Tako bodo avtomobili že prihodnje leto precej bolj varni

23. 11. 2022 | Jure Šujica
Deli

V prihodnjih desetih letih bodo sledile številne spremembe.

Nedavno je organizacija Euro NCAP pripravila verjetno še zadnja letošnja testiranja varnosti novih vozil – in hkrati tudi najbolj obsežna v zadnjem obdobju. Hkrati je šlo za zadnje preizkuse po starih standardih, ki so sicer v veljavi šele tretje leto. Prihodnje leto bodo posledično avtomobili precej težje dosegali najvišje ocene. Nekaj, kar se za večino avtomobilskih znamk danes zdi že skoraj samoumevno.

Euro NCAP je namreč pred kratkim predstavil Vizijo 2030, ki bo pomagala, da bo varnost tudi v prihodnjih letih ostala ena izmed prioritet pri razvoju novih avtomobilov. Pozornost bo usmerjena v štiri stebre, in sicer na področje varne vožnje, na področje sistemov za izogibanje trkom, na področje zaščite potnikov v primeru trka in na področje varnosti potnikov ter drugih ljudi v trenutkih po trčenju.

Preberite še: Razkrivamo: zakaj nekateri avtomobili na preizkusnih trkih dobivajo tako slabe ocene?

Ker gre za precejšnje spremembe, jih pri organizaciji ne bodo uvedli takoj, ampak postopoma, in sicer skozi prehodno obdobje, ki bo trajalo do leta 2026. To je sicer v skladu z dejstvom, da številni kupci novih avtomobilov pravzaprav ne poznajo oziroma cenijo dovolj vseh sistemov, ki so jim na voljo, kar je v izjavi za britanski Autocar izpostavil generalni sekretar organizacije Michiel von Ratingen.

A spremembe se tu še ne končajo. Pri testiranju novih vozil oziroma sistemov se bodo v prihodnje v večji meri zanašali na virtualno tehnologijo, več pozornost bodo namenili tudi zaščiti pešcev in kolesarjev. Ko je govora o novih tehnologijah, bodo več pozornosti namenili možnostim komunikacije med avtomobili oziroma med avtomobili in prometno infrastrukturo. To bo naposled pomenilo tudi precejšen zalogaj za številne proizvajalce, ki bodo želeli doseči najvišje ocene.

Že danes namreč nekateri proizvajalci težko dosežejo najvišje število zvezdic, še posebej na račun slabe opremljenosti z asistenčnimi sistemi. A kot pojasnjuje von Ratingen, prav ti sistemi omogočajo lažje izogibanje in preprečevanje nesreč. Posledično namreč to pomeni, da se ni več treba zanašati na (sicer izjemno pomembno) zaščito potnikov v primeru trka.

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem