Beseda Tiguan je neuradno, a iz uradnih ust nastala kot kombinacija besed iz naslova. Zadnjo besedo pri imenu pa so imeli bralci revije Auto Bild.
Volkswagen je namreč predlagal pet imen, bralci pa so izglasovali Tiguan. Kaj si predstavljate pod kombinacijo dveh tako različnih živali, je seveda prepuščeno vaši domišljiji.
Trg tovrstnih vozil se hitro povečuje; Tiguan je že četrti podoben avtomobil, predstavljen letos. Pri Volkswagnu so prepričani: čeprav je konkurenca mlada in močna, bo njihov adut uspešen.
V Wolfsburgu so se držali preskušene metode – Tiguana so zasnovali na osnovi tehnike, ki jo že poznamo. Platforma, torej tehnična osnova, je kombinacija Golfove in Passatove, kar pomeni, da od tod izvirajo tudi notranjost, obe premi in motorji. Če sedite na prednjih sedežih, ni težko ugotoviti: armaturna plošča je takšna, kot v Golfu Plus. Le da je na njej (za doplačilo) zadnja različica avdionavigacijskega sistema. Tudi sicer je notranjost zelo domača, od oblike do materialov, in ker je karoserijsko gledano Tiguan kombi, je notranjost, skupaj (ali še posebej) s prtljažnikom, temu primerno (dobro) prilagodljiva.
Pa vendar tudi ta avtomobil ni pri osvajanju kupcev nič drugačen od drugih, saj bo poskušal najprej prepričati z zunanjim videzom. Zanj bi lahko rekli, da je mali Touareg ali pa le dobro zrisan terenski Golf (Plus) Variant. Zanimiva je odločitev o dveh različnih karoserijah; navidez gre le za dva različna prednja odbijača, a to za seboj potegne še druge značilnosti.
Poleg drugačno okrašene motorne maske in drugačnih bočnih zaščitnih letvic ima ‘28-stopinjski’ Tiguan še dodatno jekleno ojačitev pogonskega sklopa in gumb Off Road, s katerim voznik prilagodi vso elektroniko terenski vožnji. Takšen Tiguan sme v nekaterih deželah tudi zakonsko (in ne le po specifikaciji tovarne) vleči prikolice, težke vse do 2, 5 tone. Osnovna različica pa je ‘18-stopinjska’, ima prednji odbijač spuščen bliže tlom in je namenjena predvsem vožnji po urejenih cestah.
Teoretično znani so tudi motorji. Ob začetku prodaje bosta na voljo dva (tabela), nekaj kasneje pa se jim bodo pridružili še trije. Bencinski so iz družine TSI, torej z neposrednim vbrizgom in s prisilnim polnjenjem. Osnovni je 1, 4-litrski in ima tudi mehansko puhalo, ki je pri vklopljenem programu Off Road vselej vklopljeno (boljši navor za teren! ), druga dva pa sta dvolitrska. Enako prostornino imata tudi nova turbodizla, ki nimata več polnjenja z gorivom po načelu črpalka-šoba, ampak sta opremljena s skupnim vodom zadnje generacije (1.800 barov tlaka, piezo vbrizgalne šobe, osem luknjic v šobi).
Ne glede na motor pa ima Tiguan vedno šeststopenjske menjalnike; kdor doplača za samodejnega (bencinski 170 in 200 ter dizelski 140) in za paket Off Road, mu bo kombinacija prinesla tudi nadzor menjalnika (preprečevanje pretikanja navzgor) pri vklopljenem terenskem programu. Znan, a izpopolnjen (zadnja generacija sredinskega diferenciala – sklopke Haldex) je tudi kvazistalen štirikolesni pogon 4Motion.
Tiguan ponuja tri pakete opreme, ki so vezani na prednji odbijač: 18-stopinjski je na voljo kot Trend & Fun in kot Sport & Style, 28-stopinjski pa kot Track & Field. K vsakemu od teh že po tradiciji pri Volkswagnu ponujajo pester izbor doplačilne opreme. Med njimi so tudi Park Assist (skoraj samodejno bočno parkiranje), duhovito pospravljena in lahko zložljiva kljuka za vleko, kamera za vzvratno vožnjo, dvodelna panoramska streha ter že omenjeni paket Off Road.
Na prvih kilometrih je bil Tiguan zelo prepričljiv, lahkotno vodljiv, brez neljubega nagibanja karoserije, z dobrim vodenjem (volan) in le z blagim trzanjem motorja TSI pri zelo majhnih stalnih hitrostih v počasnem prometu. Zelo dobro se je odrezal tudi na posebej zanj pripravljenem terenskem poligonu. Kakšne zelo močne asociacije s tigrom ali legvanom sicer nismo začutili, a to ne pokvari prvega vtisa: Tiguan je čeden, tehnično dober in uporaben mehki terenec. Zdaj so na vrsti kupci.
Vinko Kernc
Foto: Vinko Kernc
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere