Volkswagen Golf 6

17. 10. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Sergej . . Ne, novega Golfa ne izdelujejo v Rusiji. Zakaj torej Sergej? Se še spomnite Sergeja Bubke?

Pri Volkswagnu so z Golfom uporabili podobno taktiko. Zato je oblikovno Golf vedno ostal Golf, zato so bile tudi tehnične spremembe postopne. In zato bi lahko novi, šesti generaciji Golfa lahko rekli tudi Golf 5, 5. A to seveda ne pomeni, da je napredek premajhen. Prav nasprotno: to, da se pod kožo skriva zelo podobna tehnika, so Volkswagnovi inženirji odlično skrili.

Še več – za volanom dobite občutek, da gre za povsem nov avto in hkrati avto, ki je preskočil razred višje. Pa ni. Kajti novi Golf (pohvalno) ni nič večji od prejšnjega (zato je znotraj enako prostora, do litra natančno enako velik pa je tudi prtljažnik), celo pet milimetrov krajši je ob enakem medosju, in tudi ni veliko težji. Hkrati je novi Golf 20 milimetrov širši.

Notranjost je po novem izdelana iz kakovos­tnejših (na pogled in otip) materialov, oblike so nove, predvsem pa je takoj po zagonu motorja jasno, da so se Volkswagnovi inženirji res precej posvetili zvočni izolaciji. Novi Golf je tako (po spominu) tišji od Passata (razen Passata CC, seveda), za to pa skrbi ne le več izolacijskega materiala med motornim prostorom in kabino, temveč tudi akustični film na vetrobranskem steklu, povsem nova tesnila vrat, drugačni nosilci motorja, nova oblika vzvratnih ogledal in še in še.

Končni učinek: medtem ko lahko po naravi glasen dizelski motor sicer še slišite, pa je 1, 4-litrski bencinski TSI, vse dokler se ne zavrti proti petim tisočakom vrtljajev in še čez, popolnoma neslišen. Če si ga omislite v 122-'konjski' različici in ga kombinirate s sedemstopenjskim menjalnikom z dvema sklopkama (DSG), dobite skoraj idealnega Golfa.

Seveda se motorna ponudba ne začne tu. Najšibkejši je 1, 4-litrski bencinec (brez turbine) z 59 kilovati (oziroma 80 'konji'), sledijo mu že znani 1, 6-litrski s 102 'konjema', že omenjeni 90-kilovatni TSI in še s kompresorjem podprta različica enakega motorja s 122 kilovati oziroma 160 'konji'.

Na dizelski strani je dvolitrski TDI s sistemom skupnega voda dobil popolnoma novo 110-'konjsko' različico, seveda pa bo na voljo tudi tista najbolj klasična s 103 kilovati oziroma 140 'konji'. Kasneje, prihodnje leto, bosta na voljo še različici z 90 in s 170 'konji'.

Vsi motorji so (oziroma bodo) na voljo v kombinacijah s pet- ali šeststopenjskim ročnim menjalnikom, namesto klasične avtomatike pa so za tiste, ki ne marajo sklopke, pri Volkswagnu poskrbeli z menjalniki DSG (razen pri najšibkejših bencinskih in dizelskih motorjih). Šibkejše različice so na voljo s sedemstopenjskim, močnejše pa s šeststopenjskim menjalnikom te vrste. Trenutno je novi Golf na voljo le s prednjim pogonom, a seveda lahko pričakujemo tudi pogon 4Motion.

Varnostna oprema je jasno bogata: novi Golf bo (tudi v Sloveniji) v prav vseh različicah opremljen s sistemom za stabilnost ESP in sedmimi varnostnimi blazinami (prednji, stranski, zavesi in blazina za kolena voznika). Za morebitno proženje varnostnih blazin skrbi nov sistem tipal. Volkswagnovi inženirji so namreč klasičnim tipalom dodali še 'akus­tične', ki sistemu blazin pomagajo natančneje prepoznati moč trka in mu prilagoditi proženje zategovalnikov varnostnih pasov in varnostnih blazin. Dodali so še vzglavnike, ki preprečujejo poškodbe zaradi nihanja glave.

V notranjosti novi Golf še najbolj spominja na Passata CC. Če si omislite multimedijski sistem, dobite popolnoma enak sistem upravljanja z zaslonom, občutljivim za dotik, podobne so kontrole klimatizacije, stikala za pomik stekel pa so s komolčne opore na vratih pomaknili na prednji del ročaja na njih, kjer so lažje dostopne.

Z merilnikov se poslavlja modra osvetlitev, podobno kot v prestižnejših koncernskih avtomobilih so ti zdaj osvetljeni belo, z rdečimi kazalci na črni podlagi. Merilnika sta ločena, med njima je še informacijski zaslon.

Seveda si lahko v novem Golfu za doplačilo omislite kup elektronike, ki lajša življenje. Na voljo je aktivni tempomat, ki pa ne deluje s pomočjo radarja, temveč s pomočjo dveh laserjev, vgrajenih poleg dežnega tipala na vrhu vetrobranskega stekla. Parkirni sistem je mogoče 'zlorabiti' tudi za lažje parkiranje, saj PDC-jeva tipala uporablja tudi sistem za samodejno prepoznavanje dovolj velikih parkirnih prostorov in seveda samodejno (bočno) parkiranje vanje.

Poleg parkirnih tipal, ki prepoznajo parkirni prostor in vodijo avto, je del sistema (ob računalniku, ki vse skupaj upravlja) le še električni servo volana, ki skrbi za njegovo vrtenje. Mimogrede: isti električni servo je 'kriv' tudi za to, da je mogoče Golfa izjemno natančno krmiliti na ovinkasti cesti, da je smerno (tudi v zelo močnem bočnem vetru) stabilen in da hkrati do voznika pride dovolj povratnih informacij o tem, kakšen je oprijem prednjih koles.

Omislite si lahko tudi sistem elektronsko nadziranih blažilnikov DCC, ki skrbi, da je na neravnih cestah vožnja udobnejša, med ovinki pa več oprijema s cestiščem. Podvozje je sicer ostalo enako kot pri prejšnjem Golfu (torej MacPhersonove vzmetne noge spredaj in večvodilna prema zadaj), seveda pa je na novo nastavljeno (in pri avtomobilih s sistemom DCC 10 milimetrov nižje).

Novi Golf bo v Sloveniji na voljo novembra, pri Porscheju Slovenija pa obljubljajo zelo ugodne cene, podobne cenam Golfa 5 (ob enaki ali nekoliko boljši opremi). Osnovni motor na slovenskem trgu bo 1, 6-litrski (najšibkejšega, 1, 4-litrskega bencinca ne bo v ponudbi). Glede na to, da zdaj vstopni model stane 15.150 evrov, novi Golf pa bo že serijsko imel klimatsko napravo, radio, večfunkcijski prikazovalnik med merilniki in ESP, lahko dokaj zanesljivo sklepamo, da se bo slovenska cena vstopnega modela (1.6 Trendline) po novem gibala okoli 16 tisoč evrov (in okoli 800 evrov več za petvratno različico).

Kakšna bo v resnici, pa bomo izvedeli v začetku novembra. Jeseni prihodnje leto (ob podobnem času kot tri- in petvratna različica zdaj) prihaja še kombijevska različica, torej Variant.

Novi Golf je tako lestvico v tem avtomobilskem razredu spet pomaknil navzgor. Ne veliko, a ravno dovolj, da bo morala konkurenca ponovno močno garati, da ga dohiti – in to z vedenjem, da v Wolfsburgu medtem že pripravljajo sedmo generacijo . .

Dušan Lukič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja