"200 kilometrov na uro je zame zgornja meja na nemških avtocestah"Sanjska garaža Boštjana Belčiča in njegovih pet najljubših

Nekateri posamezniki bi v svojo sanjsko garažo postavili kakega superšportnika, drugi kakega redkega starodobnika. Boštjan Belčič pa je stopil iz običajnih okvirjev. Njegove želje so 'nekoliko' drugačne.

Sanjska garaža Boštjana Belčiča in njegovih pet najljubših (foto: Osebni arhiv) Osebni arhiv
12. 6. 2020

Nekdanjega poročevalca Formule 1, ki je svoj čas družbo delal tudi prejšnjemu gostu te rubrike, Miranu Ališiču danes morda v medijih ne srečujemo več tako pogosto, a v teh vodah še naprej ostaja, saj v zadnjih letih aktivno spremlja in povezuje dirke ameriške serije Nascar. Kljub temu pa njegove štirikolesne sanje še zdaleč niso vezane zgolj na asfalt. Katera je torej njegova sanjska peterica?

1. Volvo XC90 T8: Izbral sem ga zato, ker je nekoliko bolj napreden, kar se tiče varstva narave, pa čeprav to pri tem modelu še ni tako očitno. Pri tem bi omenil še potezo Volva, da vsem avtomobilom omejijo najvišjo hitrost na 180 kilometrov na uro, kar menim da je povsem dovolj.

Ob tem bi izpostavil anekdoto izpred let, ko smo bili na dirkališču Nordschleife v družbi Nicka Heidfelda. Ta je takrat vozil še za moštvo Williams-BMW, ob tem pa je dejal, da vsakdo zna hitro voziti naravnost, težava pa se pojavi med hitro vožnjo skozi ovinke. Veliko je namreč voznikov na cesti, ki se znajo voziti hitro in naravnost, pri tem pa se ne zavedajo, kako nevarno je to lahko.

V tej luči se mi ta avto zdi zelo zanimiv, saj tudi sam nimam težav z omejitvami hitrosti, poleg tega pa je še eleganten, udoben, varen... idealen družinski avto.

2. Audi RS6 Avant: Pogosto sem vozil hitre avto, a ob tem nisem pretiraval s hitrostjo. 200 kilometrov na uro je bila zame zgornja meja na nemških avtocestah, preko katere nisem šel rad. A stvar, ki me pri Audiju RS6 pritegne najbolj so pospeški, ki so zame še bolj pomembni kot najvišja hitrost.

RS6 Avant je vrhunski in poskočen družinski karavan z veliko prostora. Je avtomobil za sladokusce in idealen kompromis med hitrostjo, zmogljivostjo ter prostornostjo, povrhu vsega pa je še dovolj diskreten.

3. Aston Martin DB5: avtomobil, ki me spominja na otroštvo, na 'prave' filme o Jamesu Bondu, saj so sedaj zavili v nekoliko drugo smer. Gre za izjemno lep, večen avtomobil in pravo klasiko.

4. GVX Pangea LT: gre za tovornjak, s katerim lahko zaradi njegovih terenskih zmogljivosti prideš kamorkoli, ob enem pa ponuja veliko udobja, od kuhinje do spalnih prostorov. Pravzaprav gre za terenski tovornjak za tiste, ki si po napornem dnevu raziskovanja želijo udobnega počitka.

5.Marauder: Avtomobil, ki je vezan na izkušnjo, ki sem jo imel v Sao Paulu v času dirke za Formulo 1. Bilo je še v času, ko so se navigacijske naprave v avtomobilih komajda začele pojavljati.Ko sva se torej s snemalcem Petrom nekega večera vračala z dirke, sva se na cesti izgubila in zašla v 'slum'.

Vsekakor neugodna izkušnja, še posebej zato, ker so ravno tedaj Jensona Buttna sredi belega dne oropali, ko je z ekipo v neoznačenem avtomobilu stal na semaforju. Vmes sva se celo znašla na nekem klacu, ki ga je avtomobil komajda še zmogel prevoziti in ko sva se nato nenadoma znašla na nekoliko večji cesti, nama je še kako odleglo. Ne glede na vse se namreč v takšnih predelih ne počutiš ugodno.

Prav zgornja izkušnja pa mi je, še posebno po ogledu epizode serije Top Gear dala misliti, da je prav Marauder morda najboljša izbira v takšni situaciji, v takšni okolici, ki jo nato lahko brez skrbi prečiš, hkrati pa se odlično obnese tudi na terenu.

Kateri avtomobil vozite trenutno?

Volkswagen Tiguan. Je nekoliko starejšega letnika a ima, ker se z njim vozim bolj poredko, zelo malo kilometrov. Gledam sicer v smeri svojega prvega sanjskega avtomobila, a le znamke, saj je XC 90 vseeno nekoliko predrag. Trenutno sicer realnih možnosti za menjavo zaradi recesije ni, morda pa se to nekoč spremeni. Avtomobili znamke Volvo so mi še posebej v zadnji generaciji še posebej zanimivi.

Ko ste naredili vozniški izpit, kateri je bil prvi avtomobil, ki ste ga vozili oziroma si ga kupili?

Prvi avtomobil, ki sem ga vozil je bil domači Renault 4, Katra, prvi avtomobil, ki sem ga kupil pa je bil Daewoo Nexia. Avtomobil, ki morda ni bil po okusu vseh, nekateri so se nad takšnimi vozili zmrdovali, a tako je pač bilo. Lahko bi kupil kak drug, rabljen avtomobil, vendar pa sem se odločil zanj in ne glede na vse se mi je na njem v vsem času pokvaril le sistem za elektronski pomik stekel – ki sem ga mimogrede vgradil sam.

To je bil sicer še čas, ko so korejski avtomobili komaj prihajali na naš trg in nikakor ni bil vpadljiv, vseeno pa je dobro služil svojemu namenu. Je pa res, da sem veliko kilometrov tedaj naredil s testnimi avtomobili in je Daewoo posledično večino časa čakal doma, zaradi česar je bilo okvar morda manj, kot bi jih bilo sicer.

Izmed vseh avtomobilov, ki ste jih kadarkoli imeli, prodajo katerega najbolj obžalujete?

Pravzaprav težko katerega. Menim, da je vsak avtomobil odslužil svoje, nobeden izmed njih pa ni bil tako poseben, da bi njegovo prodajo obžaloval.

Kako intenzivno spremljate avtomobilske novosti in prihoda katere se najbolj veselite?

Zadnje čase se s tem področjem – pa čeprav tudi poklicno – ukvarjam bistveno manj, kot sem se včasih, vseeno pa zadeve spremljam. Veselim se Tesla Cybertrucka, ki naj bi bil nekoliko drugačen od predstavljene različice. Tako avantgardnega avtomobila namreč že dolgo nismo videli in verjamem, da bo v avtomobilskem svetu spisal neko novo poglavje zato bo zanimivo videti, kakšen bo na cesti.

Bencin ali elektrika?

Tukaj bi citiral stavek iz Mercedesovega muzeja v Stuttgartu. Na začetku poti, ob izhodu iz dvigala se namreč nahaja nagačen konj, lipicanec, pod katerim je citat cesarja Wilhelma iz leta 1916, ki je izjavil: „verjamem v konja, avtomobil je zgolj začasna rešitev.“ V tej luči sledim pogovorom v smislu 'elektrika je napačna, elektrika ne bo uspela ponuditi dovolj energije' in tako dalje.

Menim, da so takšne izjave zgrešene in da je to nekako tako kot pri mobilnih telefonih. Nekoč smo jih recimo naokrog prenašali v kovčkih, danes pa vidimo, kako je. Ko pride do takšnih novosti se enostavno ne smemo zapirati in menim, da se bodo rešitve za množično uporabo sčasoma našle, četudi bodo bistveno drugačne kot so danes. Ob tem verjamem, da bodo šle stvari v drugo smer in ne bomo več govorili zgolj o bencinu in elektriki, pojavile se bodo še številne druge rešitve.

V prihodnosti bo avtomobil na splošno dobil povsem drugačno vlogo, ko ga bo moč poklicat in bo prišel kamorkoli bomo želeli, ob enem pa bo postal predmet za ljubitelje. Bencin bo tako na dolgi rok namenjen ljubiteljem, povprečen uporabnik pa ne bo imel več takega odnosa, kot ga je imel nekoč.

Jaz in moja generacija je nekoč gledala na to, kolikšno najvišjo hitrost je imel avtomobil na merilniku hitrosti, koliko je imel izpušnih loncev, današnji generaciji pa je pomembneje to, da se preko tablice dopisuje s prijatelji. Odnos se spreminja, tudi avtomobilske dirke so drugačne, saj mladim avtomobil ne predstavlja več tega, kar nam je nekoč.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri