Takšno škodo povzročamo okolju z vračilom preko spleta kupljenega blaga

16. 10. 2020 | Jure Šujica
Deli
Takšno škodo povzročamo okolju z vračilom preko spleta kupljenega blaga (foto: Continental)
Continental

Škoda je enaka škodi, ki jo naredi 300.000 vozil.

Naročanje izdelkov preko spleta je v zadnjih letih postalo vse bolj priljubljeno, velik skok pa je doživelo v zadnje obdobju, ko je naše gibanje bolj ali manj omejeno. Nič namreč ni bolj enostavno kot skok na splet iz pametnega telefona in računalnika ter zgolj z nekaj kliki naročiti naslednjo knjigo, majico, čevlje, ali karkoli ponujajo specializirane spletne strani. Vse lepo in prav, a vsakdo, ki redno kupuje preko spleta ve, da slej ko prej pride do težav z naročili in posledično tudi reklamacijami.

Morda ne bi pomislili, a prav tovrstne reklamacije v veliki meri vplivajo tudi na slabšanje kakovosti zraka. Strokovnjaki podjetja Continental so namreč izračunali, da vsako leto dostavne službe in njihovi tovornjaki zgolj za dostavo tovrstnega blaga opravijo kar 60 milijard kilometrov. A kar je bolj zaskrbljujoče je dejstvo, da hkrati naredijo še dodatnih 17 milijard kilometrov izključno zaradi vračil kupljenega blaga.

Namesto globalno, lokalno

Razlogi za vračilo blaga so seveda različni, pogosto pa gre zgolj za napačna naročila izdelkov in tako na vsake tri dostave blaga kurirske službe opravijo še po eno vračilo blaga. Ob tem pa seveda v zrak uhajajo enormne količine CO2. 1,5 milijard kilogramov če smo natančni, ob predpostavki, da tovorna vozila na 100 kilometrov v povprečju porabijo 35 litrov dizelskega goriva. To je enaka količina izpustov, kot jo na leto izloči 326.000 avtomobilov (ob predpostavki, da na leto naredimo 15.000 kilometrov).

Varovanje okolja je v zadnjem obdobju eden izmed največjih izzivov, če ne kar največji, s katerim se spopada sodobna družba. In medtem, ko avtomobilska industrija teži k večji popularizaciji elektrificiranih vozil ter k drugim ukrepom, lahko že sami naredimo marsikaj za to, da bo zrak nekoliko bolj čist. Tako lahko kupujemo bolj preudarno, hkrati pa tudi bolj lokalno. Nenazadnje bo škoda veliko manjša, če se bomo odločili vrniti izdelek namesto preko spleta zgolj v bližnjo trgovino – pa četudi bomo to storili z osebnim avtomobilom.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"