Porsche 919 izdelan z enim samim namenom - za postavljanje rekordov

10. 4. 2018 | Jure Šujica
Deli

Za zdaj si je 'prisvojil' progo v Spa-Francorchampsu, naslednji je na vidiku Nürburgring.

Ko je Porsche julija lani naznanil odhod s prvenstva vztrajnostnih avtomobilov, je poteza marsikoga presenetila. Ne nazadnje je podjetje razvilo dirkalnik Porsche 919 Hybrid, s katerim so nato dominirali na zadnjih treh dirkah v Le Mansu, poleg tega pa so slavili na več kot polovici vseh vztrajnostnih dirk, na katerih so z njim nastopili (17 zmag na 33 dirkah). Kot razlog za umik je Porsche takrat navedel usmeritev podjetja v nastopanje na dirkah svetovnega prvenstva formule E.

Čeprav je tekmovalnih dni za model 919 Hybrid konec, pa to še ne pomeni, da bo šel revolucionarni dirkalnik v pokoj in ga bo Porsche postavil v muzej, kjer bo na ogled ljubiteljem znamke. Avtomobil bo namreč šele zdaj res zaživel. Inženirji pri Porscheju so se namreč lotili izdelave ultimativnega dirkalnika in ga poimenovali 919 EVO. Pri tem se niso ozirali na homologacijske zahteve serije WEC in LMP1, v kateri je nastopal 919 Hybrid, njihovo vodilo je bilo preprosto: izdelati najhitrejši dirkalnik, s katerim bodo postavljali rekorde.

Izboljšan pogonski sklop za 150 'konjev' več moči

Največjih sprememb je bil seveda deležen motor. Po pravilih WEC je avtomobil lahko med dirko porabil le omejeno količino goriva na krog. Štirivaljni motor bokserske zasnove in prostornine dveh litrov je bil zato omejen na 500 'konjev' moči. Ker z dirkalnikom Porsche ne bo tekmoval na uradnih dirkah, so te omejitve enostavno opustili in mu moč povečali na 710 'konjev', ki jih proizvede ob uporabi dirkaške mešanice goriva, v katero je dodanih 20 odstotkov etanola. Omejitve so poleg tega odstranili tudi iz obeh elektromotorjev, ki tako namesto dosedanjih 400 proizvedeta 440 'konjev'. Avtomobil tako po novem presega skupno moč 1.000 'konjev', krivulja moči se ustavi šele pri 1.050 'konjih'.

Ker je bil obsežnih predelav deležen pogonski sklop (in tudi krmilni sistem), je nekako pričakovati, da ne bo nedotaknjena ostala niti aerodinamika vozila. Za začetek so se pri Porscheju znebili sprednjih žarometov, na nos vozila pa so namestili večji difuzor, ki pomaga izenačevati učinek novega in izdatno spremenjenega kril(c)a na zadnjem delu vozila. Dodatno so bili izboljšani še pragovi vozila, vse predelave pa so prispevale k 53 odstotkov boljšemu potisku vozila k tlom v primerjavi z dirkalnikom, s katerim so nastopil na kvalifikacijah za dirko v Belgiji.

Hitrejši od formule 1

Kako učinkoviti so bili inženirji pri svojem delu, so pri Porscheju že lahko videli tudi v praksi. Porschejev testni voznik Neel Jani je namreč dirkalnik že zapeljal po omenjenem belgijskem dirkališču in s časom 1:41.770 za kar 0,783 sekunde izboljšal rekord proge, ki ga je na kvalifikacijah za dirko F1 lani postavil Britanec Lewis Hamilton. Avtomobil je ob tem dosegel najvišjo hitrost 359 kilometrov na uro, progo pa je prevozil s povprečno hitrostjo 245,61 kilometra na uro.

Postavljanja rekordov pa za 919 EVO še ni konec, saj ga bo Porsche poslal na svetovno turnejo po nekaterih najslavnejših dirkališčih. Naslednja postojanka: Nürburgring, kjer bo 12. maja odpeljal demonstracijski krog pred dirko za 24 ur Nürburgringa, nato pa se bo po trenutnih načrtih udeležil še julijskega Festivala hitrosti v Goodwoodu, septembrskega Porschejevega festivala v Brands Hatchu in srečanja Porschejevih dirkalnikov 26. septembra, ki bo potekalo na dirkališču Laguna Seca.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"