40 let prijaznega medveda iz Torina

Italijanski mestni avtomobil je v štirih desetletjih pridobil skurajda kulten status, že pred leti pa je povsem presegel okvire malega mestnega avtomobila.

40 let prijaznega medveda iz Torina (foto: Fiat) Fiat
28. 9. 2020

Izdelati mestni avtomobil, ki bo navduševal kupce s svojo uporabnostjo, hkrati pa tudi oblikovno dovolj privlačen ter poseben, da ga bodo kupci opazili je izziv, ki so se ga lotili mnogi proizvajalci, števili izmed njih pa pri tem povsem pogoreli. A ne Fiat. Italijanska znamka je namreč svoje ime zapečatila v tem segmentu že davno tega z legendarnim Fiatom 500. In kot da to ne bi bilo dovolj so dobri dve desetletji in pol kasneje predstavili še eno uspešnico, Fiat Panda.

Naloga, ki so ji jo namenili pri Fiatu nikakor ni bila enostavno, a so jo zato pospremili z dobro popotnico. Nenazadnje je za njeno podobo poskrbel sloviti Giorgetto Giugiaro, njena naloga pa je bila, da kupcem prinese številne nove, inovativne, predvsem pa praktične rešitve. Tako je recimo že v prvi generaciji ponujala povsem ravno dno prtljažnika in druge rešitve, ki so jih cenili tako fizični kupci, kot tudi dostavne službe.

Posebno poglavje zagotovo predstavlja štirikolesno gnana Panda. Z nekoliko dvignjenim podvozjem in pogonom, za katerega so zaslužni pri avstrijskem podjetju Steyr je namreč Panda postala prava legenda in pogosto edina izbira javnih servisov kot je pošta v državah v osrčju Alp. Tako se recimo še danes le stežka na spletnih mestih za prodajo avtomobilov pojavi lepo ohranjen primerek prve generacije, za katerega bi bil lastnik pripravljen sprejeti manj kot evrskega tisočaka. In to za avtomobile, ki so danes v večini primerov starejši od 20 let.

Čeprav se zdi, da je ime dobila po prepoznavnem medvedu iz Kitajske, pa je v resnici ime dobila po rimski boginji Empadi, zavetnici popotnikov.

Skozi prihodnje generacije je Panda kot prva na trgu dobila tudi številne druge rešitve, od tega, da je bila prvi mestni avtomobil z funkcijo samodejnega zaviranja v sili. Poleg tega je v zadnji generaciji dobila tudi dodaten čistilec zraka v kabini, UV svetilko za razkuževanje kabine, hkrati pa velja tudi za prvi avtomobil, ki omogoča vzpostavitev dostopne točke za mobilne telefone.

Fiat je v zadnjih letih postal osredotočen predvsem za na segment manjših avtomobilov zasluge za to pa gredo prav Pandi in Fiatu 500. Prva je namreč postala najbolje prodajan avtomobil na domačem tržišču (Skupno je bilo v 40 letih prodanih že preko 7,5 milijona vozil), z drugim pa se za prestol bori tudi na evropskem trgu avtomobilskih malčkov.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri