Vozili smo: Prototipni Audi Quattro

Na preteklem pariškem salonu je Audi predstavil svoj pogled na novega Quattra. Videz navduši, še bolj pa prepriča vožnja s prvim prototipom avtomobila, ki bo za serijsko gradnjo morda pripravljen leta 2013.

7. 2. 2012

Legenda se vrača.

Audi je svojo sodobno podobo začel dobivati s svojim legendarnim modelom, Quattrom. Ko so prvi videli in vozili ta avto, se je šele začela spreminjati podoba Audija. Trideset let kasneje poznavalci vse bolj ugotavljajo, da Audiju zmanjkuje legendarnih modelov. Zadnja, ki sta prinesla nekaj novega, R8 in A5, sta tudi že nekaj časa na trgu; prav tako bo kmalu na voljo že tretja generacija TT-ja. Vodstvo Audija je našlo preizkušeno rešitev: legenda se vrača!

Audija Quattro Concept smo lahko prvič videli na lanskem pariškem salonu, pred kratkim pa so s prototipom novega Quattra naredili tudi prvih nekaj krogov na miniaturnem dirkališču v bližini Audijeve nemške tovarne v Neckarsulmu.

Pariški Quattro Concept je požel odobravanje številnih obiskovalcev salona, ljubiteljev hitrih in močnih avtomobilov, pa tudi oblikovalskih insajderjev, saj je s svojo povsem sodobno obliko kljub vsemu ohranil številne legendarne poteze prvega in edinega Quattra, iz katerega se je seveda v tridesetih letih pri Audiju razvila filozofija štirikolesnega pogona.

V proizvodnjo že v 2013?

Vodstvo Audija se še vedno ni dokončno odločilo, ali bo novi Quattro zares dobil zeleno luč, toda konstrukcijski oddelek je za lažjo odločitev pripravil prvi prototip na osnovi Audija RS5 s krajšo medosno razdaljo (150 mm), znižano razdaljo do tal (za 40 mm) in številnimi novimi deli iz lahkih snovi (aluminija, magnezija, kompozitov in delov iz ogljikovih vlaken). Precej trše in bolj športno ter tudi zmogljivejše podvozje je osrednji del novega Quattra, ki naj bi (ob pozitivni odločitvi) na trg prišel že leta 2013.

Seveda k pomembnim sestavnim delom spada tudi pogonski motor. Audi zato pripravlja najmočnejšo različico svojega petvaljnega 2,5-litrskega turbomotorja, ki ga sicer poznamo iz TT RS, je pa veliko lažji kot V8, ki je vgrajen v RS5. Motor iz TT SR bo zdaj postavljen spredaj vzdolžno. Že v pariški razstavni različici so napovedali, da bo novi motor v Audiju Quattru imel moč 300 kW oziroma 408 'konjev'. Za prenos moči bo, tako kot pri RS5, skrbel dvosklopčni sedemstopenjski S-tronic, štirikolesni pogon ima samozaporni sredinski diferencial z dvema kronskima zobnikoma, za ustrezno razporeditev moči na posamezna kolesa pa skrbi tudi Audijev sistem Torque Vectoring, ki je dodan osnovnemu elektronskemu upravljanju za zagotavljanje stabilnosti avtomobila.

Aluminij in ogljik za manjšo težo

Prototip novega Quattra je že bil izdelan z novim Audijevim konstrukcijskim pristopom, torej v tehniki aluminijskega prostorskega okvira, pa tudi sicer so zanj uporabili nekatere novosti. Skoraj vsi deli zunanje pločevine karoserije so iz aluminija, oba pokrova, motorni in prtljažni, pa sta iz ogljikovih vlaken. Taka lahka gradnja se seveda pozna pri teži avta, prototip ima v primerjavi z Audijem RS5 tako kar 300 kilogramov manj. Ciljna teža pri novem Quattru je zgolj 1.300 kilogramov in prototipski primerek je bil že zelo blizu tej številki. Nadaljnje zmanjšanje bodo prinesli tudi številni lažji deli v notranjosti kabine, saj je bila skoraj vsa notranjost v prototipu še 'na posodo' iz RS5.

Pravi športni avtomobil

Prvi vozni vtis je prepričljiv. Razporeditev 400 'konjev' na vsa pogonska kolesa se zdi neverjetno učinkovita, seveda pa moč in z njo pospeški prepričajo. S-tronic v športnem programu omogoči skoraj idealen način pretikanja, ročni posegi so bili nepotrebni, vsaj na tistih nekaj krogih mini dirkališča. Tudi lega na cesti se zdi dobra, še posebno ker je avtomobil dovolj obvladljiv, zaradi osnovnega razmerja prenosa moči naprej in nazaj (40 : 60) in elektronike, ki takoj poskrbi, da se prenos moči prenese na tista kolesa, ki ne spodrsavajo.

Če združimo vozni vtis tega prototipskega primerka in videz pariškega razstavnega konceptnega Quattra, je jasno, da bomo s težavo čakali na dvoje: na odločitev vodstva Audija, da bo šel novi Quattro v serijsko izdelavo, ter na leto 2013, ko ga bomo lahko zares preskusili!

Začetek Quattra pred tremi desetletji
Audi je svojega prvega Quattra javnosti najprej predstavil na ženevskem salonu leta 1980, ko so v karoserijo takratnega Coupéja vgradili revolucionaren štirikolesni pogon in petvaljni turbomotor. Že kmalu po uradni predstavitvi je Audi z njim začel zmagovito pot na svetovnem prvenstvu v reliju. Ko so štiri leta kasneje predstavili še evolucijski model Sport Quattro, ki je imel za 150 milimetrov krajšo medosno razdaljo in uradno 306 'konjev' (reli različica S1, s katero je uspehe žel Walter Röhrl, pa jih je imela verjetno še vsaj pol toliko več), je legendarni prvi Audi Quattro dosegel višek svoje slave.

bese­di­lo: Tomaž Porekar, foto: tovarna