Vozili smo: Range Rover Evoque

13. 5. 2011 | Tomaž Porekar
Deli

Land Rover se mrzlično pripravlja na predstavitev svojega doslej najmanjšega modela Range Rover. Študija, predstavljena v Detroitu januarja 2008 kot LRX, ni bila veliko spremenjena, iz nje pa sta nastali dve karoserijski različici. Vozili smo ju na Landroverjevem preizkusnem poligonu v angleškem Gaydonu.

Ni kaj, najmanjši Range Rover (dolg le 4,3 metra) ohranja vse pomembne pridevke te angleške znamke že po videzu, ob prvem vtisu za volanom pa enako velja tudi za njegove vozne zmogljivosti! Seveda se konstruktorji JLR niso mogli otresti nekaterih posodobitev zasnove, na primer električne pomoči pri servo volanu.

Njegovo vodenje je prepričljivo, natančnost ohranjanja smeri pri vožnji naravnost ali pa v hitre in zahtevne ovinke pa zadovolji ali celo navduši. Razlik v vožnji med nekoliko višjo petvratno in trivratno kupejevsko ni mogoče opaziti. Večje razlike so seveda, ko primerjamo oba motorna pogona; turbodizelski ima 190 'konjev', turbobencinski pa kar 240.

Razlika je tudi v največjem navoru obeh različic, a tokrat v korist turbodizelskega, ki zmore 420 Nm (proti 340 Nm pri bencinskem). Med kratko vožnjo velikih razlik v zmogljivosti ni bilo mogoče opaziti, vsak od obeh motorjev pa ima svoj značaj. Pri bencinskem je najbolj ugajala hitra reakcija na pritisk na plin, ki jo je Evoque takoj spremenil v prepričljiv pospešek. Turbobencinski motor je bil opremljen s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom in z dvema načinoma pretikanja; športni je še posebno ugajal, ker takrat motor hitro sledi ukazom prek stopalke za plin. Z močjo je prepričala tudi turbodizelska različica, a tu so bile športne značilnosti manj izrazite, čeprav je bila za vožnjo na voljo različica s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Prva vožnja je potekala zgolj po asfaltnih cestah, a tudi precej luknjastih je bilo vmes in zapisati je treba, da sta tudi lega na cesti ter zmožnost preprečevanja prenosa različnih udarcev s koles v notranjost odlični, za kar skrbi sistem nastavljivih blažilnikov (Adaptive Dynamics). Prag, ko začnejo delovati elektronski pripomočki za stabilnost avtomobila, se zdi postavljen kar visoko, a Evoque se dobro drži ceste in daje zelo dober vozni občutek.

Najmanjši Range Rover odslej kljub svojim majhnim meram vozniku in potnikom ponuja primerno količino prostora. Voznikov sedež je postavljen zgledno, ergonomija pa se tudi zdi primerna in ne izstopa z neobičajnimi rešitvami. Tudi tu je pri samodejnem menjalniku namesto prestavne ročice zgolj velik okrogel gumb, s katerim izbiramo programe, ob njem je tudi gumb za nastavitev (že omenjene) vozne dinamike. Volanski obroč je zagotavljal odličen občutek povezanosti s cesto, Evoque pa bo na njem vozniku ponujal številne upravljavske možnosti (malce spominja na S-Maxovega).

Zanimive Evoquove oblikovalske rešitve se tudi na cesti (doslej ga je bilo mogoče videti zgolj na avtomobilskih razstavah) izražajo v prepričljivem videzu, nalogo, da Evoqua takoj spoznamo kot Range Roverja, pa je oblikovalska ekipa Gerryja McGoverna odlično opravila. Razlika v videzu med petvratnim in Coupéjem je očitna, za kar poskrbi kar za tri centimetre nižja streha.

Seveda razlika v višini vpliva tudi na prostor v notranjosti, a se voznik v obeh počuti povsem enakovredno, tudi glede prostora za glavo. Tega je nekoliko manj na zadnjih sedežih, a tja se v trivratni različici pride s precejšnjo težavo, tako da bo pri tej zadnja klop bolj namenjena otrokom in občasnim potrebam po prevozu odraslih.

Jaguar XF 2.2 D
Britanska prestižna znamka bo še to pomlad predstavila novo različico modela XF s štirivaljnim turbodizlom, s katerim bo kupcem ponudila avtomobil z do zdaj najmanjšim izpustom CO2 v Jaguarjevi zgodovini. Novi 2,2-litrski turbodizel je razvit iz dosedanjega, ki so ga uporabljali pri Land Roverju. V XF je seveda postavljen vzdolžno, poleg tega, da so ga opremili z nekaterimi novimi sestavnimi deli (16-ventilska glava, glavna gred, turbopuhalo, skupni vod, vbrizgalne šobe in elektronski menedžment), pa je zdaj pri Jaguarju povezan z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in s sistemom start in stop.

Novi motor bo prvič predstavljen skupaj s prenovljeno zunanjostjo modela XF na prihajajočem avtomobilskem salonu v New Yorku sredi tega meseca, mi pa smo imeli priložnost prvega Jaguarja XF s štirivaljnim motorjem preizkusiti že pred uradno predstavitvijo. Na kratki vožnji po ulicah Shakespearovega Stratforda sicer nismo mogli do skrajnosti preizkusiti njegove največ­je moči (140 kw oziroma 190 KM pri 3.500 vrtljajih v minuti, 420 Nm pri 1.750/min, pospešek do 100 km/h 8,5 sekunde). Prvi občutek pa je, da gre za izredno uglajeno kombinacijo motorja in samodejnega menjalnika, zdi se, da tudi za uho izredno tiho.

Dober vtis dopolnjuje tudi sistem start in stop, ki bo s svojim pet- do sedemodstotnim izboljšanjem povprečne porabe goriva (v skupnem EC-ciklu) omogočil, da bo novi Jaguar XF 2.2 D imel povprečni izpust CO2 zgolj 149 gramov na kilometer. Še z eno novostjo bo postregel novi Jaguarjev turbodizel: ko ustavimo in vrtljivi gumb samodejnega menjalnika prestavimo v P, je dovolj zgolj pritisk na gumb za odpenjanje varnostnega pasu, ugašanje ni več potrebno.

Range Rover_e
Ženevska novost, a še vedno kot študija, je bil Range Rover_e. Gre za prvi hibridni model te znamke, ki naj bi bil za serijsko izdelavo pripravljen leta 2013. Prototip, ki smo ga imeli priložnost voziti (le precej kratko razdaljo), tako seveda še ni bil kaj več kot priložnost za zbiranje izkušenj o tej prihajajoči novosti. Zasnovan je kot priključni hibrid, osnovni pogonski vir je turbodizelski trilitrski (TDV6) motor z 245 'konji', skupaj z elektromotorjem je sistemska moč 339 'konjev'. Za spravilo elektrike uporabljajo litij-ionski akumulatorski sistem (14,2 kW/h).

Zgolj na električni pogon je njegov doseg okoli 35 kilometrov, izpust CO2 v ciklu skupne porabe znaša le 89 gramov na kilometer. Elektromotor je postavljen na pogonsko os pred nov osemstopenjski samodejni menjalnik (dobavitelj ZF). Vožnja z elektromotorjem je z Range Roverjem seveda nova, posebna izkušnja, a se od vožnje v drugih avtomobilih pač ne razlikuje veliko, tudi pospešek elektromotorja je zadovoljiv, če pa preveč pritisnemo na plin, kaj kmalu električni pogon dopolni še turbodizel. Pri Land Roverju pravijo, da bo hibridni pogon za uspeh prodaje na nekaterih trgih nujen, zato hitijo z razvojem serijskega Range Roverja.

besedilo: Tomaž Porekar, foto: Tovarna