Vozili smo: Dacia Lodgy

Ni samo to, da je zdaj ves svet gospodarsko v nekoliko nerodnem položaju. Na splošno je v avtomobilizmu toliko nekega, predvsem tehničnega zanosa, da ni nič narobe, če se pojavi kdo s trezno glavo.

Vozili smo: Dacia Lodgy (foto: Vinko Kernc) Vinko Kernc
17. 6. 2012

Da je Dacia znamka s trezno glavo, nesporno dokazujejo njene prodajne številke. Logan, Sandero, Duster in vse njihove karoserijske izpeljanke opravljajo odlično delo. In zdaj je tu še Lodgy.

So ljudje, ki jim ni mar, če kupijo rabljen avtomobil, nekateri celo prisegajo le na takšne. So pa tudi ljudje, ki raje prisežejo na vse prednosti novih: na tovarniške garancijske pogoje, na prvo lastništvo in na vse, kar iz tega izhaja. Če je (in ker je vedno bolj) denarnica bolj suha in če so hkrati prostorske zahteve večje, izbire ni prav veliko. Zato je tu Lodgy.

In kaj pravzaprav je Lodgy? To je pet- ali sedemsedežni limuzinski kombi v spodnjem srednjem razredu, tam, kjer so doma Scénic, Zafira in podobni. Morda ni videti to, kar je: motorni pokrov in prednja šipa imata preveliko razliko v naklonu. A vseeno – zaradi mer, oblike in prilagodljivosti notranjosti se uvršča prav tja.

Res je, ni, da bi se vanj zaljubil na prvi pogled. Zbijanje cene terja tudi zmanjšanje stroškov proizvodnje, zato je Lodgy očem manj všečen. Ampak videz sploh ni na seznamu njegovih adutov, čeprav se trudi z novim nosom, značilnim za prihajajočo generacijo Dacij, in z zadnjimi lučmi, ki ga naredijo prepoznavnega od daleč.

Z videzom precej bolj prepriča v notranjosti, zlasti pri bogatejših paketih opreme, kjer privlačijo (umirjena) dvobarvna notranjost ter sedeža, ki takrat nista le očem prijetnejša, ampak predvsem bolj udobna. Vse lepo pa se pri Lodgyu začne šele od tu naprej.

Pri Dacii so izmerili in izračunali, da je med sebi podobnimi po velikosti med prostorsko najbolj izkoriščenimi. V sedemsedežniku se tudi na tretji klopi povsem spodobno sedi, če potnik ni večji od 180 centimetrov. Precej bolje je v drugi vrsti in seveda najbolje na prednjih sedežih.

Pri petsedežniku ni velikih dvomov: prtljažnik je velik, ob zloženi drugi vrsti (za doplačilo tretjinsko deljivi) pa že ogromen. S sedmimi sedeži je v osnovi skromen, zložena tretja vrsta (naslonjali posamično, sedali pa v enem kosu) pa prinese 1.861-litrsko luknjo. Z nekaj telovadbe, ne pretirane, pa lahko tudi v njem nastane enako velika praznina kot pri petsedežniku, torej 2.617 litrov. Zadnja vrata so dovolj široka, prostor pa uporabne oblike.

Odvisno od različice je v Lodgyju lahko do 12 predalov in mest za odlaganje malenkosti s prostornino do 30 litrov. Notranji materiali, vključno s sedežnimi prevlekami, so nekoliko boljši, kot smo bili doslej vajeni pri Daciah, več pa je lahko tudi opreme. Na primer omejevalnik hitrosti in parkirni pripomoček zadaj pa tudi avdiosistemi so naprednejši. Plug&Radio ponuja pogon CD, branje mp3, vhoda USB in AUX, bluetooth (z 'audio streamingom') in zavolansko ročico, Media Nav pa poleg tega še kar sedempalčni, za dotik občutljivi zaslon ter navigacijo (2D in 3D). Vse to za le 430 evrov. Precej izdatnejša je tudi izolacija trušča pogona in vetra, novi so merilniki ter obvolanske ročice in klimatizacija, ki ima boljše komande in je speljana k vsem trem vrstam sedežev za hitrejši in boljši pretok zraka v veliki notranjosti.

Zgrajen na Loganovi platformi (interno B0) ima Lodgy spredaj klasično zasnovo preme (kot druge Dacie), zadaj pa so poltogo premo povzeli po Kangooju. Namenili so mu štiri motorje. Osnovni že povsem spodobno poganja karoserijo in se pohvali s tihim in mirnim tekom. Je pa nekoliko slaboten. Precej boljši je novi TCe115, ki je najzmogljivejši v ponudbi, a hkrati tudi zelo varčen, vseeno pa se mu z odličnim navorom najbolje podata oba turbodizla, prav tako sodobna, saj poganjata tudi nekatere Renaulte.

Poskrbljeno je tudi za varnost; Lodgy ima štiri varnostne blazine (bočni varujeta glavo in trup), večja in hlajena prednja zavorna koluta, zavorni ABS, tri pritrdišča Isofix v drugi vrsti in za doplačilo tudi stabilizacijski ESC. Poleg tega se v njem dokaj visoko sedi (preglednost pred vozilom!), velike zastekljene površine pa omogočajo dobro preglednost naokrog.

Sodobna tehnika, predvsem pogonska, omogoča daljše servisne intervale, kar spet pomeni prihranek pri stroških, vsekakor pa ne smemo pozabiti na splošno priznano zanesljivost vozil Dacia, ki je prav tako ena pomembnejših prednosti, zlasti ko govorimo o varčnosti izdelka.

Dacia ima morda s trenutnimi razmerami v svetu res malce 'sreče', je pa vseeno in tudi brez tega verjetno pri nakupu novega avtomobila pametno razmišljati nekoliko bolj trezno. Zato je zdaj tu Lodgy. Upamo si trditi, da ne bo šel mimo neopažen, ravno nasprotno. Tudi na našem trgu.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Prvi vtis
  • Videz

    Videti je, kot bi bil oblikovan brez domišljije, a gre vse na račun manjših proizvodnih stroškov.

  • Motorji

    Zelo dobra izbira motorjev za različne zahteve. Spodoben tudi najšibkejši, a s precejšnjo porabo. Povprečen pogon.

  • Notranjost in oprema

    Zaznaven korak naprej glede na dosedanje Dacie, tako oblikovno kot s ponujeno opremo.

  • Cena

    Resda je osnovni s ceno pod 10 tisočakov preveč reven za naš trg, a kljub temu odlično.

Prva ocena

Veliko prostora, dobra izbira motorjev, zelo dobra mehanika, za današnje čase zadosten paket opreme (sicer večinoma doplačljiv) ter cena, ki nima tekmeca.