Rabljen avtomobil: to je heroj, ki bo verjetno kmalu odšel v pozabo

Volkswagen Sharan je nedvomno najbolj netipičen predstavnik velike nemške avtomobilske znamke, prav tako pa so netipični njegovi kupci, ki kljub vse bolj popularnim SUV-jem še vedno prisegajo na enoprostorsko karoserijsko zasnovo. In ko je govora o enoprostorcih, ima Volkswagen marsikaj za pokazati. Tu sta namreč še nekoliko manjša Caddy in Touran, nad njim pa še pregovorno najbolj vsestranski Multivan.

Volkswagen je prav z vsemi omenjenimi modeli spisal neverjetno uspešne zgodbe in čeprav se zdi, da je med vsemi prav Sharan tisti najmanj prepoznaven, gre vendarle za model, ki se ga je vsako leto razveselilo vsaj 50.000 kupcev.

Prva generacija – skrivnostni projekt, ki je v proizvodnji preživel rekordnih 15 let

Prvi rod Sharana, ki ga je Volkswagen razvil v sodelovanju s Fordom, se je na cestah pojavil že leta 1995 in v svoji prvotni formi z le malo tehničnimi popravki na trgu zdržal polnih 15 let. A le malo je znanega, da se je zgodba o Sharanu (in seveda tudi Galaxyju in Alhambri) začela že mnogo prej. Z razvojem svojega prvega pravega enoprostorca so pri Volkswagnu začeli že leta 1987, šlo pa je za enega njihovih najbolj skrivnostnih projektov.

Z njim so bili poleg majhne skupine inženirjev seznanjeni le najpomembnejši Volkswagnovi in Fordovi ljudje. Napad na avtomobilsko področje, ki sta ga do tedaj obvladovala Renault Espace in Chrysler Voyager, pa je moral biti nič drugega kot preprosto brezhiben.

Ime Sharan prihaja iz perzijske besede Shahran, kar naj bi v prevodu pomenilo 'nosila za kralja'.

Ob lansiranju so kupci Sharana (in seveda tudi Galaxyja) navkljub dejstvu, da je bil cenovno pozicioniran med dražje predstavnike razreda, dobesedno razgrabili. Pri Volkswagnu so hitro ugotovili, da se za avtomobil zanimajo tudi kupci z nekaj manj denarja, zato so Sharana preimenovali v Seat Alhambro, ki je bila vse do konca proizvodnje nekoliko cenejša, preračunano za približno dva in pol tisočaka.

Ford in Volkswagen sta z uspešno prodajo praktično v hipu zasedla najvišja mesta v razredu in tam s svojimi modeli ostajata tudi danes, ko je razred enoprostorcev zaradi vse bolj priljubljenih križancev in SUV-jev praktično pred izumrtjem. Navkljub zelo uspešni prodaji pa sta morala tako Ford kot Volkswagen priznati, da prav vsaka enolončnica kljub dobrim sestavinam še ne predstavlja kulinarčne (oziroma avtomobilske) dobrote. Sharan in Galaxy sta namreč zasedala nezavidljivo nizka mesta na lestvicah kakovosti. Nič resnega, vsekakor pa pod siceršnjim povprečjem obeh znamk.

Druga generacija – z zamudo na samostojno, vendar pravo pot

Drugo generacijo svojih enoprostorcev sta VW in Ford razvijala ločeno. Ford je novo generacijo svojega Galaxyja predstavil leta 2006, pri Volkswagnu pa so se takrat odločili še za zadnjo pomladitev in štiri leta kasneje (2010) predstavili drugi rod Sharana.

Novi Sharan si platformo deli s Passatom (B7) in je v primerjavi s prvo generacijo precej zrasel. V dolžino je pridobil 220, v širino pa 92 milimetrov, višina je ostala praktično enaka, za 75 milimetrov pa se je podaljšala medosna razdalja. Končno so lahko udejanjili tudi svojo prvotno vizijo in Sharanu namesto klasično obešenih namestili dvoja drsna vrata, karoserijo pa hkrati oblikovali nekoliko bolj oglato.

Oglatost je v svetu avtomobilizma glavni porok za prostornost in te v Sharanu nikakor ne manjka. Tisto klasično enoprostorsko ravno dno v zadnjem delu potniške kabine, zaradi katerega je bilo sedenje na zadnjih sedežih za odrasle osebe skrajno neprijetno, se je z drugim rodom poslovilo, kar pomeni, da je ergonomija sedenja povsem limuzinska. Sharan je na voljo s petimi ali sedmimi sedeži, ki se potopijo v dno prtljažnega oziroma kabinskega prostora, prtljažni prostor pa postane ravna in zelo uporabna, praktična platforma.

Verjetno nisem daleč od resnice, če zapišem, da je Sharan kljub letnici 2010 ob manjšem Touranu še danes eden izmed najbolj sodobnih enoprostorcev. V tem razredu se namreč od takrat ni zgodilo veliko novega. Galaxy in S-Max sta konstrukcijsko starejša (2006/2007), enako velja tudi za Espace (2002), izjema je le šesta generacija Voyagerja (2021), ki pa v Evropi ni na voljo.

Nekajletna zamuda za svojimi glavnimi tekmeci je torej Sharanova prednost, zato dejstvo, da je med kupci rabljenih enoprostorcev to najbolj iskan model, nikakor ne preseneča. Sharan je s svojo prilagodljivostjo, praktičnostjo, preglednostjo in prostornostjo upravičeno osvojil srca mnogih družin, hkrati pa je za njegov zaton in posledično redkejše pojavljanje na cesti še najbolj kriv eden izmed članov njegove družine: Multivan.

Preberite še: Test -Volkswagen Sharan 2.0 TDI BMT Highline Sky

Dimenzijsko sta si Sharan in Multivan namreč zelo podobna. Krajša različica Multivana je le za 4 centimetre daljša, širina je praktično enaka, na račun razlike v višini (23 centimetrov) pa je marsikateri kupec v večjem Multivanu našel sicer nekoliko dražjo, vendar še nekoliko bolj optimalno družinsko mobilnostno možnost.

Na področju motornih in pogonskih konfiguracij je druga generacija Sharana nekoliko manj pestra kot prva, a kljub temu zadovoljiva. Bencinski štirivaljni TSI motorji (1,4 in 2,0 litra) razvijejo od 140 do 220 »konjev« (103–160 kilovatov), dvolitrski dizel pa ponuja od 115 do 184 »konjev« (85–135 kilovatov). Na voljo je tudi štirikolesni pogon 4Motion in dvosklopčni avtomatski menjalnik DSG.

Sharanova notranjost, predvsem armaturna plošča, po videzu bolj kot na ostale »evropske« Volkswagne spominja na modele, ki so sicer namenjeni ameriškemu tržišču, a tisti najbolj ključni elementi, kot so stikala in zasloni, vendarle ohranjajo značilno in prepoznavno evropsko podobo. Kakovost materialov in izdelave se je v primerjavi s prvo generacijo bistveno izboljšala in v celoti dosega sicer visoke Volkswagnove standarde. S stališča varnostnih elementov in asistenčnih sistemov pa je Sharan glede na modelno leto vselej v koraku s časom.

Zanesljivost – le malo razlogov za skrbi

O tem, ali vam je Sharan všeč ali ne in kot tak zanimiv tudi kot vaš novi rabljen avto, boste presodili sami. O tem, kako zanesljiv in dober je, pa mu sodijo mehaniki in statistike. Na tem področju se je doslej Sharan II izkazal kot odličen in eden najbolj zanesljivih in neproblematičnih avtomobilov. Pravzaprav ga nobena statistika o okvarah in pomoči na cesti ne zaznava kot problematičnega, pač pa ravno obratno – kot nadpovprečno zanesljivega. To je vsekakor dobra novica, saj ste lahko prepričani, da boste vedno prišli do cilja, le tisti bolj ekološko osveščeni bi pri tem lahko imeli nekaj slabe vesti. Saj veste, afera Diselgate.

Vseeno pa je pred nakupom rabljenega Sharana dobro vedeti, da dobre statistike zajemajo predvsem okvare, zaradi katerih je potrebna asistenca mehanika ali vlečne službe, ne pa tudi tistih napak, ki težave in stroške predstavljajo na dolgi rok. Tako boste pri modelih z dizelskim motorjem in ročnim menjalnikom pri približno 250.000 kilometrih morali razmišljati o menjavi dvomasnega vztrajnika in sklopke, pri bencinskih motorjih prvih letnikov pa na težave z raztegovanjem verige odmičnih gredi.

Pri razvoju sta tako Volkswagen kot Ford predstavila svojo vizijo bodoče podobe novega enoprostorca. Volkswagen je že za prvo generacijo Sharana predvidel drsna vrata, a na koncu so se odločili za Fordovo različico s klasično obešenimi zadnjimi vrati.

Vsekakor velja biti pozoren tudi na pravilno in uglajeno delovanje avtomatskega DSG menjalnika, saj so na servisih zabeležili kar nekaj okvar kontrolne enote in obrabe sklopk. Tem težavam so še posebej izpostavljena vozila, ki niso bila ustrezno in redno vzdrževana.

Dizelski motorji s 103 kilovati so se srečevali s prezgodnjimi odpovedmi turbinskih polnilnikov, vsi dizelski motorji pa se soočajo s težavami EGR ventilov zaradi zamaščenosti. Pogosto je pri dizelskih motorjih prihajalo tudi do puščanja hladilne tekočine, predvsem pri ohišju termostata in vodnih črpalkah.

Karoserija in notranjost Sharana tudi po več stotisoč kilometrih ne kažeta znakov pretirane obrabe, prav tako pa so zelo redke težave z elektroniko in delovanjem vseh asistenčnih sistemov. Vsi modeli, ne glede na pogonsko konfiguracijo, pa so nagnjeni k nekoliko bolj izraziti obrabi elementov sprednje preme. Zaradi slabe zaščite prihaja tudi do korozije prednjih vzmeti, ki v marsikaterem primeru tudi počijo.

Na našem trgu rabljenih avtomobilov boste lahko izbirali med približno osemdesetimi Sharani, med katerimi je le nekaj modelov z bencinskim motorjem. Če prisegate na avtomatski menjalnik, bo vaša izbira omejena na približno 30 ponudb, ki pa so v tem trenutku prav nespodobno visoke. Za Sharana boste namreč morali odšteti vsaj osem tisočakov, glavnina ponudbe pa je skoncentrirana pri ceni okrog trinajst tisoč evrov. Sicer za marsikoga dosegljivo, vendar vseeno dvakrat dražje od primerljivega Renaultovega modela Espace.

Volkswagen Sharan je eden izmed zadnjih predstavnikov nekoč zelo priljubljenega razreda enoprostorcev, ki se je vsaj na evropskem trgu moral umakniti manj praktičnim, vendar simpatičnim križancem. Vseeno pa so prednosti, ki jih prinaša enoprostorska karoserija, za marsikoga večje in pomembnejše od aktualnih trendov. In za takšne je Sharan odlična izbira.

Tehnični podatki

VOLKSWAGEN SHARAN II (2010–2021)

Mere (dolžina/širina/višina/teža) 4.854 mm /1.904 mm /1.720 mm /1.620–1.740 kg

Motor Gorivo Valji Prostornina cm3 Moč kW (KM) navor Nm
1.4 TSI 150 bencin 4 1.390 110 (150) 240
2.0 TSI 200 bencin 4 1.984 147 (200) 280
2.0 TSI 220 bencin 4 1.984 162 (220) 350
2.0 TDI 115 dizel 4 1.986 85(115) 280
2.0 TDI 140 dizel 4 1.986 103(140) 320
2.0 TDI 150 dizel 4 1.986 110(150) 340
2.0 TDI 177 dizel 4 1.986 130(177) 380
2.0 TDI 184 dizel 4 1.986 135(184) 380

Priporočamo

Bencinski motor: 1.4 TSI 150, 2.0 TSI 200/220

Dizelski motor: TDI 140/150

Seznam pogostih okvar

Vrsta okvare Modeli, pri katerih se okvara pogosto pojavi
programska posodobitev afera Dieselgate
puščanje hladilne tekočine TDI modeli
okvare dvomasnega vztrajnika TDI modeli z ročnim menjalnikom
veriga odmičnih gredi TSI motorji prvih letnikov
obraba elementov podvozja spredaj vsi modeli

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol