Vozili smo: Audi A3 Sportback e-tron

Smo Slovenci pripravljeni na električne avtomobile? Če nam Audi ne bo omilil vseh predsodkov pred uporabo alternativnih pogonskih metod, nam jih bo težko kdo drug.

11. 8. 2014

Saj veste, to je tako, kot če bi nas mama v otroštvu prepričevala, da je paprika v solati pravzaprav čisto okusna. Komu verjeti, če ne njej? In komu verjeti, da je čas za hibride, če ne prav Audiju? Prav, najbrž Volkswagnu z Golfom, ampak saj vemo, da sta zgodbi obeh znamk prepleteni. In očitno tudi pri Audiju mislijo, da smo Slovenci pripravljeni na njihovega priključnega hibrida – mednarodne predstavitve sva se namreč udeležila dva slovenska novinarja skupaj s približno desetimi kitajskimi kolegi. Glede na delež zastopanosti v primerjavi z velikostjo trga bi lahko v šali dejali, da precej resno računajo na nas.

Toda posvetimo se novemu Audiju A3 Sportback e-tronu. Hibridov in električnih avtomobilov je na trgu zdaj že precej in pri ljudeh nastaja zmeda. Kakšen hibrid je pravzaprav e-tron? Pravzaprav gre za tehnološko najbolj v prihodnost usmerjeno in ta trenutek najbolj razumno različico – za priključni hibrid (PHEV). Kaj to pomeni? Medtem ko so popolnoma električni avtomobili omejeni zaradi vgradnje velikih, težkih in dragih baterij, je e-tron ravno pravšnji križanec med električnim avtomobilom in avtomobilom, ki si pri vožnji pomaga z motorjem na notranje zgorevanje. Pri Audiju so motorju 1.4 TFSI (110 kW) z dvosklopčnim menjalnikom (s-tronic) dodali 75-kilovatni elektromotor, vmes pa še eno sklopko, ki omogoča, da e-trona poganja le elektromotor. Baterije, ki omogočajo doseg približno 50 kilometrov, so skrite pod zadnjo klopjo.

Sam zunanji videz je skoraj enak kot pri običajnem A3 Sportbacku. E-trona izdaja nekoliko večja kromirana prednja maska. In če se malo poigrate z Audijevim znakom, za njim najdete vtičnico za polnjenje baterij. Tudi v notranjosti boste težko opazili kakšno razliko. Če boste spregledali gumb EV (o njem malce kasneje), vam bo le pogled na merilnike razkril, da gre za hibridnega Audija.

E-trona smo preizkusili na Dunaju z okolico. V stari mestni elektrarni so nas čakali avtomobili z napolnjenimi baterijami (mimogrede, popolnoma prazna baterija se prek 230-voltnem vtičnice polni tri ure in 45 minut) in prva naloga je bila prebiti se skozi mestno gnečo. Elektromotor nam je tukaj pripravil lepo presenečenje. Je odločen in neverjetno poskočen, saj vseh 330 Nm navora ponuja že pri začetnih vrtljajih in vozilo požene vse do hitrosti 130 kilometrov na uro. V tišini, se pravi, le ob pišu vetra okrog karoserije in šumu izpod gum. Če želimo ohranjati tolikšno hitrost, je smiselno preklopiti na bencinski motor. To storimo preprosto, z gumbom EV izberemo enega od treh preostalih načinov vožnje: eden je samodejni hibridni, pri drugem vozimo na bencinske hlape in pri tretjem se poveča regeneracija baterije (ta način vožnje je primeren takrat, ko se približujemo območju, kjer nameravamo uporabljati izključno električni pogon). In ko preklopimo na hibridni način, postane e-tron precej resen avtomobil. Oba motorja skupaj dajeta na voljo 150 kilovatov moči in 350 Nm navora ter nam razblinita vse stereotipe o počasnih in dolgočasnih hibridih. In vse to ob normirani porabi 1,5 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov. Če vam kdo tega ne bo verjel, mu to lahko kjerkoli dokažete, kajti e-tron pošilja vse podatke o stanji vozila neposredno v vaš pametni telefon. Tako lahko sami spremljate polnjenje baterije, preverite, ali so vrata zaklenjena, ali pa na daljavo nastavite želeno temperaturo v notranjosti.

Nemci bodo novega A3 Sportback e-trona lahko naročili že konec julija za 37.900 evrov. Ni še popolnoma jasno, ali se ga bo slovenski uvoznik odločil pripeljati na naš trg in po kakšni ceni naj bi ga ponudil. Ne gre pa pozabiti, da vas bo država s prispevkom iz ekološkega sklada spodbudila k nakupu takega Audija s tremi tisočaki. A to pa bi lahko kaj hitro zapravili za kak kos dodatne opreme, kakor smo pri Audijih vajeni.

Besedilo: Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič, tovarna

Tehnične značilnosti Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

Motor/skupna izhodna moč: bencinski, 1,4 l, 160 kW

Moč – motor na notranje zgorevanje (kW/KM): 110/150

Moč – elektromotor (kW/KM): 75/102

Navor (Nm): 250

Menjalnik: S6, dvosklopčni

Akumulator: litijev ionski

Zmogljivost (kWh): 8,8

Čas polnjenja (h): 3,45 (230 V)

Masa (kg): 1.540

Povprečna poraba goriva (l/100 km): 1,5

Povprečen izpust CO2 (g/km): 35

Doseg s pogonom na elektriko (km): 50

Pospešek od 0 do 100 km/h (sek): 7,6

Največja hitrost (km/h): 222

Največja hitrost z elektromotorjem (km/h): 130

Prostornina prtljažnika: 280–1.120

Prvi vtis
  • Videz

    
S prstom ne bodo kazali na vas. Ne zaradi izstopajoče oblike in tudi ne zato, ker se bo hibridni e-tron razlikoval od navadnega Audija A3 Sportback.

  • Motorji

    Težko bi našli priključni hibrid, ki bi imel boljšo kombinacijo obeh motorjev.

  • Notranjost in oprema

    Na koncu je pri Audiju vedno tako, da boste najbolj občutili, ko boste najgloblje segli v denarnico. A tudi osnovni materiali so odlični.

  • Cena

    Če gremo s prstom po ceniku priključnih hibridov na slovenskem trgu, je Audijeva cena postavljena dokaj nizko. Je pa res, da si večina v Audiju zaželi še nekaj dodatne opreme.

Prva ocena

Če bi se človek s predsodkom do hibridov zapeljal en krog z e-tronom, bi hitro prestopil na drugo stran. Lahkotnost upravljanja in priročnost na videz zapletenega skupka tehnologije je tisto, kar prepriča.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri