Zdaj gre zares: Nissan Micra. Kaj so se naučili po porazni prodaji četrte generacije? Vozili smo.

Pri Nissanu poskušajo novo Micro kar najbolje predstaviti širši javnosti, še preden bo avto uradno naprodaj. Tudi tako kažejo, da so se projekta tokrat lotili nadvse resno. Zdaj smo končno preizkusili serijsko razliico, ki tako kot predserijske ni razočarala.

Prodaja Micre četrte generacije je bila porazna. Kaj so se naučili?

Micra je eden od uspešnejših Nissanovih avtomobilov, za katerega se je v več kot 30-letni zgodovini odločilo že več kot sedem milijonov kupcev. Zanimivo, več kot polovica jih je lastnike našla v Evropi, zato ne čudi, da je leta 1993 Nissan Micra postala prvi japonski avto, ki je bil izbran za evropski avto leta. To je uspelo Micri druge generacije. Pred njo se je za prvo generacijo v Evropi odločilo 888.000 kupcev, za že omenjeno drugo kar 1,3 milijona, za tretjo pa 822.000 tisoč. In potem se je leta 2010 zgodila Micra četrte generacije. Pri Nissanu so si zaželeli globalnega avtomobila in – zgrešili. Prilagoditi so morali obliko, izdelavo pa so prepustili Indijcem. Skupni rezultat je bil porazen, posledično se je zanjo v Evropi v dobrih šestih letih odločilo le 400.000 kupcev. Za primerjavo: za Micro druge generacije se je v le desetih letih odločilo kar trikrat več kupcev.

Dame in gospodje: makro Micra

Tudi zaradi neuspešnosti prejšnje generacije so se nove generacije pri Nissanu lotili veliko resneje. Pri tem so, za koga morda na žalost, žrtvovali velikost avtomobila. Tako Micra ni več eden od najmanjših predstavnikov v svojem razredu, ampak je po novem med največjimi. Pri Nissanu pravijo, da zato, ker se je konkurenca v manjšem segmentu tako zaostrila, da jemljejo kupce avtomobilom v večjih segmentih, hkrati pa so želeli narediti dober in prostoren avtomobil. Tudi iz tega razloga so ga oblikovali v Evropi in, kot pravijo, za Evropo oziroma evropske kupce. Če bo res tako, bo seveda pokazal čas, a že dejstvo, da bodo novo Micro izdelovali v Renaultovi tovarni v Flinsu, nedaleč od Pariza, in ne več v Indiji, obljublja veliko.

Za Micro pete generacije pri Nissanu pravijo, da je revolucionarna. No, čeprav je oblika res nova, je v njej vseeno mogoče zaznati hišno oblikovanje, s katerim želijo podobnost svojih modelov. Tako se vsaj za sprednji del avtomobila zdi, da je že znan, a je v nasprotju z recimo X-Trailom vseeno veliko bolj klinast. Pohvalno so pri Nissanu sledili študiji Sway, posledično pa ohranili izrazito bočno linijo in zanimiv zadek. A oblika ni zgolj privlačna, temveč tudi funkcionalna, saj se lahko nova Micra pohvali s količnikom zračnega upora 0,29 (Cx), kar jo uvršča v vrh med razrednimi tekmeci.

Bistvo se skriva v notranjosti. Je to sploh japonski avto?

Seveda pa oblika ni vse. Za marsikoga je veliko bolj pomembna notranjost. In ta je v primerjavi s predhodnico resnično revolucionarna. Tudi izkušeno oko bi težko opazilo, da gre za japonski avto. Izbrani materiali so dobri, oblikovne zamisli všečne in tudi ergonomija na zavidljivi ravni. Nissan bo tokrat ob številnih zunanjih barvah ponudil še štiri različne notranje barvne kombinacije, kupci pa si bodo zunanjost lahko ozaljšali še s posebnimi nalepkami. Skupaj bo na voljo več kot 100 različnih barvnih kombinacij, pri čemer pri Nissanu obljubljajo, da bodo v prihodnje ponudili še več.

A že zdaj je jasno, da je Micra dober izdelek. V notranjosti se voznik počuti dobro. Voznikov delovni prostor je všečen in v odvisnosti od opreme avtomobila tudi dobro opremljen. Merilniki so sicer klasični, a pregledni. Pohvalno je med njimi barvni zaslon, vzet kar iz večjih Nissanov, prek katerega lahko voznik spremlja številne informacije – od podatkov potovalnega računalnika, do navigacije in predvsem prikazovanja prometnih znakov. Predvsem na račun dejstva, da je nova Micra od predhodnice daljša kar 17 centimetrov in skoraj osem širša, je počutje v kabini dobro. Celo na zadnji klopi, a vendarle ob predpostavki, da spredaj ne sedi velikan. Sicer manj kot štiri metre dolg avto vseeno ne zmore ponuditi čudeža, skoraj pa ga ponudi prtljažnik, ki je s 300 litri eden od večjih v razredu.

Sprva le dva motorja: 0,9- in 1,5-litrski

Drugače je z motorji. Ob začetku prodaje bosta na voljo le 0,9-litrski turbobencinski trivaljnik in 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik. Pozneje bo na voljo še litrski bencinski motor brez turbopuhala, to pa je tudi vse. Morda za koga premalo, po drugi strani pa pri Nissanu pravijo, da so motorji skrbno izbrani in da bodo zadovoljili potrebe kupcev. Jasno, Micra ni velik avtomobil, za le nekaj več kot tono težak avtomobil pa je 95 'konj', kolikor jih 'turbobencinar' ponuja, več kot dovolj. Avto je celo nadpovrečno poskočen, res pa je, da je motor ob priganjanju tudi nadpovrečno žejen. Drugače je z dizelskim motorjem. 90 'konj' brez težav obvlada avtomobil, tudi s porabo goriva nima nikakršnih težav. Tako se celo med hitrejšo vožnjo poraba suče okoli štirih, morda petih litrov, a bolj natančno bomo to lahko ugotovili med daljšim testom.

V zasneženem Dubrovniku smo preizkusili 'Trace Control'

Že zdaj pa lahko izpostavimo opremljenost avtomobila. Pri Nissanu so se pohvalno odločili številne varnostne elemente v Micro prenesti kar iz večjih modelov. Tako je lahko opremljena z opozorilnikom za zapuščanje voznega pasu, opozarjanjem na vozila v mrtvem kotu, v primeru nevarnosti pa lahko tudi samodejno zavira. Pri tem prav tako opazi pešce.

V korist boljši vožnji pa je lahko Micra opremljena še s sistemom Trace Control, ki preprečuje podkrmarjenje v ovinku, seveda takrat, ko je voznik prehiter. O sistemu smo v Avto magazinu že pisali, saj smo ga temeljito preizkusili na Bridgestonovi testni progi v okolici Rima. A zaradi snežnih razmer v Dubrovniku smo ga lahko nenadejano preverili tudi med vsakdanjo vožnjo. Namreč, sistem začne delovati, ko je voznik prehiter ali ko sistem zazna, da bi se lahko kolesa zavrtela v prazno oziroma bi začel delovati ESP. Na delovanje opozarja tudi z grafiko na zaslonu med merilnikoma. Posledično lahko voznik takoj opazi, kdaj je prehiter oziroma vozi na zgornji meji, ko imajo gume še temeljit stik s podlago. Vožnja je tako zelo zabavna, hkrati nadpovprečno hitra, pri tem pa tudi ali pa predvsem varna.

Točna cena na našem trgu še ni znana

In cena? Žal ta za slovenske kupce še vedno ni določena, znana pa je nemška, kjer bo za osnovno Micro potrebnih 12.990 evrov. Za skoraj 400 evrov bo cenejša v Italiji, kar pomeni, da bo vsaj 12.000 evrov potrebnih tudi v Sloveniji. Tako čez prst to sicer ni malo, res pa je, da avto ponuja veliko. A 'varčni' Slovenci smo neprizanesljivi, morda bo drugače v Evropi. Bolje kot z Micro prejšnje generacije pa zagotovo.

besedilo: Sebastjan Plevnjak
foto: Sebastjan Plevnjak, tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja