Pri Land Roverju se je zdelo povsem razumljivo, da bo njihov novi pogon zmogel iste stvari, ki jih sicer zmorejo njihovi modeli z običajnimi motorji. To torej pomeni tudi premikanje po vodah, globokih do 90 centimetrov, ter spopadanje z izrednimi vremenskimi razmerami. Pa še nekaj je pri njih samoumevno: da tak dodatni hibridni sistem ne bo nič zmanjševal prostora v potniški kabini.
Kar neverjetno se zdi, da so tako akumulatorji spravljeni v nepredušno zaprti posodi iz jekla, legiranega z borom (kar preprečuje, da bi se pri terenski vožnji akumulatorji, nameščeni pod dnom avtomobila, poškodovali), proti vdoru vode pa je seveda zaščiten tudi elektromotor, ki je sicer nameščen med turbodizlom in osemstopenjskim menjalnikom (v ohišju zadnjega). Vsebino škatle z litij-ionskimi akumulatorji, inverterjem in podpornim sistemom hladijo s tekočino, ki zagotavlja stalno temperaturo. S tem ko so dodatne naprave namestili pod potniško kabino, so tudi ohranili celoten kabinski prostor nespremenjen, na svojem mestu je ostalo tudi pravo nadomestno kolo, seveda tudi dodatna sedeža v prtljažniku pri opremi 5 + 2.
Opremljen s hibridnim 'paketom' se Range Rover na videz od običajnega sploh ne razlikuje. Razlike so opazne šele, ko ga preizkusimo. Z dodanim elektromotorjem ima zdaj turbodizel (V6) še boljše zmogljivosti, je malce tišji in predvsem precej manj požrešen, če govorimo o porabi goriva. Ta se v primerjavi s tisto pri različicah, gnanih zgolj z motorjem na notranje zgorevanje, bolj razlikuje pri običajni vožnji po cestah, manj pa seveda pri vožnji po zahtevnem terenu, kjer mora motor na notranje zgorevanje delovati z vso močjo. Elektromotor s svojimi dodatnimi 170 njutonmetri navora sicer prispeva občuten dodatek, a je ta učinkovit predvsem pri vožnji po običajnih cestah. Možen je tudi zgolj električni pogon, a je doseg precej omejen, poženemo ga zgolj do hitrosti 48 kilometrov na uro, zmore pa le eno miljo (1,6 km).
Kot že običajni Range Roverji se tudi hibridni najbolje znajde v najzahtevnejših terenskih razmerah, ko se z njim namenite prek težko prehodnih terenov. Prečenje vodnih ovir s precejšnjo globino se zdi že skoraj neverjetno, pri preizkusu vožnje skozi blato ali jarke pa potrdi, da gre za terenec visokega razreda. Za odlične terenske zmogljivosti poskrbi štirikolesni pogonski sistem Terrain Response 2 z dodatnimi mehanskimi in elektronskimi podporami, nadzorovanim zračnim vzmetenjem in reduktorskim prenosom.
Izrednih zmogljivosti pa Range Rover ne kaže le na terenu, ampak tudi na običajnih cestah. Udobje in lega na cesti sta na najvišji ravni, prepričata pa tudi oprema in uporabnost.
Hibridni pogon je na voljo tako za običajnega Range Roverja kot za nekoliko manjšega RR Sporta. Ta novi hibridni sistem, elektromotor v povezavi s turbodizelskim motorjem, je Land Rover pripravil predvsem za to, da bi dosegel občutno boljše rezultate pri povprečni porabi in izpustu CO2. Nalogo so sicer opravili odlično, je pa ta novost dokaz, da ima vsaka izpopolnjena novost svojo ceno. Slovenska sicer še ni znana, a bo eno ali drugo izbiro podražila za četrtino.
besedilo Tomaž Porekar foto tovarna
-
Videz
Oba Range Roverja sta oblikovana preprosto, kakršne so pač škatle.
-
Motorji
Zanimiva kombinacija dizelskega hibrida prepriča z zmogljivostjo.
-
Notranjost in oprema
Uporabna in razkošna, bogata in prestižna.
-
Cena
Ni dvoma, gre za zares premijske cene.
Pri novem hibridnem pogonu so se potrudili, da ustreza vsem zahtevam učinkovitega terenca za še tako zahtevna brezpotja.
Model: Range Rover Sport Hybrid
Motor (zasnova): | V6, turbodizelski + elektromotor |
Gibna prostornina (cm3): | 2.993 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 250/340 (215/292 + 35) |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 700 pri 1.500 do 3.000 |
Menjalnik, pogon: | S8; štirikolesni |
Prednja prema: | posamični obesi, prečni vodili, zračni vzmeti |
Zadnja prema: | večvodilna prema, zračni vzmeti |
Medosna razdalja (mm): | 2.923 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.850 x 1.983 x 1.780 |
Prtljažnik (l): | 490 |
Masa praznega vozila (kg): | 2.372 |
Največja hitrost: | 225 |
Pospešek (0-100km/h): | 6,6 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 6,7/6,3/6,4 |
Izpust CO2(g/km): | 169 |
Model: Range Rover Sport Hybrid
Motor (zasnova): | V6, turbodizelski + elektromotor |
Gibna prostornina (cm3): | 2.993 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 250/340 (215/292 + 35) |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 700 pri 1.500 do 3.000 |
Menjalnik, pogon: | S8; štirikolesni |
Prednja prema: | posamični obesi, prečni vodili, zračni vzmeti |
Zadnja prema: | večvodilna prema, zračni vzmeti |
Medosna razdalja (mm): | 2.922 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.999 x 1.983 x 1.835 |
Prtljažnik (l): | 550 |
Masa praznega vozila (kg): | 2.394 |
Največja hitrost: | 218 |
Pospešek (0-100km/h): | 6,9 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 6,7/6,3/6,4 |
Izpust CO2(g/km): | 169 |