Vozili smo: Adria Super Sonic I701 SC

Novomeška Adria niza zmage na poslovnem področju in Super Sonic je eden izmed razlogov.

Vozili smo: Adria Super Sonic I701 SC (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
26. 9. 2012

Gre za avtodom najvišjega razreda, pri katerem niso skoparili s svežimi idejami in so pokazali, da znajo stopiti v korak s časom. Iz svojega varnega območja so tako izstopili prav z integriranim vozilom (s popolnoma novo karoserijo), ki je zgrajeno na sodobni šasiji proizvajalca ALKO, za pogon pa skrbi preizkušena Fiatova tehnika, natančneje Ducato z 2,3-litrskim turbodizlom, ki zmore 130 ali 150 'konjev', in 3,0-litrski turbodizel s 180 'konji'.

Preizkusili smo 2,3-litrskega s 130 'konji' in k motorju res nimamo pripomb, saj zgledno vleče težak tovor, več moči bi si želeli le na daljših avtocestnih klancih. Dobro preračunan, ročni, šeststopenjski menjalnik poskrbi, da je lahko največja hitrost precej večja od zakonsko dovoljene, saj avtodom požene nekaj prek 160 km/h glede na merilnik hitrosti. A dvomimo, da se veliko dopustnikov tako hitro vozi, verjetno bo bolj koristen podatek o resnični potovalni hitrosti, pri kateri ima ta hiša na kolesih najboljšo porabo goriva.

Na našem preizkusu smo prišli do zanimivih rezultatov. Najlepše in najbolj gospodarno se seveda pelje po podeželskih cestah, kjer se hitrost giblje okoli 80 do 90 km/h, na avtocesti pa do 100 km/h. Takrat Fiatov motor popije dobrih devet litrov dizla na 100 kilometrov. Pri 120 km/h se ta poraba poveča vsaj za dobra dva litra, pri 130 km/ pa še za dva. Ker sta poraba goriva in njegova cena danes zelo pomembni postavki, ob tem podatku ne moremo zamahniti z roko, predvsem pa ima Super Sonic veliko prednost. Na avtocesti pa k ugodni porabi, če ste zmerni s hitrostjo, veliko pripomore tudi tempomat. Aerodinamična oblika (kolikor lahko govorimo o njej pri avtodomih) poskrbi, da kljub trem tonam in 116 kilogramom mase praznega vozila družinskega potovanja ne osuši že samo strošek goriva.

A to potovanje ni kar tako, to je luksuzni izlet v apartmaju na štirih kolesih. Prostora res ne manjka, za kar poskrbi njegova oglata oblika, kjer se do milimetra natančno izkoristi prostor. Ker je modernega dizajna in zajetnih mer, je na cesti deležen začudenih pogledov. V dolžino namreč meri skoraj sedem metrov in pol, v širino 2,3 metra in v višino skoraj tri metre! Največja skupna dovoljena masa znaša 3,5 tone, kar pomeni, da ga lahko vozite z izpitom B-kategorije.

V vožnji se Super Sonic presenetljivo dobro izkaže. Dolgo medosje, predvsem pa povsem na zunanje robove pomaknjena kolesa in kakovostno vzmetenje na zračnih blazinah poskrbijo za stabilnost in mirno vožnjo. Ker voznik prav zaradi oblike nadgradnje vseskozi lepo nadzira vse štiri vogale, ga je mogoče pripeljati tudi v marsikatero ozko ulico ali zelo na tesno parkirati. Pri parkiranju mu sicer pomaga tudi kamera, ki pa bi lahko poskrbela za nekoliko boljšo, bolj realno sliko po vzoru sodobnih avtomobilov. Torej, upravljanje je nekoliko avtobusarsko, a tega tokrat ne štejemo kot slabost, ne nazadnje se za volanom sedi zelo udobno.

Stvar, ki se je sčasoma privadite, je občutljivost za bočni veter, ki pa na srečo ni pretirana ali celo nevarna. Tu se ponovno izkaže kakovostno podvozje. Ko govorimo o bivanju v Super Sonicu, lahko uporabimo presežnike, saj gre za luksuzen izdelek, ki bo zelo lepo poskrbel za udobje štirih potnikov – za toliko ljudi je namreč ta avtodom tudi registriran. Zadaj se bohoti velika francoska postelja velikosti 197 x 145 centimetrov, spredaj pa se izpod stropa s pomočjo elektrike s preprostim pritiskom na gumb spusti še ena postelja, ki meri 190 x 145 centimetrov. To je tudi ena od večjih prednosti, postelja, tudi ko je spuščena, pa dopušča vstopanje in izstopanje iz bivalnika.

Za bivalno udobje poleg kakovostnih materialov skrbijo še dobra izolacija (vključno s kakovostnimi okni), klimatska naprava, ki se napaja na zunanje električno omrežje, in ogrevalni sistem Alde, ki s pomočjo vode greje tla v mrzlem vremenu. To Super Sonica uvršča med tiste bivalnike, ki jih brez težav uporabljate kjerkoli in predvsem kadarkoli, tako poleti kot pozimi.

Žal to pomeni tudi zasoljeno ceno. Če se boste odločili za nakup tega prestižnega modela z vso dodatno opremo, boste morali zanj odšteti 90.626 evrov, osnovni Super Sonic pa stane 77.498 evrov.

 

Tekst: Peter Kavčič

Prvi vtis
  • Videz

    To je eden najlepše oblikovanih bivalnikov, vse čestitke Adrii. Kjerkoli smo se pojavili s Super Sonicom, smo bili deležni navdušenih pogledov.

  • Motorji

    Motorna paleta, ki jo prispeva Fiat (Ducato), je bogata, saj lahko izbirate med dizelskimi motorji s 130, 150 in 180 'konji'. Poraba goriva je kljub ogromnim meram in trem tonam mase in pol zmerna.

  • Notranjost in oprema

    Vrhunski klimatski sistem in ogrevanje prostora s toplo vodo je jamstvo za uporabo vse leto. Notranjost prekipeva od prestiža in navdušuje z dobro premišljenimi detajli. Zmoti le rahlo 'čričkanje' dvižne postelje nad voznikom in sovoznikom.

  • Cena

    Uh, na prvi pogled je dobrih 90 tisočakov res velik zalogaj, nekoliko bolj zmerno opremljena različica pa vas bo stala 77 tisočakov. Ni poceni, a takšnega bivalnika ne kupuješ tako kot avtomobil, ampak recimo namesto garsonjere na jadranski obali.

Prva ocena

Novomeški gigant je s tem modelom vstopil v najprestižnejši razred. Zahtevnim kupcem ponujajo dober paket, avtodom za vse letne čase, v katerem se ne boste nikdar počutili utesnjeno. Navdušil nas je tako notranji kot zunanji dizajn in pa presenetljivo zmerna poraba goriva.

Podatki

Model: I701 SC

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski, skupni vod
Gibna prostornina (cm3): 2.287
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 96 (130) pri 3.600
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1.800
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: podvozje AL-KO, vijačni zračni
Zadnja prema: blažilniki, ESP, ABS, EBD
Medosna razdalja (mm): 4.053
Dolžina x širina x višina (mm): 7.402 × 2.299 × 2.960
Prtljažnik (l): n. p.
Masa praznega vozila (kg): 3.161
Največja hitrost: n. p.
Pospešek (0-100km/h): n. p.
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 10,5
Izpust CO2(g/km): zadostuje standardom Euro5

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri