Zapeljali smo športnika, ki nasprotuje trenutnemu ozračju

Vesela novica za avtomobiilske navdušence: na slovenski trg prihaja športna avtomobilka znamka Alpine in njen reprezentant A110  v treh različicah in vsaka s svojo filozofiijo. Zdaj je pravi čas, da Alpine osvoji tudi slovenske ceste, ki so zelo primerne za takšne avtomobile, pravijo pri znamki. 

Že ko so se pri Renaultovi hčerinski znamki Alpine pred petimi leti odločili, da bodo na ceste postavili reinkarnacijo modela A110, je marsikateri poznavalec zastrigel z ušesi. No in zdaj je štirikolesni atlet naprodaj tudi pri nas. "Na posamezne trge vstopamo premišljeno in zdaj se nam je zdel pravi čas, da pridemo tudi v Slovenijo, kjer je veliko športnih navdušencev, ki boodo razumeli filozofijjo naše znamke. Poleg tega imate nekaj cest, ki so povsem pisane na kožo A110", je ob začetku prodaje za Avto magazin povedal Regis Fricotte, komercialni direktor znamke Alpine.

Dinamični športnik A110 je sposoben hitre interakcije iz oči opazovalca v svoja dvojna žarometa in ostale retro elemente, ki jih z zmernim vzbujanjem nostalgije interpretira na sodoben način. Če je to še A110 S, ki se na zadnjem delu petelini z bahavo velikim zračnim stabilizatorjem, pa je simpatija očitna že na prvi pogled.

In prav takšen A110 S me je pričakal na krstni vožnji po slovenskih cestah, ki ponujajo zanimive zavojev, kratke ravnice za prehitevanje, zdelan asfalt in nekaj odsekov, kjer je mogoče zlahka preseči hitrostne omejitve. Za volan sem sedel previdno počasi in ugotovil, da je školjkasti sedež brezhibno oprijel nadpovprečno zajetno telo, spoznavanje voznikovega delovnega mesta pa je bilo kratko – športni volan, instrumentna plošča z digitalnimi merilniki, za zdajšnje čase majhen osrednji komunikacijski zaslon in nekaj stikal, ki se najdejo v bolj običajnih (in znatno cenejših) Renaultovih avtomobilih. Mimogrede, delež vidnih in skritih delov, sposojenih pri Renaultu, znaša dobro tretjino.

Za sedežema je huronski stroj

Motor, 1,8-litrski štirivaljnik s prisilnim dovajanjem zraka je bolj ali manj enak kot v Meganu RS. Razlika je v tem, da je tukaj vgrajen sredinsko in poganja zadnji kolesi. V najmočnejši izvedbi iztisne iz sebe 221 kilovatov moči oziroma okroglih 300 »konjev« in ob običajnem speljevanju deluje nekoliko pritajeno, a voznika hitro zvabi v skušnjavo po naglejšem pospeševanju. Takrat začne štirivaljnik renčati in sikati kot divja žival in že rahel dodatek na stopalki na plin povzroči izjemno živahen odziv.

Alpine ima pravzaprav vse, kar potrebuje pravi športni avtomobil. To se čuti že po prvih kilometrih, predvsem pa na zavitih podeželskih cestah, kjer svojo vlogo odlično odigra čvrsta nastavitev podvozja. V zavojih se A110 S počuti domače, zelo natančno sledi začrtani smeri in dobesedno hrepeni po naslednjem ovinku. Dovoljuje dobršno mero zabave in ne zahteva dirkaške spretnosti tistega, ki je za volanom. Pač pa le poslušanje notranjega glasu, ki največkrat pravočasno, včasih pa tudi v zadnjem hipu naznani kdaj je treba odnehati.

Seveda je mogoče elektronskega pomočnika za stabilnost tudi popolnoma izklopiti, vendar je to priporočljivo le na površini, kot je dirkališče. In če čas dopušča, je mogoče v realnem času pregledovati vse relevantne parametre na multimedijskem zaslonu, poleg polnilnega tlaka ali navora tudi podatke o zmogljivosti za pospeševanje in G-sile, ki se pojavijo pri hitri vožnji.

Z najmočnejšim motorjem francoski športnik z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro potrebuje le 4,2 sekunde, pri največji hitrosti se kazalec stavi pri 260 kilometrih na uro. Odlično in seveda ne povsem presenetljivo, kajti A110 je v pravem športnem dhu vitek in žilav, s karoserijo iz aluminija namreč tehta le 1140 kilogramov.

Če je rdeče stikalo za način vožnje nastavljeno na "Sport" ali "Track", Alpine še bolj napne svoje mišice, stopalka za plin se odzove še bolj naglo, medtem ko je delovanje sedemstopenjskega samodejnega menjalnika z volanskima prestavnima vzvodoma še bolj ostro. Tovrstne zabave je v običajnem A110, ki ga poganja šibkejša izvedba motorja s 185 kilovati oziroma 252 »konji« in v elegantnem A110 GT z enako motorno podporo kot v A110 S, res za odtenek manj, a še vedno dovolj za strastne ljubitelje dinamične vožnje in tudi zaa one, ki v krvi nimajo tolikšno količino adrenalina.

Ni za vsakdanjo uporabo

Toda miselnost, da je A110 avtomobil za vsakdanjo uporabo, je na zelo trhlih temeljih. Prtljažni prostor je namreč silno skromen, sprejme le 196 (spredaj 96 in zadaj 100) litrov, kar je dovolj za nekaj nakupovalnih vrečk ali za torbo z brisačami in kopalkami za na plažo. Treba je misliti tudi na sosesko, ki bi se najbrž zgražala nad glasnim bencinskim strojem, ki bi kalil jutranji mir.

In še bolj je treba razmisliti tudi o ceni, kajti A110 je tudi v osnovni izvedbi za 61 tisočakov drag avtomobil, medtem ko je treba za A110 S odriniti 73.800 evrov. Pri nas bo za znamko Alpine skrbelo podjetje ASP iz Lesc, dolgoletni Renaultov pooblaščeni prodajalec in serviser, ki se je v zadnjih letih specializiral za športnike z oznako RS. Seveda pa bo roko nad poslovanjem držal Renault-Nissan Slovenija.

A110 je tudi zadnji, ki ga pri tej znamki ponujajo z bencinskim motorjem. Na cestah ga bodo pustili vsaj do leta 2024, a takrat tudi Alpine vstopa v električno dobo, najprej z manjšim športnim modelom in dve leti kasneje še z nekakšnim križancem. Tudi A110 bo dobil naslednika, a ga bo namesto razposajenega bencinskega štirivaljnika poganjal tih in vseeno zmogljiv elektromotor.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere