Vozili smo: Škoda Octavia Scout

21. 8. 2014 | Tomaž Porekar
Deli

Škoda pri svojem najuspešnejšem modelu Octavii ponavlja vajo iz prejšnjih rodov: od septembra bo na voljo Scout – nekoliko povišana različica s štirikolesnim pogonom za lažje spopadanje s slabšimi cestami ali premagovanje manj zahtevnega terena zunaj njih.

Scoutov videz je tradicionalen. Nekoliko povišana razdalja med dnom karoserije in tlemi (31 milimetrov več kot pri običajni Octavii) da že na prvi pogled vedeti, da se ne boji vožnje po slabih cestah. Spremenjena sta tudi oba odbijača, ki sta že na videz robustnejša in imata črne plastične vložke, odporne proti udarcem. Zaščito so namenili tudi prednjemu delu dna karoserije, s črnimi plastičnimi trakovi je zaščiten tudi prag karoserije. Za vse tri motorne različice so v osnovi predvidena enaka kolesa s 17-palčnimi obroči in z gumami dimenzije 225/50 R 17.

Od običajnih Octavij se razlikuje tudi notranjost. Ob posebnih letvicah in napisih Scout ter črni plastiki na armaturni plošči so sedežne prevleke v temnorjavem blagu, za doplačilo je na voljo kombinacija usnja in alkantare.

Še največ sprememb, ki jih je tudi mogoče izraziti v številkah, je pri motorni opremi. Octavia Scout ima namreč v povprečju za 20 odstotkov izboljšane vrednosti porabe goriva in emisij CO2. Na voljo so tri različne motorne opreme, dva od motorjev sta tudi že znana iz dosedanjih različic Octavie. Za prenos moči na vsa štiri kolesa skrbi lamelna sklopka Haldex (petega rodu), nameščena tik pred zadnjim diferencialom.

Z elektronsko podporo se odziva na različnosti vozne podlage. Novi rod Haldexove sklopke ne potrebuje več dodatnega hranilnika tlačnega zbiralnika, a vseeno se v le nekaj milisekundah odzove na spremenjene okoliščine ter razdeli pogonsko moč med prednji in zadnji kolesi. Elektronski program lahko še dodatno omogoči, da največ moči dobi tisto kolo, ki ima najboljšo podlago. V različici z ročnim menjalnikom tako Scout zmore vleko celo do dveh ton težkih prikolic (obe drugi –z dvosklopčnim menjalnikom – do 1,8 tone).

Pri obeh močnejših različicah je serijsko na voljo zgolj samodejni menjalnik – šeststopenjski dvosklopčni. Le 110-kilovatni turbodizelski motor ima ročni šeststopenjski menjalnik. Novost v Škodini ponudbi je najmočnejši dvolitrski turbodizelski motor s 135 kilovati oziroma 185 'konji'. Ta je sicer znan že iz nekaterih sestrskih modelov Octavie (iz skupine Volkswagen), v kombinaciji s štirikolesnim pogonom pa ga v Octavii uporabljajo prvič. Kljub prepričljivim zmogljivostim (219 km/h in pospešku od 0 do 100 km/h v 7,8 sekunde) je njegova povprečna poraba dokaj zmerna, kombinirana normna le 5,1 litra na 100 kilometrov, tudi emisijske vrednosti so solidne – 134 gramov CO2 na kilometer.

Oprema, ki je serijsko v Scoutu, je sicer na ravni običajne opreme Elegance, pravzaprav je tako v Scoutu večina zadev, ki jih potrebujete za udobno vožnjo. Tudi nekaj elektronske podpore je na voljo, omeniti velja elektronski sistem stabilnosti ASC. Tega lahko z gumbom na sredinski konzoli (pod prestavno ročico) uporabite tudi za izklop preprečevanja spodrsavanja pogonskih koles, z daljšim pritiskom na gumb pa se ASC preklopi v bolj 'dinamičen' podporni program, s katerim se skrbnik za preprečevanje zdrsavanja avtomobila v hitrih ovinkih začne vmešavati nekoliko kasneje oziroma pri večjih hitrostih. Na voljo je tudi dinamični tempomat, pri katerem pri obeh različicah s samodejnim menjalnikom pri vožnji v koloni ob zaustavitvi avtomobila pred nami naprava avtomobil ustavi do mirovanja. V serijski opremi so tudi radio Bolero z režami za SD-kartico ter vtiči za AUX in USB ter povezljivostjo bluetooth z mobilnim telefonom, dnevne LED-luči ali zatemnjena stekla. Tako je tudi cena okoli 30 tisočakov za Scouta razumljiva, seveda najbrž ne za vse sprejemljiva.

Slovenski zastopnik Škode najavlja začetek dobave prvih Scoutov za konec septembra, naročila pa že sprejema.

Besedilo: Tomaž Porekar foto: tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del