Imajo jih dirkalniki formule 1 in tisti na vztrajnostnih dirkah ... imajo jih tudi nekateri cestni športni avtomobili in zdaj jih imajo tudi bolj športni Bavarci.
BMW je z deli M Performance poskrbel, da lahko modele M kupci še dodatno našpičijo s športnimi dodatki iz ogljikovih vlaken in za notranjost tudi alkantare. Zdaj lastnikom zgoraj naštetih športnih modelov v sklopu programa ponujajo še platišča s sredinsko matico. Posebna črna platišča so na voljo za M2, M3 in M4. Prednost tovrstnih platišč je nižja teža in večja učinkovitost ter praktičnost, vendar je slednja relativna.
Test: BMW M3 Touring - Avtomobilske sanje, ki so se uresničile
Zakaj jih nimajo kar vsi avtomobili?
Tovrstna platišča so smiselna na visoko zmogljivih športnih avtomobilih ter dirkalnikih, kjer pri menjavi gum med postanki šteje vsaka desetinka, visoke sile v ovinkih pa bi lahko polomile običajne vijake. BMW navaja, da je treba sredinsko matico zategniti z 930 Nm - veliko sreče z odtegovanjem, če vam na avtocesti slučajno poči guma ...
Sicer v svetu avtomobilizma takšna platišča niso nič novega, ampak roko na srce; z njimi je cestni avtomobil takoj videti mnogo bolje in poleg sekund na pisti tudi to nekaj šteje.
Preberite še: Tako se pelje eden ključnih Volkswagnovih "električarjev"
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor