Vozili smo: Volkswagen Golf

13. 12. 2019 | Sebastjan Plevnjak
Deli

Malo je avtomobilov na svetu, ki so se v zgodovino avtomobilizma zapisali tako močno kot Golf. Skoraj nobeden pa ni tako zelo mogočen, da ima pravzaprav svoj razred.

Za Golfa bi pravzaprav lahko zapisali, da je živa legenda. Je namreč celo leto mlajši kot avtor tega članka, pa so ga po vsem svetu prodali že več kot 35 milijonov. Sedem generacij je osrečevalo ljudi po vsem svetu in zdaj je čas za osmo. Pravzaprav ne bom daleč od resnice, če zapišem, da je čas za osmo čudo! Zakaj? Zato, ker prinaša revolucionarne spremembe, ki so tako kot vedno v Golfu skrite in jih opaziš šele, ko se z njim voziš.

Golf 8

O novem Golfu smo pravzaprav na naših internetnih straneh in v reviji pisali že veliko. Bili smo na skrivni misiji, ko so nam razkrili avto še preden ga je spoznala svetovna javnost, pa na uradni predstavitvi in zdaj končno za volanom. Zato se tokrat ne bom spuščal v podrobnosti, kaj vse Golf prinaša, ker vas to zdaj večina že ve. Tudi to, da je novi Golf revolucijsko čudo, saj je tako digitalen, da nisem prepričan, da je to sploh še avto za stare ‘fotre’. Z osmico bodo na tekočem mulci, ki bodo iz nje iztisnili ves digitalni potencial. Tu priznam, da jaz že malo zaostajam, starejši od mene pa hm ...

Oblika

Tako kot pravzaprav vsi njegovi predhodniki (seveda če odštejemo športne različice) na prvi pogled novi Golf z obliko prepriča redko koga. A nekoč mi je nek priznani oblikovalec dejal, da je ključ do uspeha oblika, ki ne očara takoj, ampak ti počasi zleze pod kožo. Če hitro prepriča, se je tudi hitro naveličamo, če te prepriča postopoma, ostane pod kožo zelo dolgo. In če dobro pomislim, še zdaj po različnih koncih sveta pogledam za kakšnim zanimivim Golfom, pa sploh ni nujno, da je najnovejši.

Četudi oblikovno ne prinaša revolucije, se novi Golf ponaša s precej boljšo aerodinamiko (Cx = 0,275).

Vendar brez skrbi, novi Golf je drugačen. Sicer je ohranil nekatere detajle, ki ga spremljajo skozi desetletja (znameniti stebriček C), a je po drugi strani rekordno aerodinamičen. Kar pomeni, da je bil vsak del karoserije na novo obdelan in izpiljen do potankosti. In brez skrbi, četudi je bolj aerodinamičen, se notranja prostornost ni zmanjšala.

Motorji in menjalniki

Nemci pravijo, da so motorji v osmici veliko bolj učinkoviti, okolju prijaznejši in predvsem v primerljivih različicah s predhodniki kar 17 odstotkov bolj varčni. Hkrati bo novi Golf tudi prvi Volkswagen, ki bo na voljo v kar petih hibridnih različicah, vključno s priključnim hibridom. Posledično je novi Golf z oznako eTSI prvi in edini model v svojem razredu, ki ponuja 48-voltno tehnologijo, kupci pa bodo lahko izbirali med tremi različno zmogljivim motorji, z močjo 81 kW, 96 kW ali 110 kW. Tisti, ki bi radi stopili še večji korak naprej k elektrifikaciji svoje avtomobilske prihodnosti, bodo lahko izbrali priključno-hibridnega Golfa, in izbirali med 150- ali 180-kilovatno močjo.

A če vas obvladuje panika, kaj za vraga izbrati, bodite brez skrbi. Golf je premišljen produkt in vse omenjeno bo na voljo pozneje, ko bo na trgu še različica s pogonom na stisnjen zemeljski plin (CNG). Zdaj in takoj je na voljo klasika - dva bencinska motorja s 130 ali 150 ‘konji’, dva dizelska z močjo 115 ali 150 ‘konj’ ter blagi hibrid eTSI s 150 ‘konji’. Kasneje, ko bo v ponudbi vse, kar so si Nemci omislili, bodo na voljo različice TSI, TDI, TGI, eTSI in plug-in hybrid, z močjo od 90 do 300 ‘konj’. Veliko manj stresa bo pri izbiri menjalnika. Serijski je šeststopenjski ročni, doplačilna opcija pa sedemstopenjski DSG. Četudi imata oba menjalnika že dolgo brado, ju ne smemo enačiti z predhodniki. Oba sta namreč prenovljena in bosta po obljubah nemških inženirjev ponujala novo vozniško izkušnjo. Na prvih testnih vožnjah obeh žal ni bilo mogoče preizkusiti, zato lahko potrdim, da z ročnim ni težav, enako pa so povedali kolegi, ki so preverjali samodejni DSG.

Novi Golf je prvi Volkswagen, ki bo na voljo v kar petih hibridnih različicah, vključno s priključim hibridom.

Vožnja

Golf je z vožnjo na enaki ravni kot z obliko. Najprej nič posebnega, potem pa z vsakim hitreje odpeljanimi ovinkom ugotoviš, da je lega na cesti več kot odlična. Iskanje meje je lahko dolgotrajno opravilo, seveda če se je lotiš korak za korakom in ne pretiravaš. Navsezadnje zakonov fizike ne premaga niti Golf.

Drži seveda, da bi težko zapisal, da se pelje Golf dobro samo zaradi podvozja. To je sicer nadpovprečno dobro, a vozniško izkušnjo naredi imenitno celoten sklop - motor, menjalnik, podvozje in seveda natančen volanski mehanizem. Najbolj pomembno pri vsem omenjenem je, da je Golf nadpovprečen vedno, pa naj ga vozimo v voznem programu Eko ali v voznem programu Sport. Čeprav bi si morda v slednjem zaželel več občutne dinamike, kot zgolj občutno trše podvozje. A nekaj morajo Nemci vsekakor prihraniti, saj kot pravijo, GTI različica še ni odpisana.

Zaključek

Golf ostaja Golf. Ljubezen na prvi pogled je redka, a če se zgodi, bo zanesljivo trajala. Tako kot traja Golfova karizma. Četudi se mu upiraš, te slej ko prej osvoji. Sam se zaradi tega še vedno jezim, ker si res ne želim tega, kar si želi večina. Nemška klasika, avto ki drži ceno, Golf je pravi avto ... in podobne floskule. Ki to sploh niso. Žal. Za tekmece, seveda!

V prvi uri
1. minuta:
Oblika. Golf je Golf
5. minuta:
V notranjosti prevladuje digitalizacija. Pogrešam gumbe za upravljanje s klimo in gumb za glasnost.
30. minuta:
Vozim se. In Golf je Golf.
60. minuta:
Imel bi ga.

ZNAČILNOSTI:

  • Moč: od 66 do 221 kW
  • Menjalniki: 6 stopenjski ročni in 7-stopenjski samodejni
  • Medosna razdalja: 2636 mm
  • Prtljažnik: Od 380 do 1237 litrov
  • Zmogljivosti: 0-100 km/h od 10,2 do 8,5 s
  • Najvišja hitrost: od 202 do 224 km/h
  • Cena:Od 19.990, december 2019

Preberite še:

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja