Volvo C30 - Iz Volva za mlade

C30 je najnovejši in najmanjši Volvo. In hkrati prvi, ki je narejen z mislijo na mlade. Samske, v paru pa tudi tiste, ki že imajo otroke. To pa seveda ne pomeni, da ne bodo veseli tudi starejših kupcev.

7. 12. 2006

Recept, ki so ga uporabili pri razvoju C30, ni nov. Za osnovo so vzeli podvozje, na katerem že stojijo S40, V50 in C70, ga na novo uglasili (beri: otrdili), ponudili prav vse motorje, ki jih lahko vtaknejo v nos (skupaj jih je deset, pri nas jih bo osem), te obogatili s tremi menjalniki (petstopenjski Geartronic ter pet- in šeststopenjski ročni), oblikovalcem pustili svobodnejše roke in na trg poslali avto, za katerega pravijo, da je najizrazitejši model v njihovi paleti. Ali drugače: ’A cool car for active people’.

Ker mladi živijo dinamično, se veliko gibljejo po mestnih središčih in se največkrat vozijo sami ali v parih, so C30 namenili temu primerno dolžino (od S40 je za 22 centimetrov krajši), spredaj ohranili povsem enako raven udobja, kot ga srečamo v S40 ali V50, in zadaj namesto klopi namestili dva ločena sedeža. Tako je tam prostora le za dva, je pa tega dovolj, da takrat, ko se morajo na pot odpraviti štirje, zagotavljata razredu (premium) primerno visoko raven udobja.

Če se sprašujete, kaj zanimivega je na tem avtu, da bi lahko pritegnil mlade kupce, moramo te stvari iskati predvsem na zadku. Ta je povsem nov in precej netipičen za Volvo. V spojler zaključena streha (ob najmočnejših motorjih pride zraven še dodaten spojler), dve izpušni cevi (vsaka na eni strani), predvsem pa zadnje steklo, ki je brez okvirja in obenem igra vlogo prtljažnih vrat. Zanimive so prav tako zadnje luči, ki ponoči svetijo v obliki dveh navzdol obrnjenih polkrogov.

Posebej za mlade pa so sestavili tudi bogat seznam dodatkov, s katerimi si bodo lahko izdelali C30 po svojih željah. Tako so na voljo različna platišča velikosti od 15 do 18 palcev, plastične obrobe spodnjega dela karoserije, ki so lahko v črni ali rjavi barvi oziroma v barvi karoserije, povsem nova v paleti je barva Cosmic White Pear, izbirati je mogoče med različnimi odtenki blaga v notranjosti (celo v osnovni opremi so na voljo tri barve: rdeča, modra in črna), prekrivala za prtljago v zadku ni – najdete ga na seznamu doplačil – namesto enega pa sta kar dva (mehka in trda različica). Za tiste, ki prisegajo na športnost, so v ponudbi športni volanski obroč, prestavna ročica in aluminijaste stopalke, kot je pri Volvu že dolgo v navadi, pa je bogata tudi izbira avdiosistemov.

Osnovni Performance ima ojačevalnik (4 x 20 vatov) in štiri zvočnike. High Perfomance je bogatejši še za štiri zvočnike. Vrh pa je tudi model Premium Sound, ki v sebi skriva digitalni ojačevalnik, tehnologiji ICE Power (Alpine) in Pro Logic II Sound, pet izhodov s po 130 vati in deset zvočnikov priznanega danskega proizvajalca Dynaudio. To pa ni vse. Zaradi CD-izmenjevalnika ta sistem prebira tudi glasbo, zapisano v formatu MP3 in WMA, že spomladi prihodnjega leta pa se bo bahal še s priključki za iPod in USB.

Če katero od poglavji pri Volvu nikoli ni bilo vprašljivo, potem to velja za varnost. In C30 ni nobena izjema. V njem najdete vse, kar imajo veliki. Dodatno ojačene cone, dvostopenjski varnostni blazini spredaj, samozategovalne varnostne pasove z omejevalniki zatezne sile, nadzorovano deformiranje volanskega droga, SIPS (Side Impact Protection System), IC (Inflatable curtains), WHIPS (Volvo Whiplash Protection System) na prednjih sedežih, ki zmanjšuje možnosti poškodb hrbta, premišljeno zgradbo zadnjega dela vozila, dodatno zaščiteno posodo za gorivo, postavljeno pred zadnjo premo, in ne nazadnje tako zasnovan prednji del vozila, da kar v največji meri zmanjšuje možnosti poškodb pešcev.

In varnost bo brez dvoma tudi pri tem Volvu eden od adutov, ki bo odigral pomembnejšo vlogo v boju s tekmeci. Pri nas pa bi to lahko veljalo tudi za cene. Osnovni model z 1, 6-litrskim bencinskim motorjem bo mogoče dobiti že za 4.361.500 tolarjev. Bolj kot motor pa v tem primeru prepriča seznam opreme, v katero so vključene tudi stvari kot ABS, DSTC, šest varnostnih blazin, avdiosistem, klimatska naprava, električni pomik stekel in ogledal . .

Za najbolj neučakane pa še to: C30 je že mogoče naročiti, prvi kupci pri nas pa bodo svoje Volve dobili v februarju oziroma marcu prihodnjega leta.

Prvi vtis

Videz 3/5

C30 je namenjen mladim in to dokazuje tudi s svojo zunanjostjo. Mogoče vsem ljubiteljem te znamke zadek ne bo všeč, je pa nesporno, da je izrazito nov.

Motorji 3/5

Paleta motorjev je nadvse pestra. Skupaj jih je v ponudbi deset, pri nas jih bo osem, vse to pa so nadgradili še tremi menjalniki.

Notranjost in oprema 3/5

Spredaj je prostora dovolj, prav tako udobja, zadaj nekoliko manj. Serijska oprema je bogata, v njej dobite tudi ABS, DSTC, avdiosistem, klimatsko napravo …

Cena 3/5

Če pogledamo v premium razred, potem velja, da je C30 med najugodnejšimi. S ceno osnovnega modela pa bi lahko prepričal tudi tiste kupce, ki pogledujejo po manj eminentnih tekmecih.

Prva ocena 3/5

Pri Volvu poudarjajo, da je C30 namenjen predvsem mladim, toda naš prvi vtis pravi, da bodo po njem z veseljem posegli tudi starejši. Že zaradi imidža in vgrajene varnosti. Pa tudi zaradi bogate opreme in spodobnih cen.

Matevž Korošec

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri