Vozili smo: Mercedes-Benz E63 AMG S 4Matic

6. 5. 2013
Deli

Mercedes brez obešanja na veliki zvon zdaj ponuja še pravega tekmeca Audijevim štirikolesno gnanim modelom z oznako RS.

Super močni in naviti Mercedesi imajo že dolgo časa oznako AMG. Seveda zato, ker se tako imenuje oddelek stuttgartske znamke, ki se ukvarja z uradnim 'friziranjem' običajnih limuzin s trikrako zvezdo. Do zdaj so pri AMG prisegali na pogon na zadnji kolesni par, od letošnje pomladi pa si kupci lahko omislijo tudi limuzino z oznako E63 AMG S 4Matic. Tisti S vmes označuje, da ima motor še malo večjo moč kot običajni E63 AMG, 4Matic pa seveda napoveduje štirikolesni pogon. Priznati moram, da je bil tale avtomobil na cestah v okolici Barcelone, pravzaprav na gori Montserrat, prav prijetno presenečenje. Bolj ko so bile ceste zavite, večji je bil užitek v vožnji. Pri tem pa je bilo mogoče izbirati med kar štirimi nastavitvami delovanja samodejnega menjalnika: C je oznaka za controlled efficiency, S za sport, S+ za sport plus in M za ročno pretikanje. V programu C računalniška podpora uporablja celo sistem start-stop, torej ustavljanje delovanja motorja pri kratkih postankih, menjavanje prestavnih razmerij pa je prirejeno tako, da se zdi, kot da avtomobil kar nekako lenari, skupaj s speljevanjem v drugi prestavi. V programih S, S+ in M je zadeva povem drugačna, predvsem samodejni menjalnik lahko prestavna razmerja spreminja izredno hitro, pri prestavljanju navzdol pa uporablja tudi vmesni plin, na razpolago je tudi funkcija 'Race Start'. Tudi program ESP je mogoče izbirati v treh stopnjah (a ga ni mogoče povsem izklopiti, kajti filozofija Mercedesa je, da vozniku ni povsem za zaupati). V programu Sport Handling sicer dovoljuje tudi vmešavanje programa s selektivnim zaviranjem posameznih zadnjih koles (notranjih pri zavijanju v ovinek). Štirikolesni pogon je v osnovi zasnovan tako, da gre večina pogonske moči na zadnji kolesi (67 odstotkov, 33 na prednji), sredinski diferencial je z lamelno sklopko in 50-odstotnim diferencialnim zapiranjem. Mehanska diferencialna zapora zadnjega pogonskega diferenciala tudi deluje samodejno.

Tale Mercedes E je postavljen na gume velikosti 255/35 R 19 spredaj in 285/30 R 19 zadaj, pod kolesnimi obroči iz lahke litine (v titansko sivi barvi) si lahko omislimo tudi zavorne kolute iz ogljikovih vlaken in s 402 milimetrov premera. Spredaj je kolotek za 48 milimetrov širši kot zadaj, precej negativen previs koles pa skrbi za dodatno zagotavljanje boljše prečne dinamične lege. Spredaj so obese klasične iz razreda E, a s precej sestavnimi deli, narejenimi posebej in iz lahkih materialov, zadnja prema je z zračnim vzmetenjem.

In čemu vse to? Novinca z dodatno oznako S 4Matic poganja namreč nov motor, 5,5-litrski V8 z dvema puhaloma za polnjenje dodatnega zraka. Rezultat je 430 kilovatov (za lažje razumevanje, to je 585 'konj') največje moči in 800 njutonmetrov navora.

Govorimo o zares mogočnih zmogljivostih, ta motor je 'premagal' tudi dosedanji najzmogljivejši Mercedesov motor iz športnega SLS AMG. Vse zmogljivosti govorijo o tem, da so se pri Mercedesu zares potrudili, da bi naredili svojo različico najzmogljivejše limuzine, s katero lahko tekmujejo z limuzinami tekmecev iz Bavarske z oznakami M ali RS. Dodatni štirikolesni pogon je za Mercedes-Benz pravzaprav velika novost. A tekma zmogljivostnih meja med tremi nemškimi prestižnimi znamkami se očitno zdaj seli na še višjo raven. To velja tudi za 'samoomejitveno' navajanje največje hitrosti. E63 AMG S 4Matic ima sicer uradno še vedno največjo hitrost 'le' 250 km/h, a si je mogoče omisliti tudi večjo omejitev. Merilnik hitrosti navaja celo 320 km/h. Veliko bolj je za Mercedes pomemben še podatek o pospešku, z dosežkom 3,6 sekunde do hitrosti 100 km na uro so zdaj pred vsemi tekmeci. Vse kaže, da izguba vodilnega položaja v premijskem razredu sedanje vodstvo kar precej boli (kako tudi ne, ko pa je bil mandat šef Zetscheja podaljšan le za tri leta, in ne za pričakovanih pet).

Začel sem z voznimi vtisi in tam je treba tudi končati. Novi štirikolesno gnani AMG je zelo zanimiv avtomobil. Najbrž ne bo ustrezal tistim, ki si pri takšnem zmogljivem avtomobilu želijo čisto moč. Tega E63 S ne ponuja, ker so se Mercedesovi konstruktorji odločili, da nad voznikom kot kakšno božanstvo lebdi njihova vseobsegajoča samodejna elektronska kontrola, da tega dragocenega kosa avtomobilske tehnike ne bi prehitro poškodovali ob zaščitni ograji ali drugih nevarnejših krajih zunaj ceste. Nadzorovana vožnja z izkoriščanjem vseh možnosti, ki jih tale avtomobil ponuja, pa je vseeno pravi užitek, saj gre na primernem kraju (dirkališču) tudi počez, če se vam to zdi najlepši način vožnje. A zdi se, da tega pri hitri vožnji, ko gre v bitko za vsak delček sekunde za najhitrejši krog, E63 ne potrebuje. Ja, gre za vprašanje pristopa. Do zasnove in izdelave avtomobila, pa tudi do njegove uporabe.

Novi E63 AMG S 4Matic je zgolj ena od treh različic z oznako E63 AMG, Mercedes ponuja tudi nekoliko manj zmogljiv motor s 410 kW (557 'konji') z zadnjim pogonom ali pa kombinacijo omenjenega motorja s štirikolesnim in seveda kot limuzinska izvedenka, kombi je mogoče dobiti zgolj v obeh štirikolesno gnanih različicah. Tudi konkretne cene za slovenski trg za zdaj še ni mogoče navesti, je pa ta znana za nemški trg, kamor se bodo morebitni kupci zaradi pri nas že nekaj časa veljavnega Šušteršičevega luksuznega dodatka na avtomobile z več kot 2.500 'kubiki' najbrž tudi precej bolj ozirali. No, v naših podatkih navedena cena velja za nemški trg ter limuzinsko izvedenko S 4Matic.

besedilo Tomaž Porekar, foto tovarna

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj