Vozili smo: Seat Leon X-Perience

10. 12. 2014 | Dušan Lukič
Deli

V Volkswagnovem koncernu je jasno: med klasične karavane in klasične križance spadajo še tisti 'vmes'.

Pri Audiju so to Allroadi, pri VW Alltracki, pri Škodi je Scout, pri Seatu je bila včasih Altea Freetrack, zdaj pa se bodo ti modeli (očitno) imenovali X-Perience.

Recept je seveda v vseh primerih enak: karavan, štirikolesni pogon, povečana razdalja trebuha od tal, nekaj bolj kot ne videzu namenjenih zaščit pod motorjem in zadkom pa nekaj plastičnih obrob za boljši videz. Običajno so tu še le bolj zmogljivi motorji in včasih tudi oprema, ki je že v osnovi bogata in temelji na (naj)višjih paketih opreme.

Pri Leonu X-Perience so se Seatovi inženirji in oblikovalci tega recepta držali zelo natančno. Za osnovo so vzeli karavanskega Leona ST, mu dodali štirikolesni pogon, njegov trebuh dvignili za 27 milimetrov od tal in malce oskubili ponudbo motorjev, seveda na spodnjem delu.

Štirikolesni pogon je zadnja generacija koncernske klasike, namenjene avtomobilom s prečno vgrajenim motorjem. To pomeni sklopko Haldex pete generacije, nameščeno zadaj, ki računalniško nadzirano s pomočjo olja bolj ali manj stiska lamele v sebi in tako razporeja navor med prednji in zadnji kolesni par. Pete generacija je za 1,4 kilograma lažja od predhodnice, pri Leonu X-Perience pa seveda (podobno kot pri drugih koncernskih uporabnikih te tehnologije) v osnovi poganja prednja kolesa, odzivni čas prenosa navora na zadnja, če prednja zdrsnejo, pa se meri v milisekundah.

V kombinaciji z računalniško simulirano (s pomočjo zavor) diferencialno zaporo in voznikom, ki se ne ustraši prvega zdrsa, je sistem tudi ob čisto cestnih gumah dovolj učinkovit: iz mehkega obalnega grušča se je Leon X-Perience ob odločnem pritisku za plin z nekaj vrtenja koles v prazno (in posledičnega letečega kamenja) v nekaj sekundah izkopal, čeprav je spredaj že skoraj nasedel na zaščito pod motorjem.

Motorna ponudba obsega tri dizle in en bencinski motor. Osnovni dizel je 1.6 TDI s 110 'konji', seveda skupaj z ročnim menjalnikom, tako kot tudi dvolitrska 150-'konjska' različica. Najmočnejši, 184-'konjski' 2.0 TDI, je serijsko kombiniran s šeststopenjskim DSG-jem, tako kot tudi edini bencinec, 1,8-litrski TSI s 180 'konj'. Vsi imajo tudi sistem start-stop.

Junija prihodnje leto bo Leon X-Perience dobil tudi le spredaj gnani različici (kar se marketinško ne zdi najpametnejša poteza – Alltrackov, Allroadov in Scoutov se z razlogom ne da dobiti brez štirikolesnega pogona), 1.6 TDI ter 1.4 TSI s 125 'konji' in tudi ročnim menjalnikom.

Oprema X-Perience je zelo podobna klasični Leonovi opremi Style, zato je kar bogata, X-Perience pa v ponudbo Leona prinaša tudi nekaj novosti pri elektronskih pomagalih. Tu je aktivni tempomat, nova navigacija (ki podpira tudi vožnjo zunaj cest), pa seveda samodejno zaviranje pri mestnih hitrostih ...

Slovenske cene Leona X-Perience še niso točno znane, saj v slovenske prodajne salone prihaja v začetku prihodnjega leta, a je že jasno, da bo za približno dva in pol tisočaka dražji od podobno motoriziranega Leona ST.

Besedilo: Dušan Lukič, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja