Tako se rodi nov avtomobil

24. 7. 2020 | Jure Šujica
Deli

V ozadju nastanka vsakega novega avtomobila je eno vodilo: racionalnost.

Ste se kdaj vprašali, kako nastane nov avtomobil? Jasno, zadnje stoletje večinoma s pomočjo tekočega traku (ali trakov) in pa po zaslugi tisočev rok delavcev, ki skrbijo za to, da vse kovinske, plastične, tekstilne, gumijaste in kar je še drugih komponent, ki nastanejo v tovarni ali pa vanjo pridejo od blizu in daleč na koncu postanejo celota. A prav tukaj se pojavlja eden izmed največjih izzivov same proizvodnje.

Celoten proces je namreč velik logistični izziv, saj vsaka napaka in napačno posredovan del pomeni zaustavitev sestavljanja vseh avtomobilov, ki stojijo v vrsti. Hkrati je pri avtomobilih, narejenih po naročilu treba paziti, da bo v avtomobil zagotovo vgrajena vsa oprema, ki si jo je zaželel kupec. S takšnimi zadevami se pogosteje srečujejo proizvajalci prestižnih avtomobilov, med katerimi je tudi Porsche.

Nemško podjetje je tako že pred več kot pol stoletja, kmalu po začetku proizvodnje, uvedlo posebne identifikacijske kartone, ki so vsak avtomobil spremljali vse od začetka nastajanja pa do njegovega odhoda iz tovarne. Ta karton je vseboval vse informacije, od barve karoserije do seznama dodatne opreme, izbire materialov, motorja in nenazadnje morebitnih posebnih zahtev kupcev.

Poskrbljeno tudi za klasike

Danes je proces sledenja vozilom digitaliziran, identifikacijski kartoni so se preselili v računalnike, nastajajoče avtomobile namesto vozičkov naokoli prevaža tekoči trak, vseeno pa so informacije o posameznem vozilu še vedno ključnega pomena za njegov nastanek – le da jih delavci po novem prebirajo iz računalnika. Takšen sistem je, kot pojasnjuje vodja informatikov v tovarni v Zuffhausnu, Jürgen Dangelmay, v uporabi že od leta 2006, a ga, upoštevajoč predloge delavcev, ves čas nadgrajujejo.

V prihodnje naj bi pri Porscheju sistem nadgradili do te mere, da bo sledil gibanju pogleda delavcev in jim nudil zgolj informacije, ki jih bodo v tistem trenutku najbolj potrebovali. In kje so medtem stari identifikacijski kartončki? Po dveh letih in pol trdega dela so jih Porschejevi strokovnjaki uspeli shraniti v digitalno obliko, kjer bodo odslej na voljo vsem partnerjem oziroma lastnikom vozil, s čimer jim bodo pomagali pri ohranjanju ter restavriranju njihovih klasikov.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"