Avtonomna vožnja v Mercedes-Benzu razreda S? Da, a tudi na račun udobja.

Sistem naj bi bil lastnikom na voljo čez pol leta, dotlej, pa bodo imeli pri Mercedesu še kar nekaj dela.

Avtonomna vožnja v Mercedes-Benzu razreda S? Da, a tudi na račun udobja. (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
5. 1. 2022

Tehnologija avtonomne vožnje druge generacije je dandanes dostopna v večini sodobnih avtomobilov od segmenta C dalje. Avtonomna vožnja tretje generacije, ki vozniku omogoča precej bolj sproščeno in avtomatizirano vožnjo je na drugi strani precej večja redkost. Pravzaprav ima dovoljenje za njeno uporabo v običajnem prometu le Mercedes-Benz razred S, ki je zeleno luč nemških oblasti za avtonomno vožnjo tretje generacije dobil šele nedavno.

Morda se ob tem zdi, da je takšen avtomobil v osnovi povsem enak kateremukoli drugemu Mercedesu razreda S. Vendar pa so pri nemškem Auto Motor und Sportu ugotovili, da je za delovanje sistema avtonomne vožnje kar globoko potrebno seči v žep za nakup lepega števila tehnoloških dodatkov, ki so nujni za to, da bo sistem sploh deloval, hkrati pa se bo potrebno odpovedati nekaterim drugim elementom.

Preberite še: Test: Mercedes-Benz Razred S S400 d 4 Matic (2021)

Paket Drive Pilot, ki ga je sicer že mogoče naročiti, za svojo uporabo zahteva dokup funkcije samodejnega parkiranja – tudi na daljavo, preko mobilnega telefona – za katero je v Nemčiji potrebno odšteti 1.844,50 evra. Poleg tega je potrebno na listi doplačil označiti še sistem kamer za 360-stopinjski pregled okolice avtomobila, kar bo naneslo 1.130,50 evra in pa sistem posebnih brisalcev stekla z vgrajenimi šobami za brizganje tople vode 'Magic Vison control', za katere je potrebno odšteti dodatnega 464,10 evra.

Nekatere funkcije (še) niso združljive

Za vse navedene dodatke je tako potrebno odšteti 3.439,1 evra, kar seveda ni malo. Hkrati pa se morajo vozniki tudi odpovedati nekaterim funkcijam in dodatkom. Tako je recimo sistem nemogoče združiti s tehnologijo 4-kolesnega krmiljenja, saj zapleten sistem za krmiljenje zadnjih koles ni kompatibilen s sistemom za samodejno vožnjo, prav tako pa mu motnjo predstavlja očesu komaj viden sistem za odmrzovanje vetrobranskega stekla ter zatemnjena zadnja stekla, zaradi česar bo voznik privarčeval skoraj 2.700 evrov.

Pri Mercedesu se sicer že trudijo, da bi čim prej odpravili težave z nezdružljivostjo posameznih sistemov, še posebej tehnologije štirikolesnega krmiljenja, ki močno poveča okretnost velike limuzine. To bo potrebno storiti do sredine letošnjega leta, ko bo sistem predvidoma prišel tudi v splošno uporabo.