Vozili smo: Mazda6

18. 3. 2013
Deli

Prvo smo spoznali leta 2002, drugo generacijo so Japonci v boj poslali konec leta 2007 in pet let kasneje je tu že tretja generacija Mazde6.

Prvič so nam jo pokazali pred skoraj pol leta, zdaj pa smo z njo tudi prevozili prve kilometre –brez težav lahko zapišemo, da so japonski (pa ne le japonski, saj Mazda razvojnih centrov nima le v svoji domovini) inženirji in oblikovalci opravili zelo dobro delo.

Oblikovalski jezik, ki se zdaj uporablja pri Mazdi (in posledično tudi pri Mazdi6), se imenuje kodo, kar pomeni duša (ali duh) gibanja in ga je, kot pravijo pri Mazdi, navdahnilo gibanje živali v divjini. Mazda6 sicer ni prav nič živalska, priznati pa je treba, da je oblikovalcem uspelo narisati avtomobil, ki je v celoti dovolj prepoznaven in športen, hkrati pa svojih zunanjih mer ne skriva ne preveč in ne premalo. Deluje skladno in kompaktno, tako v limuzinski kot v kombijevski (Sport Combi) različici. Najbolj prepoznavna bo vsekakor po novi, veliki petkotni maski, ki s svojimi spodnjimi linijami nakazuje enake oblike, kot so prisotne tudi v Mazdinem logu sredi nje. Motorni pokrov je dolg, blatniki športno izbuljeni, prednja strešna stebrička pa na pogled (izza volana pa manj, saj sta blizu vozniku, zato pokrijeta relativno več vidnega polja kot bolj oddaljeni stebrički) tanka in elegantna. Ker je motorni pokrov dolg, vetrobransko steklo pa za okoli 10 centimetrov bližje vozniku kot prej, je bližje vozniku tudi njegov zgornji rob, kar utegne vsaj visokorasle zmotiti.

Notranjost na prvi pogled sicer spominja na prejšnji model, saj so oblikovalci ohranili koncept treh merilnikov v okroglih obrobah, seveda pa so ti na novo oblikovani, med njimi pa je devetcentimetrski informacijski zaslon LCD. Upravljanje funkcij avtomobila je zasnovano na novo, prek enotnega upravljavskega dela s sredinskim gumbom na centralni konzoli (HMI Commander mu rečejo), v vseh opremah razen v povsem osnovni pa je na sredini armaturne plošče tudi 15-centimetrski za dotik občutljiv barvni LCD-zaslon. Izbira materialov deluje posrečeno, na dotik prijazno in dovolj kakovostno.

Zunanja dolžina 4,86 metra (pri limuzini, karavan je šest centimetrov krajši in ima osem centimetrov krajšo medosno razdaljo, kar je na zadnji klopi jasno opazno) in medosna razdalja 2,83 metra poskrbita za dovolj prostora v kabini in prtljažniku (ta ima 489 litrov pri limuzini in 505 pri karavanu), v novi Mazdi6 pa si je mogoče omisliti (ali pa je ta že serijska) tudi večino osnovnih elektronskih varnostnih dodatkov, od aktivnega tempomata MRCC prek zaznavanja nevarnosti naletnega trka, opozorilnih sistemov za mrtvi kot vzvratnih ogledal in neželeno zapuščanje voznega pasu do samodejnega zaviranja pri mestnih hitrostih, samodejnega preklopa dolgih luči ... Kljub bogati opremi je nova Mazda6 krepko lažja od predhodnice, limuzina ima 100, Sport Combi pa 60 kilogramov manj.

Mazda6 ima v ponudbi pet motorjev, tri bencinske in dva dizla. Kot smo pri tem (no ja, ne le pri tem) japonskem proizvajalcu že navajeni, bencinski motorji ne sledijo zadnjim avtomobilskim trendom, saj gre za klasične bencinske štirivaljnike večjih prostornin, ne pa za sodobne in vedno bolj priljubljene manjše, s turbopuhali podprte motorje. Oba šibkejša imata enako osnovo in prostornino dveh litrov, imata pa seveda neposredni vbrizg goriva in za zagotavljanje čim manjše porabe tudi zelo visoko kompresijsko razmerje, kar 14 : 1, vdolbene glave batov ter izpušni kolektor sistema 4-2-1. S tem so zagotovili, da je negativni vliv izpušnih plinov enega valja na izpušni takt naslednjega precej manj izražen kot pri klasičnem korektorju sistema 4-1. Dvolitrski motor SKYACTIV-G je na voljo v dveh različicah, s 107 in 121 kilovati (torej 145 in 165 'konji') in povprečnima porabama 5,5 in 5,9 litra. Namesto v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim si ga lahko omilite tudi v kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Močnejšega izmed obeh dvolitrskih bencincev si lahko zaželite tudi s sistemom i-ELOOP (pri 2.5 ter obeh dizlih je serijski), ki poskrbi za regeneracijo energije pri zaviranju in jo uporablja za polnjenje akumulatorja in pogon požrešnejših električnih porabnikov (klima, gretje stekel in sedežev in podobno). Električne energije ne shranjuje v akumulatorju, temveč v kondenzatorju. Vse Mazde6 imajo tudi sistem i-stop.

Zadnja različica bencinskega motorja temelji na enaki tehnologiji, le da ima prostornino 2,5 litra, dodatno gred za umirjanje vibracij motorja in največjo moč 192 'konjev'.

Tudi oba dizla (z oznako Skyactiv-G) se, kot oba šibkejša bencinca, v osnovi ne razlikujeta prav veliko – tudi tu gre za en 2,2-litrski turbodizelski motor v dveh različicah, ki je nadomestil prejšnji dvolitrski dizel z oznako MZR-CD. Mazdinim inženirjem je kompresijsko razmerje uspelo znižati na 14 : 1 (torej je enako kot pri bencinskih motorjih), opremili pa so ga z dvostopenjskim turbopuhalom (pravzaprav gre za dve turbopuhali v enem, eno je manjše in namenjeno delu pri nižjih vrtljajih, drugo večje za delo pri višjih vrtljajih) in tako zmanjšali izpuste NOx in saj. Tudi oba dizla si je možno zaželeti v kombinaciji z avtomatiko, z ročnim menjalnikom pa je njuna poraba 3,9 oziroma 4,5 litra za 100 prevoženih kilometrov.

Na cesti se je v prvih kilometrih Mazda6 izkazala kot tih in uglajen avtomobil, 150-'konjski' dizelski motor je zelo odziven že v najnižjih vrtljajih, in le če ti padejo resnično blizu številke tisoč, lahko postane malce tresoč. Podvozje je srednja pot med udobjem in športnostjo, volan pa na prvi občutek dovolj natančen in z dovolj povratnega občutka.

Mazda6 je že na prodaj tudi v Sloveniji (kot limuzina, karavan pa pride konec februarja), njene cene pa se začnejo pri ugodnih 21 tisočakih za 2.0i Emotion s 145 'konji'. Serijska oprema je zadovoljiva, vseeno pa bo verjetno največ kupcev poseglo po kombinaciji šibkejšega dizla in druge stopnje opreme Challenge (ta že vključuje bluetooth, dvopodročno klimatizacijo, barvni za dotik občutljiv LCD-zaslon, tempomat, tipalo za dež in luči ter sistem za samodejno zaviranje pri mestnih hitrostih SBCS – manjkajo le parkirna tipala). Za takšno Mazdo6 bo treba odšteti 25 tisočakov (ne glede na to, ali gre za limuzino ali karavan). Pri Mazdi pravijo, da jih bodo letos pri nas prodali okoli 250.

besedilo Dušan Lukič, foto tovarna

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj