Vozili smo: Opel Antara

18. 3. 2011
Deli

Antaro si je Opel privoščil v svojem najbolj črnem obdobju, ob popolnem vplivu ameriške miselnosti pri tej evropski znamki. Z njo ni bil zadovoljen skoraj nihče, predvsem pa ni prepričala veliko kupcev. Prenovo pa so vseeno vzeli resno in popravili najpomembnejše – motorje.

Zdaj si pri Oplu obetajo več, saj so s prenovo svojega edinega terenca (manjšega napovedujejo za prihodnje leto) mislili resno. Spremembe zunanjosti niso tako močno opazne. Še kroman okvir maske je podoben kot pri prejšnji, najbolj viden pa je spremenjen odbijač z višje postavljenimi meglenkami. Tudi oblikovni pristop v notranjosti se ni veliko spremenil, so pa nekoliko izboljšali kakovost ter uporabili materiale, ki zagotavljajo boljši občutek.

Ker so novi predpisi v EU zahtevali ustreznost motorjev, Opel tudi ni imel težje izbire glede tega, kako posodobiti Antaro. Seveda, z novimi motorji. To za­gotavljata dva. Bencinski motor ima enako prostornino, kot jo je imel dosedanji (2,4 litra), je pa evropska različica mo­torja, ki ga pri Oplu v Rüsselsheimu vgrajujejo v Buicke za ameriški trg. Turbodizelski motor je sicer le en sam, a z različno močjo, pač glede na potrebe kupcev, tudi ta pa je z vgradnjo v Antaro pri Oplu premiera.

Oplove spremembe na Antari se najbolj občutijo med vožnjo oziroma pri vplivu na okolje. Kljub precej povečanim zmogljivostim motorji namreč zagotavljajo veliko sprejemljivejšo povprečno porabo in vrednosti izpustov CO2. Tisto, kar je še treba omeniti pri voznem vtisu, pa se skriva v spremenjeni prilagoditvi podvozja.

Na predstavitveni vožnji daleč na severu Britanije (škotske ceste vsaj glede lukenj niso nič drugačne kot slovenske) smo dobili vtis, da so se glede udobja pri Oplu bolj potrudili kot v prvem Antarinem poskusu. Vozno udobje po asfaltnih in tudi makadamskih cestah zadovolji, najpomembnejši del pa so konstruktorji opravili s skrbnim dodajanjem izolacijskih materialov v dno karoserije. V novi Antari tako potujemo veliko udobneje tudi zato, ker v potniško kabino prodira manj hrupa s ceste, iz motorja in izpod karoserije. Oplovci pravijo, da so kar za polovico zmanjšali hrupnost v potniški kabini, pri čemer pa ne postrežejo s podatkom, kako so ta napredek izmerili. A slišimo ga!

Antara je sicer po videzu res pravi terenec, a si ga bodo kupci lahko privoščili tudi le s prednjim pogonom. Če ne drugače, se s tem trikom tudi cena, povprečna poraba in izpustne vrednosti CO2 začnejo pri precej sprejemljivejših številkah kot v primeru, da je Antara opremljena s štirikolesnim pogonom ali, dodatno, celo s samodejnim menjalnikom. Tudi za 'avtomatiko' velja omeniti, da gre za novost, konstrukcijo, ki so jo pri Oplu in drugih znamkah GM zagotovo pripravili v pravem trenutku. Povpraševanje po samodejnem pretikanju se tudi v Evropi veča, nekako samoumevna pa se ta oprema zdi za ameriški ali kitajski trg. Vsekakor pa gre za dokaj sodobno šeststopenjsko konstrukcijo, ki se Antari dobro poda.

Zasnova štirikolesnega pogona omogoča običajno vožnjo le s prednjim pogonom, ko sistem zazna zdrsavanje pogonskega para koles, pa se priključi še zadnji pogon. Reakcija z dodatnim pogonom se zgodi že po 0,1 sekunde, ta dodatni pogon na zadnji kolesi pa se lahko brezstopenjsko spreminja do razmerja prenosa moči med obema paroma koles 50 : 50. Kupci Antare bodo tudi pri prenovljenih različicah lahko kot dodatek dobili izvlečni prtljažnik za dve dvokolesi iz zadnjega odbijača (Opel temu pravi 'flex-fix').

Po uradni premieri na prihajajočem ženevskem salonu bo Opel začel prodajati Antaro konec marca, na slovenskem trgu pa naj bi bili prvi primerki na voljo v začetku aprila. Cene sicer še niso znane, a iz doslej uradno povedanega na mednarodni predstavitvi lahko sklepamo, da ne bodo bistveno drugačne od cen dosedanjega modela (ki v zadnjega pol leta sicer ni več bil na prodaj). Za Nemčijo so Antarine cene že znane, cena osnovnega modela prenovljene Antare (26.780 evrov) pa je od predhodnice malenkost nižja. Če upoštevamo, da je novost zdaj na voljo s precej sodobnejšim motorjem, je to vsekakor znak, da se pri Oplu zelo trudijo ostati konkurenčni.

Sorodstvo
Oplova Antara ima sestro. To je Chevrolet Captiva, ki bo prenovljena hkrati z njo. O njej si vse lahko preberete na straneh 34 in 35, tudi v tej številki Avto magazina.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja