Vozili smo: Renault Clio RS 200 EDC

Če bi mi še pred letom dni dejali, da bo imel Clio RS samo samodejni menjalnik in da ga bodo ponujali zgolj kot petvratno različico, bi vas najprej vprašal po zdravju.

19. 4. 2013

Svet se očitno spreminja – in ne nujno na bolje. Renault Clio RS, ki je slovel kot eden boljših športnih avtomobilov s poskočnim atmosferskim motorjem, hitrim in natančnim ročnim menjalnikom ter odličnim podvozjem, je odšel na smetišče zgodovine. Prihaja namreč novi RS (nalašč pišemo RS, ker oznako R.S. – kot Renault Sport – poznajo samo pri Renaultu), ki bo namesto atmosferskega 'visokovrtečega' se zvoka ponujal pokanje, tako značilno za turbomotorje. Tisto o samodejnem menjalniku, čeprav je res dvosklopčni, pa ni šala.

Glavni krivec za spremembe ni razočaranje lastnikov, ampak – ha, lahko si kar mislite – poraba goriva in izpust CO2, ki v Evropi očitno vladata avtomobilski industriji. Zato je novi Clio dobil 1,6-litrski prisilno polnjeni motor, ki ga – nekoliko spremenjen – deli s hišnim Nissanom Jukom. Pri zunanjosti niso odkrivali Amerike, temveč so mu namenili le drugačne odbijače, večja platišča (17- oziroma 18-palčna) in dva zaključka izpušnega sistema. V nasprotju z drugimi različicami ima Clio RS dnevne luči v obliki LED-diod postavljene vodoravno v prednjem odbijaču, posebne barve (ob ledeniško beli, ognjeno rdeči, globoki črni in živosrebrni velja omeniti predvsem najbolj izstopajočo, rumeno Sirius) pa dodajo piko na i. Ni bahaški, je pa prepoznaven in vsekakor lepši v živo kot na fotografijah.

Prvi vtis s španskih cest je pokazal, da je vožnja z novincem veliko preprostejša, beri prijetnejša in manj stresna. Novi Clio RS ni tako dirkaško naravnan kot predhodnik, zato bi mu za vsakodnevno družinsko tlako vsekakor dali višje ocene. Več prostora, manjši hrup, manj dela za voznika tako z menjalnikom kot volanskim sistemom, ki – če me spomin ne vara – ni tako brezkompromisno natančen kot pri tretji generaciji. Toda dober prvi vtis po obisku španske steze Guadix malce zbledi.

Če boste rekli, da je Clio RS zgolj športni avtomobil in da zato vtis z dirkališča ni tako pomemben, očitni niste bili na nobenem tako imenovanem Time Attacku ali Track Dayu. Tudi v Sloveniji se tovrstna druženja, ko si za razmeroma malo denarja lastniki športnih avtomobilov privoščijo dirkaški športni dan, iz dneva v dan povečuje. In med njimi je veliko lastnikov Cliov, ki je s cenovno dostopnostjo marsikateremu mladeniču ali mladenki odklenil vrata varnega tipanja meje zdrsa pregretih gum.

Tega se zavedajo tudi v podjetju Renault Sport Technologies, zato so ponudili tako imenovani startni program in funkcijo RS Monitor. Hitri starti so postali preprosti: v programu Race (več o tem kasneje) povlečemo obe obvolanski prestavni priteklini proti sebi in hkrati z levo nogo tiščimo stopalko za zavoro. Z desno nato lahko pohodimo stopalko za plin do konca, saj motorni vrtljaji ne bodo zrasli več kot do 2.500 vrtljajev, nato pa le še spustimo zavoro in 6,7 sekunde od stoječega starta do hitrosti 100 km/h je na dosegu roke. Prej omenjeni RS Monitor je le nadgradnja Renaultovega R-Linka, je pa za športne dneve na dirkališčih zelo uporaben in vreden vsakega evra. Prek te funkcije lahko s pogledom na barvni zaslon pridete do podatkov o delovanju motorja, menjalnika, temperaturi hladilne tekočine, tlaka turbopuhala, stanja olja v menjalniku, kota volanskega sistema, položaja lopute za plin itd., prek teh podatkov pa tudi do meritve zmogljivosti (časi pospeševanja in zaviranja!), prikaza sredobežnih sil, stopnje zdrsavanja pogonskih koles v odstotkih, zelo uporabna pa sta tudi štoparica in pomnilnik podatkov, saj sistem RS Monitor druge generacije lahko shrani vse meritve, ki si jih pretočite na ključ USB in ob primernem programu doma na svojem računalniku preverite, zakaj v določenem ovinku izgubljate čas proti svojemu prijatelju, ki je na dirkališču vedno in samo – tekmec. Sistem je dober in ne zahteva računalniškega genija, zato je za tovrstne zabave res uporaben.

Če se vrnemo nazaj na špansko stezo, ki je s hitrimi ovinki velik izziv tako za voznika kot za tehniko, se spodobi opisati občutke. Pred cviljenjem gum in široko razprtimi očmi je treba narediti še domačo nalogo, ki se ji reče izbira voznega programa. Z gumbom RS drive izbirate med tremi programi: Normal, Sport in Race. Pri Normal (vsakodnevne vožnje) in Sport (recimo temu program prazna gorska cesta) je stabilizacijski sistem vključen, pri menjalniku pa lahko izbirate med ročnim pretikanjem (obvolanska uhlja) in samodejnim načinom prenosa. Pri izboru najbolj športnega programa je treba menjalnik pretakniti v ročni način, ob tem pa sistem ESP (ali po Renaultovo ESC) ne pomaga. Prehod iz programa v program je očiten že v prostem teku, saj merilnik vrtljajev skoči z normalnih 750 vrtljajev na kar 1.005 vrtljajev. Uh, s tem podatkom pa so bili pri Renaultu zelo natančni! S to potezo niste uzakonili le odzivnejše stopalke za plin, ampak tudi bolj neposreden servovolan, v ročnem načinu zvočno opozorilo biiip pred idealnim prestavljanjem in seveda večjo hitrost prestavljanja. Če v klasičnem načinu samodejni menjalnik EDC, ki ga imajo Francozi že nekaj časa v prodajnem programu, prestavlja v 200 milisekundah, pa zmore v programu Sport prestavljati 30 milisekund hitreje, v dirkaškem režimu pa kar v 150 milisekundah. Razlika se občuti, čeprav ...

Bomo zelo odkriti in črno na belem napisali, da bi lahko pri Renault Sportu poskrbeli za še hitrejše prestavljanje, za večje slišno razvajanje (čeprav so podobno kot nekateri drugi izdelovalci avtomobilov uporabili trik, da je motor kljub zakonskim omejitvah hrupnosti dobro slišen v notranjosti kabine zaradi posebne membrane, ki je na posebni poti med sesalnim kolektorjem in potniško kabino), predvsem pa za zaporo diferenciala, ki bi bila uporabna tudi na dirkališču ali med zahtevnejšo vožnjo po slabem (ali zelo zavitem) cestišču. Novi Clio RS ima namreč tako imenovano elektronsko zaporo diferenciala, ki je nič drugega kot podaljšana roka stabilizacijskega sistema. Zato v programih Normal in Sport zavorni koluti velikosti 320 milimetrov, ki jih je imela nameščena tudi Laguna V6, zavirajo razbremenjeno notranjo kolo, v programu race pa sistem ESC ne deluje, zato ne deluje niti omenjena delna zapora. Torej paradoks: tam, kjer zaporo najbolj potrebuješ, sistem ne dela! Ob tem našem očitku je namestnik direktorja za tehnični razvoj pri Renault Sport Tecnologies Philippe Varet kar umikal pogled v tla, je pa poudaril, da s tem načinom niso hoteli povečati mase, ki bi jo zahteval klasični diferencial, hkrati pa so se izognili slabim lastnostim klasične rešitve in ... Hja, dokončno nas je razorožil z izjavo, da Clio RS tretje generacije tako in tako ni imel nobene zapore, torej je to samo dodatna ponudba brez velikih vložkov. Po svoje ima prav.

Seveda ni pozabil omeniti podvozja Cup, ki spada med doplačila in ki smo ga lahko preizkusili na stezi. Sicer je res samo tri milimetre nižje, vendar je kar za 15 odstotkov bolj togo, zato je kot naročeno za hitrejše (in trpežnejše) voznike. V smehu je namreč pripomnil, da so se podvozju res posvetili, da so omejili podkrmiljenje in z novimi blažilniki s hidravlično blokado giba (vgradnja pomožnega blažilnika v glavni blažilnik) poskrbeli za odlično trakcijo. Gospod je bil dobro naučen, kako se novinarjem prodaja informacije, in načelno ima tudi prav, čeprav še vedno trdimo: delna zapora diferenciala bi morala biti klasična in menjalnik vsaj v programu Race hitrejši, saj ga tekmeci (saj veste, tisti z veliko hitrejšim menjalnikom DSG) že v osnovi prehitevajo.

Če gremo znova na cesto, pa lahko rečemo, da je menjalnik dovolj hiter (bravo, Renault, za pravo dirkaško shemo, ko prestavljanje v nižje prestave zahteva potisk, pospeševanje pa vleko prestavne ročice), predvsem pa zelo uglajen. Športni sedeži so dobri, čeprav smo pogrešali tiste res dobre znamke Recaro v predhodniku, stopalke so seveda aluminijaste, usnjen volanski obroč z označbo sredine pa kar pade v roke. Ker smo bili precej vztrajni, da je novi Clio RS zelo civiliziran, mogoče celo preveč, se je Varetu malce zareklo, da so od dobavitelja menjalnika že zahtevali zmogljivejšo tehniko, ki bi zdržala več kot 240 Nm navora, kolikor je zdaj omejitev. Če ste prebrali med vrsticami, lahko čez leto ali tri pričakujemo še bolj navito različico. Narobe svet? Ne. Prej zanimiva predjed, ki napoveduje slastno kosilo.

Prvi vtis
  • Videz

    Nedvomno pritegne poglede, čeprav ni bahaški ali celo nastopaški. Lahko bi bil celo bolj drzen!

  • Motorji

    Dobra osnova, vendar že nestrpno čakamo na nadaljevanje.

  • Notranjost in oprema

    Školjkasti sedeži, volanski obroč z dirkaško oznako sredine, aluminijaste stopalke, startni program in RS Monitor.

  • Cena

    Cena bo nekoliko višja kot pri predhodniku, vendar dobite tudi več (menjalnik, startni program, elektronska zapora diferenciala).

Prva ocena

Pravijo, da je zdaj bolj uglajen in primeren za širšo populacijo dinamičnih voznikov. Dobro, to razumemo. Kaj pa tisti, ki hočemo ostrino, ki jo pri podjetju Renault Sport Technologies nedvomno znajo ponuditi tudi v serijskem avtomobilu? Tisti že pogrešamo predhodnika – ali pa pričakujemo nadaljevanje!

Podatki

Model: Renault Clio RS 200 EDC

Motor (zasnova): 4-valjnik, bencinski, turbopuhalo
Gibna prostornina (cm3): 1.618
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 147/200 pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 240 pri 1.750
Menjalnik, pogon: SD6; spredaj
Prednja prema: vzmetni nogi, vijačne vzmeti, blažilniki, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.589
Dolžina x širina x višina (mm): 4.090 x 1.732 x 1.432
Prtljažnik (l): 300
Največja hitrost: 230
Pospešek (0-100km/h): 6,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,3
Izpust CO2(g/km): 144

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri