Obeta se povratek velikih motorjev

20. 5. 2020 | Jure Šujica
Deli

Proti novim omejitvam o izpustih škodljivih plinov bi se v prihodnje lahko, ironično, borili s šest- in osemvaljnimi motorji. A vse le ni tako preprosto.

V zadnjem desetletju smo v avtomobilskem svetu spremljali porast procesa 'downsizinga', zmanjševanja motornih prostornin in uporabe turbopuhal, vse z namenom zmanjševanja izpustov škodljivih plinov ter zmanjševanja porabe goriva. A tega bo, kot kaže, kmalu konec. Vsaj pri Porscheju napovedujejo, da se bodo v prihodnjih letih znova obrnili v smer proti povečevanju motornih prostornin.

Porsche se je tako ob predstaviti prejšnje generacije modela 911 odločil, da bo 3,6-litrske šestvaljnike v modelu Carrera nadomestil s trilitrskimi motorji, podprtimi s turbopuhali. In čeprav so enako konfiguracijo obdržali tudi v aktualni generaciji, ki je šele dobro zapeljala na ceste, pa pri Porscheju za naslednjo generacijo, ki naj bi na ceste zapeljala do leta 2026, že napovedujejo precejšnje spremembe – med drugim tudi večje motorje.

Konec atmosferskih motorjev?

Čeprav se zdi, da bodo s tem storili korak nazaj, pa je se za omenjeno idejo skriva povsem logična razlaga. Kot je za spletno stran Wheels pojasnil Frank-Steffen Walliser, vodja razvoja Porschejevih športnih avtomobilov, naj bi namreč do tedaj v veljavo stopil nov normativ o izpustih avtomobilov EURO7. Ta naj bi po pričakovanjih omejil najvišjo moč, ki bi jo avtomobil lahko proizvedel na liter delovne prostornine.

Nov normativ bi tako po mnenju Walliserja spodbudil proizvajalce k temu, da bi več pozornosti posvetili motorjem z večjo prostornino in morebiti tudi več valjem. Ob tem predvideva, da bo prostornina avtomobilskih motorjev posledično narasla za okrog 20 odstotkov. Možnost je sicer tudi ta, da se bodo proizvajalci v še večji meri posvetili elektrifikaciji svojih avtomobilov, kjer takšna omejitev seveda ne bo veljala, kar pa se pri Porscheju po Walliserjevem mnenju ne bo zgodilo. Namesto tega naj bi se še nekoliko bolj posvetili razvoju sistemov za čistejše izpuste, med ukrepi pa naj bi bili večji in učinkovitejši katalizatorji.

A naloga bo, kot pravi, težka, ogrožena pa naj bi bila tudi prihodnost visokozmogljivih atmosferskih motorjev, kot je tisti v izvedbi GT3, saj naj bi bilo enostavno nemogoče zagotoviti njihovo ustreznost novim normativom. A do leta 2026 je še daleč in do tedaj se lahko spremeni še marsikaj.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja