Volkswagen Golf 1.4 TSI (90)

21. 6. 2007
Deli

Časi so neusmiljeni: avtomobilski proizvajalci si ne morejo več privoščiti zasnove motorja, ki bi v eni obliki poganjal le en avtomobil. Govorimo o družinah motorjev.

Ena takšnih družin je Volkswagnov TSI. Dva predstavnika že poznamo - gre za dva 1, 4-litrska motorja s 103 in s 125 kilovati največje moči, poganjata pa že večino Golfovih različic.

Obema se je zdaj pridružil še tretji član, prav tako 1, 4-litrski motor, a z za zdaj najmanjšo močjo - 90 kilovatov. Zanj je značilno, da je tehnično soroden obema zmogljivejšima, vendar mu pri dihanju pomaga le turbopuhalo. To pa je opazno manjše kot pri močnejših motorjih (v premeru meri turbina 37, puhalo pa 40 milimetrov), saj mora pokriti tudi spodnji del vrtljajev motorja.

V primerjavi z zmogljivejšima strojema ima 90-kilovatni še precej spremenjen sesalni sistem, za 14 kilogramov manj mase (kljub enakim bloku, ročični gredi, ojnicam ter pogonski verigi), drugačne kote odpiranja in tekočinsko hlajen ‘intercooler’. Njegov tekočinski tokokrog je ločen od motornega, omogočil pa je zmanjšanje prostornine (z 11 na 4, 8 litra) in skrajšanje časa, ki je potreben, da se ustvari želen tlak (1.800 milibarov) na sesalni strani. Spremenjen je tudi sistem vbrizga, kjer je šest luknjic v šobi drugače postavljenih, s čimer se povsem spremeni obnašanje sprejanja goriva.

Čeprav je nastal na temeljih družine TSI, ga raje primerjamo s sedanjim motorjem 1.6 FSI, ker ga bo počasi zamenjal. Številke so impresivne: pri 2.600 vrtljajih ima TSI 42 odstotkov, pri 1.500 pa kar 66 odstotkov več navora. V praksi to pomeni v peti prestavi štiri, v šesti pa pet sekund manj časa za pospešek od 80 do 120 kilometrov na uro. Navorsko gledano se lahko novi TSI postavi vštric z 2, 3-litrskim petvaljnikom.

Tudi za volanskim obročem je občutek povsem drugačen - v primerjavi z ‘mrtvim’ FSI je TSI precej živahen pri celotnem delovanju, zelo odziven in z nezaznavno turbo luknjo. V Golfu, ki smo ga preskusili, je dovol­jeval precej lenarjenja s prestavno ročico in tudi precej dinamično vožnjo, če smo tako hoteli.

Tako kot drugi člani te družine pa bo na voljo v Volkswagnih do velikosti Passata in tudi z novim, sedemstopenjskim DSG. Ta je sicer tehnični biser, a gre za zvijače tudi. Že ročni menjalnik (6) ima lahko zaradi dovolj navora daljše prestave, DSG (7) pa stvar še dodatno spremeni. Daljše prestave pomenijo manj vrtljajev, to pa manjšo normno porabo in manj normnega izpusta CO2.

A ta družinska zgodba še ni končana; zas­novana je okrog tri- in štirivaljnih motorjev prostornine od litra do 1, 4 litra. Pričakujemo jih lahko že kmalu.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja