Vozili smo: Porsche 911 Carrera 4

6. 12. 2012
Deli

O novem Porscheju 911 Carreri s štirikolesnim pogonom pravzaprav ne gre izgubljati veliko besed: preprosto ostaja Porsche tako z obliko kot z motorji in je v primerjavi s predhodnikom – jah, kaj pa drugega – lepši in boljši.

Vse drugo preprosto ni mogoče. Porsche 911 Carrera je v desetletjih postal prava legenda, vzljubili so ga prav na vseh koncih sveta. Nazadnje tudi na Kitajskem, eni najbolj komunističnih držav, kjer se v zadnjem času Porscheji prodajajo kot vroče žemljice.

Kako tudi ne – 911 Carrera je lahko zgled vrhunskega športnega avtomobila, ki je povsem brez težav vaše vsakdanje prevozno sredstvo. Ob tem naj takoj povem in hkrati končam – ob predpogoju, da to dopuščajo vaše finance. Če ne, lahko o njem le sanjarite, kar pa tudi ni slabo! Torej, prav zaradi vsakodnevne uporabe je nastal 911 s štirikolesnim pogonom. Že res, da je Porsche pod kožo športnik, a saj veste, dobre stvari bi hoteli imeti vsi, ki si jih lahko privoščijo. In pri tem seveda denar ni pogojen z znanjem, pa je tako logično, da vsi lastniki Porschejev niso dobri vozniki. Ali recimo temu športni vozniki. Saj veste, pogon na zadnji kolesni par v določenih trenutkih zahteva znanje, pogum in morda včasih tudi srečo. Seveda je pogon zgolj na zadnji kolesni par v 911 kar najbolj dovršen, a je v slabših voznih razmerah, recimo na slabi ali mokri podlagi, da snega niti ne omenjam, omejen. In tega nekateri lastniki Porschejev preprosto niso želeli. Želeli so, da bi se lahko z njim vozili (beri: pokazali) v vseh vremenskih razmerah, da preprosto ne bi bili prikrajšani za užitke, ki jim jih ta avto lahko omogoči. In jasno je, da je štirikolesni pogon idealna rešitev. Z njim postane 911 Carrera še bolj vodljiv avtomobil, predvsem pa občutno varnejši ali pravilneje povedano, preprostejši za vožnjo. To pa je seveda tisto, kar so si želeli bogati fantje (pa verjetno tudi kakšno dekle oziroma, khm, dama).

Novi Porsche 911 Carrera se tako kot zadnji štirikolesno gnani avtomobili te znamke postavlja z novim pogonom. V Stuttgartu so opustili 'visko' sklopko, ki je skrbela za razporejanje moči in navora med osema, zdaj za to skrbi sistem PTM (Porsche traction management). Sistem se seveda hipno odziva, razporeja moč prav tja, kjer jo posamezna kolesa potrebujejo. Brez odvečnega filozofiranja: PTM poskrbi, da se skoraj nobeno kolo ne zavrti v prazno (tudi ob pomoči sistema PSM – Porsche stability management) oziroma da je moč tam, kjer jo avtomobil v dani situaciji potrebuje. To pa je seveda tista dodana vrednost, ki jo vozniki, manj vešči športne vožnje, najbolj cenijo.

Pri Porscheju so tako poskrbeli, da je novi 911 Carrera 4 v primerjavi s predhodnikom še bolj dinamičen, varnejši, hitrejši in občutno varčnejši. V nekaterih primerih je poraba goriva v primerjavi s predhodnikom manjša tudi do 16 odstotkov, temu primerno so manjši tudi izpusti CO2. Porsche 911 Carrera 4 je tako kot osnovni 911 Carrera na voljo v štirih različicah: dve karoserijski izbiri (kupe in kabriolet) in dve motorni, pri čemer ima seveda močnejša ob imenu dodano črko S. Osnovni, 3,4-litrski bokserski motor zmore 257 kW oz 350 'konj', kar zadostuje za pospešek od 0 do 100 km/h v 4,9 sekunde. Čas je lahko za dve desetinki krajši, če za prestavljanje skrbi samodejni menjalnik z dvojno sklopko PDK, in še za dve, če je avtomobil opremljen z dodatnim paketom Sport Chrono. Največja hitrost je 285 (PDK 283) km/h, povprečna poraba pa 9,3 litra na 100 km (PDK 8,6 l/100 km). V močnejši različici S je 3,8-litrski bokserski motor s 294 kW oz 400 'konji'. Zgodba je enaka: pospešek od 0 do 100 km/h v 4,5, s PDK 4,3 in s paketom Sport Chrono 4,1 sekunde. Največja hitrost je 296 (PDK 294) km/h. Še poraba: okroglih 10 (PDK 9,2) litrov na 100 kilometrov. Pri kabrioletu so številke o motorjih seveda enake, malenkost daljši so le časi pospeševanj, malce manjše so tudi največje hitrosti. Žal pa je predstavitev novega štirikolesno gnanega 911 potekala v skoraj zimskih razmerah v okolici avstrijskega Gradca, tako da smo se z avtomobili vozili bolj previdno. Najprej predvsem zaradi slabih (tudi zasneženih) cest, nato pa seveda zaradi avstrijskih policistov, ki so tudi do voznikov tako odličnih avtomobilov povsem neizprosni.

besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del