Ne boste verjeli, kako težko je življenje lutk za preizkusna trčenja

Poleg ovir, luči, kamer in številnih različnih senzorjev so preizkusne lutke bistvenega pomena pri preskušanju varnosti avtomobilov.

Medtem ko imajo orodja za računalniško simulacijo čedalje pomembnejšo vlogo pri razvoju novih avtomobilov, testi trčenja niso na poti. Zato imajo avtomobilski proizvajalci laboratorije, v katerih skoraj vsakodnevno preverjajo varnost avtomobilov v praksi in pod strogo določenimi pogoji.

Preizkusna trčenja postajajo vse bolj stroga in zahtevna, zanje pa uporabljajo tudi vse več različnih preizkusnih lutk. Samo lutk, ki ponazarjajo odrasle potnike, je osem vrst in zraven so še otroške lutke, ki predstavljajo otroke, stare od enega do deset let. Varnost je namreč treba preizkusiti v različnih položajih in z različnimi vrstami potnikov. Velikost in obliko lutk, ki se razlikujejo tudi po spolu, določajo posamezni homologacijski predpisi, potrošniški testi in interne zahteve. Vsak tip lutke se na posameznem testu odzove drugače in drugače vpliva na zadrževalne sisteme in zasnovo vozil.

Lutke so vedno izdelane iz najrazličnejših materialov. Osnovna kovinska konstrukcija je močna in vzdržljiva, vendar je tudi telo lutke sestavljeno iz materialov, ki kar najbolj zvesto posnemajo obnašanje človeškega telesa v specifičnih okoliščinah. Za rebra, hrbtenico ali sklepe se tako uporabljajo posebne kovine, medtem ko sta koža ali medenica lutke izdelana iz posebne plastike. Merjenje obremenitve teh delov omogoča sklepanje, kje in kakšne so verjetne dejanske poškodbe pri trčenju.  Posamezni deli so seveda zamenljivi, tako da je osnovna lutka namenjena za večkratno uporabo in ima v bistvu neomejeno življenjsko dobo.

Številni elementi oblikovanja lutk so patentirani in le nekaj proizvajalcev na svetu te nepogrešljive »igralce« izdeluje po najvišjih standardih. Zato tudi ni presenetljivo, da so lutke drage, stanejo tudi do 650.000 evrov in pravzaprav so pogosto najdražji kos opreme, ki jo uporabljajo pri preizkusnih trčenjih. K temu je treba dodati še precejšnje stroške servisiranja in kalibracije. Vsaka lutka je opremljena z desetinami senzorjev, ki merijo pospešek, sile in deformacije. Poleg tega se vsa ta tehnologija nenehno razvija in sodobne lutke imajo tudi več kot sto različnih merilnih točk.

 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol