Vozili smo: prototipni Kia Pro_Cee'd GT

22. 1. 2013 | Tomaž Porekar
Deli

Kia za svojega Cee'da pripravlja motor z večjo močjo. Predserijskega, ki je vgrajen v model z dodatno oznako GT, smo že preizkusili.

Prvi rod trivratne Kijine različice Cee'da z dodatno predpono 'Pro' smo do zdaj poznali zgolj kot avtomobil z lepim videzom. Drugi rod Pro-Cee'da, ki bo na trg prišel prihodnjo pomlad, bo dobil tudi dovolj močan turbomotor, da mu bodo lahko prilepili še dodatno oznako – GT. Čeprav naj bi bil poudarek na trivratnem Pro-Ceedu GT, pa si bodo lahko tisti, ki potrebujejo več prostora in boljši dostop do zadnje klop, omislili tudi več moči pod Cee'dovim pokrovom.

Avtomobila bosta za izdelavo v Kijini slovaški tovarni v Žilini pripravljena sredi prihodnjega maja, na trg pa bosta prišla mesec dni kasneje. A dve prototipni različici smo – ekskluzivno za Slovenijo - že lahko vozili!

Najprej sem v voznikov sedež z dodatnimi plastičnimi oplatami zakritega prototipa lahko sedel že med preizkusom letošnje bere avtomobilov za evropski avtomobil leta v začetku oktobra, a pod pogojem, da to zadržim zase. Malo me je srbelo, da bi vseeno kaj zapisal, ko je prišlo obvestilo, da bo v začetku decembra v okolici Frankfurta še ena priložnost za seznanjanje s Pro-Cee'dom GT. Pravzaprav je bilo dobro, da sem pred zadnjim, decembrskim seznanjanjem z novim GT-jem imel že nekaj izkušenj od prej, saj je tudi zahodno okolico Frankfurta prav na dan mojega preizkusa pobelil sneg in tako je zdaj to zapis iz kombiniranega preizkusa.

Lego na cesti je bilo mogoče bolje preizkušati na sicer ne preveč zahtevnih danskih cestah, preizkus zmogljivosti motorja pa smo lahko opravili na nemških avtocestah. Pro_Cee'd GT se izkaže s solidnim podvozjem, ki so ga spremenili, seveda v primerjavi z običajnimi različicami Cee'da. Novost so ojačeni stabilizatorji, drugačni blažilniki, zmogljivejše zavore (premer zavornih kolutov spredaj – zračenih – je zdaj 300 mm, zadaj 262 mm, zavorni ojačevalnik pa je 10-palčni). Za boljši stik s cestno podlago skrbijo gume z merami 225/40 R na 18-palčnih kolesnih obročih.

Tisto, zaradi česar je Cee'd drugačen in zanimiv, pa je zmogljiv motor. 1,6-litrski štirivaljnik so dopolnili z neposrednim vbrizgom in turbopuhalom, spremenjeni pa so tudi nekateri motorni deli, na primer čela batov. Tokrat so tudi prvič uporabili novi tehnološki postopek izdelave motornega bloka. Ta je namreč iz aluminijeve litine, stene valjev (puše) pa so seveda jeklene. S posebnim postopkom pa na zunanjo stran jeklenih puš nanesejo aluminijevo leguro in nato te dele motorja še pred vlivanjem aluminijeve litine za blok motorja vstavijo v kalup. Tako izdelani motorni blok je prvi sploh v avtomobilski industriji po novem postopku. Za Mio Cee'da so pripravili močnejši bencinski turbomotor s sicer enako prostornino, kot ga že poznamo iz Hyundaievega Velosterja Turba. Kijin je zmogljivejši (150 kW namesto Velosterjevih 137 kW), med uporabo pa prepriča in do zdaj zmogljivostno ne preveč prepričljivemu Cee'du omogoči dobre vozne lastnosti in povsem upraviči oznako GT.

Zimske razmere nam sicer niso omogočile, da bi na nemških avtocestah okoli Kijinega evropskega tehničnega centra v Rüsselsheimu preverili največjo hitrost, a s pospeškom je prototipni Pro-Cee'd GT povsem prepričal.

besedilo: Tomaž Porekar, foto: Uroš Modlic

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja