Vozili smo: Kia Soul EV

Kia bo drugi rod Soula v Evropi predstavila še ta mesec, hkrati z njim pa bo (ponekod) na prodaj tudi električna različica. Z njo smo že prevozili nekaj kilometrov.

4. 4. 2014

Novi Soul ohranja nenavadno obliko avtomobila, ki ga pri Kii namenjajo vsem svetovnim trgom, a vsaj do zdaj v Evropi ni bil najuspešnejši. Tudi zato si od novega rodu, katerega premiera pravkar poteka na ženevskem salonu, Korejci obetajo več. Za to naj bi poskrbela izpiljena oblika (izpod svinčnika znanega in cenjenega glavnega oblikovalca, Nemca Petra Schreyerja), nekaj pa naj bi prispevala tudi dodatna ponudba – izključno električni pogon. Avtomobil bo kot Soul EV ohranil povsem enake mere, kot jih ima novi Soul, le nekaj barvnih igračkarij bodo naredili z njim (streha v drugem odtenku) pa tudi maska, luči (prednje in zadnje) ter kolesni obroči bodo pri tistem z oznako EV drugačni.

Več sprememb bo pod karoserijsko skorjo. Z ojačitvami dna avtomobila so dosegli tudi boljšo shrambo za akumulatorski sklop avtomobila. Akumulatorje je Kia zasnovala skupaj s korejsko družbo SK Innovation, bili pa naj bi zelo napredni, saj bodo pri njih uporabili litij-ionske polimerne celice. Združili so 192 celic (v osem modulov), ki skupno zagotavljajo za 27 kilovatnih ur električne energije. Energijska vrednost posameznih celic znaša zelo ugodnih 200 vatnih ur na kilogram mase. S tem bo Soul lahko prevozil okoli 200 kilometrov z enim polnjenjem, seveda ob zmerni vožnji.

Novi Soul EV ima približno tolikšno maso kot nekateri drugi električni avtomobili, predelani iz običajnih avtomobilov (z vsemi dodatki je za 200 kilogramov težji od običajnega bencinskega primerka). Vožnja z njim je preprosta in posebnih značilnosti ni mogoče ugotoviti. Seveda je manjkal tudi vtis, kako se obnaša običajen novi Soul. Vrednost pospeška od 0 do 100 km/h se zdi kar precej manj prepričljiva, kot je občutek ob nenadnem pospeševanju med vožnjo. Kijini inženirji so pogonski del pripravili tako, da lahko izbiramo med običajno vožnjo in takšno, kjer ob prenehanju pritiskanja na stopalko za plin takoj začne delovati regeneracija energije v električno, z dodatnim gumbom pa lahko izberemo še bolj gospodaren način vožnje (eco).

Polnjenje akumulatorjev bo pri Soulu EV lahko precej poljubno. Z dvema vtičnicama pod pokrovčkom na sprednji maski avtomobila bo 'pokritih' kar nekaj načinov polnjenja. Lastni 6,6-kilovatni polnilnik omogoča sprejem različne napetosti energije, od 120 voltov ali 240 voltov iz običajne 'gospodinjske' napetosti do takšne s hitrim polnilnim priključkom (CHAdeMo – 480 V). Najdlje traja 'srkanje' elektrike do 24 ur pri popolnoma praznem akumulatorju, če je Soul priključen na 120 voltov. Hitro polnjenje pa lahko traja zgolj 25 ali 33 minut pri enosmernem polnilniku s 100 ali 50 kilovati moči.

O ceni električnega Soula za zdaj še niso hoteli govoriti, letos pa jih bodo izdelali okoli 880. Koliko jih bodo namenili prodaji v Evropi, še ni znano. Za prihodnje leto namenjajo Evropi okoli 750 avtomobilov, a k nam jih menda ne bo zašlo veliko.

Kia Soul EV

Motor: sinhronski

Največja moč (kW): 81,4

Največji navor (Nm): n.p.

Akumulator: litij-polimerni

Zmogljivost (kWh): 27

Čas polnjenja (h): 5,0 (230 V)

Čas hitrega polnjenja (min): 25 (100 kW)

Medosna razdalja (cm): 2.570

Mere (cm): 4.140 x 1.800 x 1.600

Masa (kg): 1.585

Največja hitrost (km/h): 145

0–100 km/h (s): 12

Povprečna poraba goriva (l/100 km): /

Povprečen izpust CO2 (g/km): /

Doseg s pogonom na elektriko (km): 200