste.

Pod dolgim motornim pokrovom je 2,5-litrski štirivaljni bencinski motor, v osnovi znan iz CX-5, vendar modificiran in »navit« na 141 kilovatov (192 KM), ki v družbi elektromotorja s 129 kilovati ustvarja 241 kilovatov (327 KM) sistemske moči. Rezultat bi utegnil prepričati tudi tiste, ki ne verjamejo, da se več kot dve toni težak avtomobil do hitrosti 100 kilometrov na uro lahko podviza v 5,8 sekunde in da doseže največjo hitrost 200 kilometrov na uro in bi bil še hitrejši, če tega ne bi preprečil elektronski omejevalnik.

Vzdolžno postavljeni motor poganja predvsem zadnji kolesi, odvisno od vozne situacije in načina vožnje pa tudi prednji. Električni in bencinski motor prenašata svojo moč na vsa štiri kolesa prek gladko delujočega osemstopenjskega samodejnega menjalnika. V hibridnem načinu naj bi avtomobil za sto kilometrov vožnje zahteval le poldrugi liter bencina in 23 kilovatnih ur elektrike.

Vozniku je na voljo pet različnih načinov vožnje: normalni, športni, terenski, vlečni (za priklopnik) in električni. Samo z elektriko lahko CX-60 prevozi 63 kilometrov; v športnem načinu se pogon odziva bolj neposredno in podpira bolj aktiven slog vožnje, v terenskem načinu so pogon na vsa kolesa, nadzor oprijema in drugi sistemi vozne dinamike podrejeni oprijemu, v vlečnem je lahko zadaj pripeta do dve toni in pol težka prikolica.

Zanimivo, kljub meram in obliki karoserije se ta Mazda zna peljati dinamično kot kakšen precej bolj športni avtomobil in tudi v ovinkih nima nobenih težav.
Na slovenske ceste prihaja že v septembru, osnovna cena je 52.290 evrov. Sicer pa hibridni pogon ne bo edini: zgodaj prihodnje leto pride v CX-60 3,3-litrski turbodizelski šestvaljnik z 48-voltnim hibridnim sistemom, in sicer v izvedbi s 187 kW/254 KM (štirikolesni pogon) in s 147 kW/200 KM (zadnji pogon), nato pa še 3,0-litrski bencinski šestvaljnik.