Jean Paul Imparato o razlogih za izginjanje kupejev

27. 3. 2020 | Jure Šujica
Deli

Krivda ni zgolj v večji priljubljenosti križancev.

Avtomobilska krajina postaja vedno bolj enolična, prevladujoč razred pa že leta postajajo križanci. V Evropi predstavljajo okrog 40 odstotkov celotne prodaje in zdi se, da se rast prodaje umirja šele sedaj. Rast so dosegli na račun vse manjšega zanimanja za druge vrste avtomobilov, med katerimi so največ škode utrpeli klasični dvovratni kupeji (katere sicer nadomeščajo tudi tako imenovani štirivratni kupeji). Ti so praktično izginili iz prodajnih katalogov večine cenovno dostopnejših znamk, sedaj pa se enako počasi kaže tudi med premijskimi znamkami.

A razlog za umik kupejev iz katalog ni (zgolj) zmanjšano zanimanje kupcev za tovrstne avtomobile. Svoj pogled na vzroke je za spletno stran Autocar predstavil Jean-Phillipe Imparato, prvi mož  znamke Peugeot. Slednja je v svoji zgodovini predstavila kar nekaj odmevnih športnih in potovalnih kupejev, zadnjega v podobi modela RC-Z. Imparato je odkrit privrženec tovrstnih avtomobilov, a to vsekakor ni zadosten razlog, da bi tovrstne avtomobile obdržali v ponudbi. Pri odločitvah ima prvo in zadnjo besedo z redkimi izjemami kapital. Ta pa kupejev ne opravičuje.

Kot je pojasnil Francoz, se avtomobilski proizvajalci v luči vse večje količine sodobne tehnologije, vgrajene v moderne avtomobile, srečujejo s hitro naraščajočimi stroški za razvoj, poleg tega pa denar namenjajo tudi za tehnologijo, ki v praksi še lep čas ne bodo zaživela. Gre predvsem za avtonomne avtomobile. Denarja za nišne modele tako enostavno ni več. Vse skupaj se seveda še vedno lahko spremeni. Da kupeji le (še) niso čisto pozabljeni, opozarja Michael Simcoe, direktor oblikovalskega studia pri GM, ki dodaja, da so križanci zgolj trenuten trend, ki pa bo sčasoma zbledel. Zamenjali  jih bodo drugačni avtomobili.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja