Vozili smo: Toyota Prius+

Uvodno reklamno reklo za Priusa+ bi pri Toyoti lahko bilo tudi: več kot Prius. A je pravzaprav takšna oznaka že zares precej obrabljena, poleg tega pa še ne pove vsega.

Vozili smo: Toyota Prius+ (foto: tovarna) tovarna
1. 8. 2012

Prius+ je zeleni kompromis, namreč za tiste, ki potrebujejo kar nekaj prostora, a jim veliko pomeni, da z vožnjo in izpuhom njihov avtomobil čim manj onesnažuje ozračje. Do zdaj je bil kot hibridni avtomobil z veliko prostora in primerno uporabnostjo za potnike in prtljago na voljo le drag Lexus RX, zdaj (bolje rečeno od septembra letos) pa je na voljo tudi takšen s Toyotino znamko in celo kot Prius, torej s Toyotinim hibridnim predznakom. Pravzaprav Prius+ hkrati tudi dopolnjuje ponudbo osebnih avtomobilov te znamke, namreč tistih, ki sprejmejo kar sedem potnikov, do zdaj je bil tak le Verso.

Prius je znano ime, ta z oznako plus ohranja nekatere najpomembnejše značilnosti (hibridna tehnologija), a so mu konstruktorji dodali tudi dovolj sprememb, da lahko pišemo o novem modelu. Motorna kombinacija, 1,8-litrski bencinski motor in dodaten elektromotor, je ostala enaka. Tokrat pa so pri Toyoti prvič uporabili sodobnejšo akumulatorsko rešitev za spravilo električne energije, ki jo za svoj dodatni pogon potrebuje elektromotor. Gre za litij-ionske celice, povezane v baterijski paket, ki je precej manjši in lažji kot pri običajnem Priusu.

Tudi namestitev je drugje, postavljen je v sredini med obema prednjima sedežema (in je s 34 kilogrami za osem kilogramov lažji od tistega v Priusu). S tem so tudi sprostili del za zadnjo premo, kjer je v Priusu+ prostor za noge za potnike na tretji sedežni klopi. Ker mora motor premikati večjo maso, ima Prius+ sicer nekoliko slabše vozne zmogljivosti (tudi zračni upor je več­ji, a s količnikom 0,28 je Prius+ še vedno enoprostorec z najmanjšim zračnim uporom). Nekoliko je spremenjeno tudi končno razmerje v diferencialu.

Prius+ ima za odtenek udobnejše vzmetenje kot običajni. Toyotini konstruktorji so našli dober kompromis glede udobja, saj ima Prius+ precej mehkejše vzmetenje, dodali pa so elektronski sistem za uravnavanje gibanja karoserije pri pospeševanju, zaviranju in nenadnih ovirah na cesti. Z elektronsko podporo hibridni sistem poskuša z rahlim pospeševanjem ali zaviranjem delovati nasprotno od sil pri vožnji. V primerjavi z običajnim Priusom pa so tudi spremenili prenos v električnem servovolanskem sistemu in ga prilagodili zahtevam težjega avtomobila. Pri tem velja pohvaliti prav volanski občutek v Priusu+, vodljivost je za te vrste avtomobilov zares zgledna in tudi lega na cesti je zadovoljiva.

V primerjavi z običajnim Priusom pa so spremembe predvsem na karoseriji. Seveda je nekaj daljši, za 13,5 cm, pa tudi za 8,5 cm višji. Pomembno se je povečala tudi medosna razdalja, za 8 cm. Tako je v zadku nastalo dovolj prostora za sedem sedežev, saj se je za pet centimetrov podaljšal tudi zadnji previs. Res je sicer, da je za prtljago v prtljažniku ob postavljenih sedmih sedežih le 232 litrov prostora, če sta sedeža v zadnji vrsti zložena, pa prtljažnik zmore 784 litrov prtljage. Kakšno nakupovalno vrečko ali manjšo torbo pa lahko položimo (in pred zvedavimi pogledi tudi skrijemo) v 60-litrski prostor pod dnom običajnega prtljažnika.

Povišana kabina je tudi zelo posrečeno izrabljena tako, da so vse tri vrste sedežev postavljene po vzoru kinodvoran, sedeži druge in tretje vrste so tako vsakokrat za 4,5 cm više kot tisti v prejšnji vrsti. Izrazito za uporabnost je namenjena tudi zasnova vzdolžnega premikanja sedežev v srednji vrsti, tistih zunanjih za 18 cm, srednjega za 16,5 cm, s čimer pa je tudi mogoče prilagoditi dovolj prostora za ramena treh potnikov na drugi klopi.

Prius+ bo imel sorazmerno veliko primerne in uporabne opreme že v osnovni različici, za katero bo treba odšteti 31.000 evrov. Sem med drugim spadajo tudi vstop in zagon brez uporabe ključa, klimatska naprava z zelo poenostavljenim upravljanjem, dnevne luči LED, tempomat, upravljavski gumbi na naperah (ovalnega) volanskega obroča ter sredinski zaslon na armaturni plošči (Toyota Touch).

Že precej več (za zgolj slaba dva tisočaka doplačila) bo ponujala srednja raven opreme (projekcijski zaslon v vidnem polju voznika, panoramska streha iz umetne snovi, Toyota Touch & Go plus), za približno 37.000 evrov pa bo na voljo zelo bogato opremljeni Prius+ Executive, kjer bodo med drugim vozniku na voljo tudi samodejni preprečevalni sistem za manjše trke ter radarski tempomat, sistem samodejnega parkiranja, prevleke iz umetnega usnja, navigacijska naprava, združena s sedempalčnim zaslonom in avdiosistemom JBL.

Tomaž Porekar, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Prius+ je pravzaprav v dolžino, višino in prostornino povečani Prius.

  • Motorji

    Glede moči Priusov hibridni pogon sicer ne požanje posebne hvale, a je gospodarnost pri tretjem Priusovem rodu zgledna in takšna se obeta tudi pri nekaj večjem in težjem z oznako plus.

  • Notranjost in oprema

    Toyotini ljudje glede obljube, da s Priusom+ lahko prevažamo celo sedem potnikov, niso upoštevali tistih z večjimi ali obilnejšimi telesnimi merami. Z bogato opremo dražjih različic pa je uporabnost zares odlična.

  • Cena

    Za čisto vest zavednih zelenomislečih uporabnikov je treba kar veliko odšteti, a prostornost in uporabnost sta zgledni.

Prva ocena

Prius Plus je (bo) dobra izbira za tiste, ki hočejo več prostora in prisegajo na hibridni pogon.