Kdaj menjati avtomobilske pnevmatike? 1,6 milimetra profila je premalo!

14. 8. 2019 | Jure Šujica
Deli

Navkljub zakonodaji strokovnjaki priporočajo menjavo, ko je količina profila na pnevmatikah manjša od treh milimetrov.

Avtomobilskim pnevmatikam večina voznikov največ pozornosti namenja dvakrat letno – okrog 15. novembra, ko nastopi čas za menjavo letnih pnevmatik z zimskimi in pa 15. marca (ali kasneje), ko je čas za menjavo zimskih pnevmatik z letnimi. Nekateri se sicer skozi celo leto vozijo zgolj z zimskimi ali celo letnimi pnevmatikami (nekateri pa s celoletnimi), zaradi česar je skrb zanje pri takih voznikih  praviloma še nekoliko slabša, a že to, da stanje gum preverjamo zgolj ob menjavi gum ni dovolj.

Na to, ali je pnevmatika še uporabna ali ne vpliva več faktorjev. V zadnjih letih se največ govori o starosti pnevmatik. Te namreč sčasoma otrdijo in izgubijo svoje karakteristike, kar se seveda kaže v slabem oprijemu pnevmatik tako na suhi, kakor na mokri podlagi. Seveda pa je tu še drug faktor, za katerega se zdi, da je vsaj pri letnih pnevmatikah zadnje čase padel kar nekoliko v ozadje. Govora je o globini profila pnevmatik.

V prvi meri na stanje pnevmatik najbolj vpliva število prevoženih kilometrov, ki jih z njimi naredimo. Logika namreč govori, da več kot naredimo kilometrov, večja bo seveda obraba gum. Seveda pa je to od tipa samih pnevmatik. Znano je namreč, da mehkejše letne pnevmatike na eni strani sicer ponujajo boljši oprijem a na račun hitrejše obrabe in posledično krajše življenjske dobe. Ob tem bi pomislili, da na hitrejšo obrabo vpliva tudi vozna podlaga, a je ta faktor precej zanemarljiv.

»Sama podlaga ima torej zanemarljiv vpliv na obrabo pnevmatik v primerjavi z drugimi dejavniki. , v splošnem pa lahko povzamemo, da na primer vožnja po grobem asfaltu v večji meri obrabi pnevmatiko kot vožnja po gladkem asfaltu,« sporočajo iz kranjskega Goodyearja. Ob tem kot veliko pomembnejše izpostavljajo druge dejavnike:

-        Neustrezen tlak v pnevmatikah; previsok tlak vpliva na manjše udobje v kabini, večjo občutljivost na ovire na cesti, prenizek pa večjo porabo goriva in pregrevanje.

-        Slog vožnje; agresivno zaviranje in hitra vožnja skozi ovinke so seveda bolj obremenjujoči za gume. Pri tem so še posebej na udaru manjše in ožje pnevmatike, ki se še hitreje obrabljajo kot večje.

-        Geometrija vozila; v kolikor pnevmatike ne stojijo vzporedno glede na vzdolžno ali pokončno os prihaja bodisi do pretirane obrabe zaradi večjega trenja med asfaltom in vozno podlago bodisi do tega, da je v stiku s cestiščem le manjši del pnevmatike, ki potem nase prevzema vse sile in s tem tudi večjo obrabo.

Letne avtomobilske pnevmatike v Sloveniji in v Evropi morajo sicer imeti vsaj 1,6 milimetra globine profila, a strokovnjaki poudarjajo, da je za varno vožnjo na letnih gum potrebno imeti vsaj tri milimetre profila. S tem namreč zmanjšamo možnosti za splavanje gum, poleg tega pa je zavorna pot pri pnevmatikah z minimalno dovoljeno količino profila na mokri podlagi lahko do kar 44 odstotkov daljša kot pri pnevmatikah s tremi milimetri profila.

Pri Goodyearju tako svetujejo naslednje: redno preverjanje tlaka v pnevmatikah in pa stanja pnevmatik. Če so le-te preveč obrabljene – pa četudi zgolj na eni strani, kar je posledica napačne nastavitve geometrije podvozja – pa čim prej na menjavo – pa četudi je to sredi sezone.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja