Vloga avtomobilskih konceptov je še precej pomembnejša od (zgolj) privabljanja radovenih pogledov na avtomobilskih salonih.
Življenje vsakega novega avtomobila se začne na risalni deski. Za nekatere je ob tem že takoj jasno, da se bodo iz njih razvili serijski avtomobili, spet pri drugih je že takoj jasno, da gre za koncepte, ki v praksi ne bodo doživeli serijske proizvodnje. Skozi desetletja so takšni projekti polnili arhive avtomobilskih proizvajalcev, večina izmed njih pa jih po, recimo, predstavitvi na katerem izmed avtomobilskih slonov nikoli več ni uzrla zunanjega sveta.
Pri Porscheju pa so se sedaj odločili da javnosti ponudijo pogled del novejšega arhiva in neuresničene projekte, ki so nastali v zadnjem desetletju in pol. Nekateri izmed njih so prišli do faze funkcionalnih prototipov, spet drugi so svojo pot končali zgolj kot glinene silhuete v naravni ali celo pomanjšani velikosti. Ob tem je pri številnih izmed njih nemogoče zgrešiti povezanost z aktualnimi modeli ali pa legendarnimi vozili iz preteklosti.
Pot od zasnove novega modela do pravega avtomobila je pri Porscheju jasna. Nemška znamka ima namreč zgolj en oblikovalski studio, stacioniran v mestu Weissach, kjer najprej nastanejo skice, nato pa sledijo 3D modeli, glineni modeli v razmerju 1:3 in nato modeli v naravni velikosti, katerim nato sledijo prototipi.
»Virtualni svet predstavlja prvi korak pri nastanku novega vozila, a pravo izkušnjo, občutek prinese šele izdelava modela, saj šele takrat postane jasno, ali ima avtomobil prevelike, premajhne ali pa ravno prave proporce,« pojasnjuje Michael Mauer, podpredsednik obliovalskega studia. Ob tem dodaja, da so koncepti, prikazani v zgornji galeriji običajno izdelani kot unikati in ne v več primerkih, več konceptih, kot je to praksa pri oblikovanju serijskih vozil.
In čeprav konceptni avtomobili pogosto že v štartu niso načrtovani za prehod v serijsko proizvodnjo njihova vloga še zdaleč ni zanemarljiva, saj pomagajo ustvarjati prihodnost znamke. »Znamko je mogoče razvijati na dva načina. Prvi je postopen razvoj, korak za korakom, a je pri takšnem razvoju težko biti inovativen. Lahko pa oblikovalcem prepustimo proste roke. Ti bodo nato predstavili idejo za 'dan po jutrišnjem', nato pa jo bomo prilagodili bližnji prihodnosti,« je še dodal Mauer.