Vozili smo: Mazda CX-3

19. 5. 2015
Deli

Videz vara. Iz fotografij je pravzaprav težko videti, kako velika je nova Mazda CX-3. Najlaže je razložiti tako: Mazda2 je lahko tudi križanec.

Če bi gledali le fotografije, bi lahko ugibali, da gre za športnejšo različico Mazde CX-5. Vendar ni tako, saj je ta pred kratkim doživela blago prenovo. Kar gledate, je popolnoma nova, nekoliko manjša Mazda CX-3. Starejši in večji brat že žanje uspehe (je najbolje prodajana Mazda v Evropi), zato so pri Mazdi hitro ukrepali ob spoznanju, da je trg majhnih križancev v strmem porastu. V tem segmentu se je rast prodaje glede na preteklo leto povečala za kar 50 odstotkov in pri Mazdi računajo, da bi lahko dobili kupce, ki jih doslej še niso imeli. Če je konkurenca nekoliko oblikovno zadržana, pri Mazdi računajo na bolj dinamično usmerjene kupce.

Seveda tudi na novi CX-3 z lahkoto prepoznamo značilne poteze Mazdinega dizajna kodo. A so kljub temu ubrali nekoliko drznejše poteze oziroma, kot pravijo, poiskali pravi kompromis med skrajno športno usmerjeno Mazdo MX-5 ter precej bolj umirjeno Mazdo3. Nos, zadek in linije okoli potniške kabine v celoti posnemajo Mazdin konceptni avtomobil KODO, vse drugo so oblikovni elementi, ki jih lahko prosto prilagajajo. Luči so tako kot pri Mazdi2 na voljo v LED-tehnologiji, od nje pa boste novo CX-3 lahko ločili po črnih plastičnih obrobah, ki avtu vlivajo malce terenske robustnosti. Seveda je novinka tudi nekoliko bolj dvignjena od tal, a vendarle ne toliko, da bi si lahko z njo privoščili divje izlete zunaj urejenih cestišč. Če je medosna razdalja (2.570 mm) enaka kot pri Mazdi2, je CX-3 s 4.275 milimetri nekoliko daljša od 'dvojke'.

Oblikovna podobnost z Mazdo2 se nadaljuje tudi v notranjosti. Zanimiva je rešitev, pri kateri zgornji del armaturne plošče povzema obliko prednjega konca avta in tako vozniku daje boljši občutek dojemanja prostora. Takoj pod zaslonom novega Mazdinega multimedijskega sistema MZD Connect boste opazili asimetrično postavitev dveh usmerjevalcev zraka, saj je eden okrogel, drugi pa skrit med reže. Tisto, kar je še bolj skrito očem, so številni asistenčni sistemi, s katerimi je opremljena nova CX-3. Poleg tega, da si z Mazdo2 delita številna pomagala, kot so tipalo za mrtvi kot, sistem za preprečevanje trka pri manjših hitrostih in opozorilo za zapuščanje voznega pasu, je nova CX-3 lahko opremljena tudi z radarskim tempomatom, kar je v tem razredu nadpovprečna dobrina.

Poglejmo še v drobovje. Mazdo CX-3 bosta lahko gnala tako dizelski kot tudi bencinski motor (zadnji v dveh jakostnih različicah), moč pa se bo prek ročnega ali samodejnega menjalnika prenašala na dva ali vsa štiri kolesa. Pri Mazdi s svojo tehnologijo SKYACTIVE kljubujejo trendu motorjev z manjšo prostornino in turbopuhali, saj ostajajo zvesti dvolitrskemu bencinskemu motorju, kateremu so močno zmanjšali porabo goriva ter izpust škodljivih plinov.

Jinba ittai. Fraza, ki jo pri Mazdi tako radi uporabljajo. Po neki japonski starodavni razlagi naj bi ta izraz pomenil poenotenje med konjem in jezdecem, pri novi CX-3 pa so jo znova prinesli na plan. Dinamična oblika zunanjosti naj bi tako resnično odsevala vozne sposobnosti novinke. Po kratkem preizkusu (sicer predserijskih vozil) lahko rečemo, da je zagotovo nekaj na tej filozofiji. O štirikolesnem pogonu in njegovi zmogljivosti bomo lahko poročali ob katerem drugem preizkusu, tako pa smo lahko le preverili, kako lahko nekoliko višje sedenje, okretnost in poskočnost dobro izkoristimo v prometni konici na ulicah Barcelone.

Nova CX-3 naj bi v naše kraje zapeljala sredi poletja, o cenah pa je še prezgodaj govoriti. Pri našem zastopniku zagotavljajo, da jo bodo dobro prilagodili konkurenci. Mi namignemo le to, da ji odlično pristaja nova modra barva, če ste naveličani Mazdine značilne rdeče.

Besedilo Saša Kapetanovič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"