Kam z odpadnimi pnevmatikami? Nemška avtomobilska znamka ima nepričakovano rešitev

30. 8. 2022 | Jure Šujica
Deli

V serijsko proizvodnjo naj bi prve komponente, izdelane iz novih snovi umerstili prihodnje leto.

Vsako jesen in vsako pomlad vulkanizerske delavnice zavržejo na stotine izrabljenih pnevmatik. No, nekatere izmed njih pot končajo v delavnicah, v katerih iz njih odstranijo izrabljeno tekalno površino in nanjo 'nalijejo' novo, kar je vsekakor precej ekološka rešitev, ki pa ni vselej izvedljiva. So pa zato sedaj revolucionarno rešitev napovedali pri znamki Mercedes-Benz, kjer so v sodelovanju s podjetjem BASF predstavili nov primer uporabe recikliranih pnevmatik.

Kot so zapisali pri Mercedes-Benzu bodo namreč iz izrabljenih pnevmatik s pomočjo kemičnega procesa izločili pirolitično olje, za kar bo poskrbel zunanji partner, podjetje Pyrum Innovations. Podjetje Basf bo na drugi strani iz odpadkov, ki bodo nastali v poljedelski industriji pridobilo biometan, obe snovi pa naj bi zadostovali za izdelavo 'sveže' plasitke, povsem enakovredne tisti, kakršno pridobivajo sedaj, a na okolju manj prijazne načine.

Kot poudarjajo pri Mercedesu gre za revolucionarno novost in prvi primer, ko ima reciklirana plastika oziroma plastika, pridobljena iz drugih recikliranih materialov povsem enake lastnosti, kot tista, pridobljena iz surove nafte. To pa posledično pomeni, da je iz nje mogoče izdelati enake komponente kot doslej, brez kakršnihkoli prilagoditev.

Novo vrsto plastike naj bi pri Mercedesu, kjer bodo tako poskrbeli za dodatno zmanjševanje ogljičnega odtisa, pričeli uporabljati že prihodnje leto. Najprej je bosta deležna razred S in model EQE, kjer bodo iz takšne plastike izdelani notranji ročaji vrat, kasneje pa jo bodo uporabili tudi v drugih modelih in za izdelavo še večjega števila komponent.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol