E-avtomobili - že kmalu na 80 odstotkih prodaje? (+vprašanje za bralce)

Proizvajalci bodo že pred zakonskim rokom prenehali s prodajo termičnih motorjev. Prelom pri deležu e-modelov v prodaji naj bi se zgodil med letom 2027 in 2030.

E-avtomobili - že kmalu na 80 odstotkih prodaje? (+vprašanje za bralce) (foto: Arhiv AM) Arhiv AM
9. 8. 2022

Čeprav razmere na trgu še ne delujejo tako in številke ne kažejo tega, da bo šel delež električno gnanih avtomobilov strmo navzgor, je mogoče v nekaj letih pričakovati resen premik. Tako vsaj pravijo pri nemški agenciji Dataforce, ki spremlja dogajanja na avtomobilskem trgu v Evropi. BEV (Battery electric vehicle - baterijsko električna vozila) imajo danes še vedno dokaj skromen delež na trgu novih osebnih - v EU (28 članic plus Isladija, Norveška in Švica) znaša letos delež le dobrih 11 odstotkov, v bolj progresivnih državah še več - na Norveškem recimo skoraj 80 odstotkov!

Večina opušča termične motorje že pred rokom

Pri agenciji Dataforce so upoštevali predvsem časovne mejnike, ki so si jih za prehod na e-mobilno zastavile posamezne znamke, velika večina jih bo povsem opustila prodajo vozil s termičnimi motorji že pred letom 2035 (Fiat in Alfa 2027, Ford 2026, Mercedes in Jaguar 2025, ...). Ravno zato opozarjajo, da bodo ključni trije časovni mejniki - leto 2027, 2030 in seveda 2035, ki ga tudi EU predvideva kot konec prodaje vozil z motorji na notranje izgorevanje.

Tako pravijo, da bi se naj leta 2027 delež prodaje e-vozil dvignil na še vedno razmeroma nizkih 21 odstotkov, potem pa bi sledilo obdobje velikega premika, saj naj bi že leta 2030 znašal delež e-vozil kar 56 odstotkov. In leta 2035 bi naj bil ta delež že najmanj 80 odstotkov. Ostanek gre pač na račun izjem ter drugih vozil, pa tudi račun vodika, gorivnih celic, sintetičnih goriv, ...

Le geopolitične ovire bi znale upočasniti premike

Pri agenciji sicer opozarjajo tudi, da gre za oceno, ki pa ne vključuje morebitnih geopolitičnih ovir pri doseganju teh ciljev, kamor spada na primer pomanjkanje strateških surovin za izdelavo baterij (kobalt, mangan, litij, ...), izpostavili pa so tudi razvoj polnilne infrastrukture, ki (še) ne dohaja omenjenih ciljev.

Pri Dataforcu sicer pravijo, da so podatki petih največjih evropskih  trgov (Nemčija, Grancija, Španija, Velika Britanija in Italija) obetavni za proizvajalce, ki se bodo posvetili trgu BEV vozil, saj naj bi kar 59 odstotkov potencialnih kupcev potencialno ali zagotovo presedlalo na alternativni vir goriva.

Seveda pa so ti podatki obetavni za razvite trge, ne pa tudi za številne 'nove članice', kjer si vozniki morda želijo BEV avtomobila, toda visoke cene in nerazvita polnilna infrastruktura pomenijo, da si bodo mnogi sila težko privoščili BEV nov ali rabljen električno gnan avtomobil.