Hrvaški oblikovalec je konceptnemu Yugu namenil petlitrski turbo motor

4. 11. 2018 | Jure Šujica
Deli

Čeprav koncept ohranja trivratno zasnovo originala, ima z izjemo imena z njim le malo skupnega.

Letos je od konca proizvodnje legendarnega Zastavinega modela Yugo, ki je v skoraj 30 letih proizvodnje našel približno 800 tisoč kupcev, minilo deset let. A spomin nanj še vedno ostaja živ, kar je opazno tudi v državah nekdanje Jugoslavije, še posebej v Srbiji, kjer je na cestah še danes veliko voznih primerkov predvsem poznejših letnikov vozila. Naslednika medtem na drugi strani ni na vidiku in ga verjetno tudi ne bo.

No, vsaj v resničnem življenju ne. V digitalnem svetu pa je zgodba drugačna. Svojo vizijo Yuga je namreč na spletu objavil v Makedoniji živeči hrvaški industrijski in avtomobilski oblikovalec Mihael Merkler, sicer avtor številnih drznih konceptov različnih avtomobilskih znamk, ki pa vsaj za zdaj še niso ugledali luči sveta. Mednje spada tudi Yugo GT 5000.

Izdelan (predvidoma) po željah Američanov

Pozabite na skromen trivratni avtomobil, Merklerjev koncept je nekaj popolnoma drugačnega. Je kar precej daljši, saj se je z dolžino približal Chryslerju 300C. Čeprav preprosto oblikovani žarometi ostajajo, pa so ti modernizirani in tako spredaj kot zadaj (kjer sicer tako kot celoten zadnji del bolj spominjajo na model 101) svetijo v LED-tehniki. Stranski smerniki so bili z blatnikov prestavljeni v ogledala, pozornost na karoseriji pa pritegnejo še v karoserijo skrite kljuke vrat in velika grba z režo za zajem zraka v motornem pokrovu.

Omenjena reža pa ni le modni dodatek, pod njo se namreč skriva petlitrski V8 turbo motor. Ta naj bi proizvedel okroglih 600 'konjev' (441 kilovatov) moči, kar naj bi zadoščalo za najvišjo hitrost 320 kilometrov na uro in pospeške do 100 kilometrov na uro v le 2,8 sekundahe. Ne smemo pozabiti, da gre še vedno le za koncept, ki pa bi ga bilo vsekakor zelo zanimivo videti na cesti.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja