Vozili smo: Jeep Grand Cherokee

25. 11. 2013
Deli

Grand Cherokee kot staroselec na naših cestah je sprejel dejstvo, da mora lok in puščico postaviti v kot ter uporabiti modernejše metode v boju s sodobnimi evropskimi tekmeci.

Več kot dve desetletji dolga zgodba, imenovana Jeep Grand Cherokee, se nadaljuje s prihodom četrte generacije tega športnega terenca. Še pred prihodom tekmecev evropskih premijskih znamk je uspešno oral ledino v tem segmentu, zdaj pa se s številnimi izboljšavami trudi držati korak s tekmeci.

Oblika je že eden od dejavnikov, ki govori v prid Jeepu. Medtem ko se je Grand Cherokeejev nekoč držal sloves škatlastih terencev, je pri novi različici očitno, da se je nekdo temeljito posvetil zunanji podobi. Nekje se pač mora pokazati plod sodelovanja z italijanskim koncernom Fiat.

Pri novincu boste težko opazili pet dodatnih centimetrov v dolžino. Lažje ga bo spoznati po novi maski, odbijačih, dnevnih lučeh z LED-tehnologijo in po biksenonskih žarometih.

Že predhodniku smo v notranjosti težko očitali pomanjkanje elegance in prestiža. Novi Grand Cherokee je tudi na tem področju napredoval, saj ima poleg nekaterih plemenitejših materialov nov tudi osrednji nadzorno-informativni sistem z osempalčnim zaslonom, občutljivim za dotik, ter sedempalčni zaslon, ki nadomešča merilnike, a hkrati prikazuje množico podatkov o avtomobilu in vožnji. Seveda niso pozabili vgraditi tudi drugih sladkorčkov, kot so radarski tempomat, opozorilnik pred trkom, ozvočenje Harman Kardon, kamera za vzvratno vožnjo itn.

Pogonska zasnova avtomobila in podvozje ostajata nespremenjena. Grand Cherokee še vedno 'pluje' na zračnem vzmetenju, pogon pa seveda ostaja štirikolesni. Je pa zdaj s posebnim izbirnikom mogoče izbrati želeni program vožnje, s katerim avtomobil prilagodimo terenski podlagi.

Seveda se tudi pri Jeepu niso ognili trendu prilagajanja motorjev vse strožjim ekološkim zahtevam. A vseeno so ostali zvesti ameriški avtomobilistični ideologiji in posledično v Grand Cherokeeja vgrajujejo le šest- in osemvaljne motorje. Vstopni model je turbodizelski V6 s 140 kilovati, vrh ponudbe pa je model SRT s 6,4-litrskim osemvaljnikom in 343 kilovati moči. Prav vsi pa so opremljeni z novim, osemstopenjskim samodejnim menjalnikom znamke ZF.

Slovenski uvoznik je ceno za vstopno različico s šibkejšim dizelskim motorjem V6 in opremo Laredo postavil pri 54.800 evrih. Nameravajo pridobiti 50 do 60 novih kupcev, večino od teh naj bi privabili z močnejšo, 184-kilovatno turbodizelsko izvedenko ter opremo Overland. Tak paket naj bi stal nekaj manj kot 66 tisočakov. Pohvalili pa so se še, da je tudi SRT(po ceniku 84.390 evrov) našel kupca v Sloveniji.

Besedilo in foto Saša Kapetanovič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja