Vozili smo: Škoda Fabia

9. 12. 2014
Deli

Če bi kdo s strani ujel pogovor med novinarji, da je Čehinja zdaj veliko lepša, ker je nižja in širša, bi mislil da imamo pomešane pojme o ženskih idealih. No, v tem primeru je govor o novi Fabii.

Že koncepta Vision C ter Vision D sta nakazala, na katere oblikovalske note bodo igrali, ko bodo eden za drugim prihajali novi Škodini modeli. Rapid, Octavia in zdaj je prišel čas za tretjo generacijo Fabie, ki je v prvih dveh dejanjih našla pot do 3,5 milijona kupcev. Ostre linije, široki boki in barvne kombinacije nakazujejo, da Škoda računa na kupce, ki jih pritegne dinamičnost. Lahko bi rekli, da gre za precej drzen korak glede na to, da je Škoda venomer stavila na tradicionalnost in preverjene oblikovalske smernice.
Nova Fabia je od predhodnice nižja (3,1 cm), širša (9 cm) in malenkost krajša (8 mm). Že na prvi pogled na cesti deluje bolj kompaktno, bolj stabilno, ne daje tistega vtisa pokončne škatlice. Tudi kolesa so pomaknjena v skrajne robove karoserije, kar nam naknadno tudi potrdi podatek, da sta koloteka širša za 3 centimetre. Lahko bi rekli, da so Čehi imeli precej manevrskega prostora pri zasnovi nove Fabie, saj so jo posadili na novo Volkswagnovo modularno zasnovo MQB, in so hkrati lahko izkoristili tudi vse priboljške iz nabavnih polic enakoimenskega koncerna.
Začnimo z motorji in začnimo z okoljevarstvenega vidika: trije so in prav vsi izpolnjujejo standard izpustov EU 6, so do 17 odstotkov bolj gospodarni ter imajo serijsko vgrajen sistem start-stop in regeneracijo zavorne energije. Vstopni 44-kilovatni trivaljni bencinar ima še močnejšega sorodnika s 55 kilovati. Tudi štirivaljni turbobencinski motor je na voljo v dveh različicah, in sicer s 66 in 81 kilovati moči, enako pa velja za trivaljni turbodizelski motor, ki v eni izvedenki razvije 66, v drugi pa 77 kilovatov moči. Menjalniki so petstopenjski, le močnejši turbobencinar je serijsko opremljen s šeststopenjskim, medtem ko je naknadna vgradnja sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika možna pri močnejšemu turbobencinarju in šibkejšem turbodizlu.
Možnost izrabe Volkswagnovih tehnologij se kaže tudi pri nekaterih priboljških, ki jih zdaj lahko zasledimo v Fabii in lahko zelo vplivajo na varnost, udobje in dobro počutje v avtu. Tu mislimo na serijsko vgrajeno elektronsko zaporo diferenciala (pri vseh motorjih), dnevne LED-luči, tipalo za dež, samodejno zaviranje v sili pri mestnih hitrostih, prepoznavanje utrujenosti voznika, parkirna tipala spredaj in zadaj, panoramsko strešno okno, omejevalnik hitrosti ter tempomat, pomoč pri speljevanju v klanec in pa pametni ključ z vžigom avta z gumbom ob volanskem obroču. Premierno za Škodine avte so v novo Fabio vgradili tudi sistem povezljivosti z mobilnimi telefoni, imenovan MirrorLink. Gre za vmesnik, ki pravzaprav preslikava aplikacije z mobilnika na osrednji multimedijski zaslon. Glede na to, da trenutno podpira le tri telefone (Sony Experia, Samsung Note 4 in HTC One) ter da je bilo že ob prvem stiku zaznati kopico težav pri sami uporabi (radio ne deluje, ko je navigacija aktivna, zaslon na telefonu je vselej prižgan in občutljiv na dotik, povezava se izgublja ...), dvomimo o dolgotrajnem obstoju tega sistema. Tudi dejstvo, da pri Škodi ne ponujajo klasične navigacije v sklopu multimedijskega sistema, lahko kakega bodočega kupca ujezi.
Da so uspeli miselnost o dinamičnosti prenesti tudi na same občutke v vožnji, smo se pustili prepričati na cestah v okolici Lizbone. Ne glede na pogonski agregat je Fabia pustila prijeten vtis med 'ovinkarjenjem'. Dejavniki, kot sta odličen položaj za volanom in natančna vodljivost (nova Fabia ima po novem električni servo in le 2,6 vrtljaja volana med skrajnima točkama), v povezavi z zelo uravnoteženim podvozjem zagotavljajo precej užitkov pri nekoliko bolj dinamični vožnji.

Besedilo : Saša Kapetanovič, Foto: tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol