Audi 'RennSport' divizija praznuje 25 let

16. 7. 2019 | Jure Šujica
Deli

V četrt stoletja pa so pripravili tudi enako število modelov.

Številne avtomobilske znamke se za poimenovanje svojih najbolj športnih modelov poslužujejo uporabe oznake RS. V zadnjih letih se je temu klubu pridužil Renault, že desetletja jo uporablja Ford, nedvomno pa ne smemo izpustiti Audijevih RS-ov. Pet-, šest-, osem- in 10-valjniki s to oznako namreč ponujajo impresivne zmogljivosti in s tem zagotavljajo nasmeške (predvsem) na obrazih voznikov. To pa pravzaprav počno že natanko 25 let.

Vse skupaj se je pričelo leta 1994 – no, razvoj se je seveda pričel še nekoliko pred tem – ko je na ceste zapeljal verjetno najbolj znan član družine, RS 2. Karavan, narejen na osnovi takrat aktualnega Audija 80 in ob pomoči Porscheja: v Stuttgartu so se nenazadnje podpisali na zavorne čeljusti, avtomobilu namenili vzvratna ogledala Porscheja 911, seveda pa so se dodobra lotili tudi motornega prostora. Tja so postavili 2,2-litrski petvaljni motor z močjo 315 'konjev' oziroma 232 kilovatov in naredili eno izmed legend današnjega časa.

Tri leta po RS2 je na trg sledil tudi prvi RS4, model, ki je v drugi generaciji tudi prvi postregel z atmosferskim osemvaljnim motorjem. Le-ta je leta 2005 prinesel kar 420 'konjev' oziroma 309 kilovatov moči. Mimogrede, enak motor so pri Audiju le dve leti kasneje namenili tudi prvi generaciji športnega kupeja, modela R8. Po modelu A4 so nato podobne nadgradnje sledile še v modelih A3, A5, A6, TT in pa nazadnje v modelu Q3 – seveda povsod z oznako RS – RS je okrajšava za nemško besedo Rennsport oziroma motošport, do danes pa paleta vseh vozil šteje že 25 modelov, vključujoč obe letošnji novosti. Najmočnejši iz omenejne flote je sicer RS6 iz leta 2013, ki od prenove leta 2015 premore kar 605 'konjev' oziroma 445 kilovatov moči.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja