Izjemni slovenski kolesarski junak Tadej Pogačar največ časa preživi v "sedlu" kolesa, a tudi njegov okus za štirikolesne avtomobilske pošasti je brezhiben.
Najbolj suveren je na kolesu. Itak! A hitro postane jasno, da ima Tadej Pogačar izbran okus tudi za avtomobile.
S prvim denarjem, ki si ga je prislužil s kolesarskimi uspehi, si je omislil Audija S3 z letnico 2008, nemški avtomobilski lepotci pa mu družbo delajo še dandanes.
V njegovi garaži namreč počivata Audi RS4 in strupeni Porsche GT3 RS.
Najprej iskrene čestitke za uspešen začetek nove sezone. Mi zaupate, na/v katerem prevoznem sredstvu poleg kolesa preživite največ časa?
Prav ste predvideli, največ časa seveda preživim na kolesu. Na drugem mestu je verjetno avtomobil, saj kar nekajkrat letno premagujem razdaljo med Monakom in Slovenijo.
Tudi na ekipnem avtobusu, ki je bolj avtodom kot kaj drugega, preživim precej časa. Pred vsako dirko in po njej. Da, pa tudi na letalu.
Morda bi moral letalo uvrstiti kar na drugo mesto. (smeh)
Kolikšna je sicer najvišja hitrost, ki ste jo doslej »prigonili« na kolesu? Verjamem, da se brez težav kosa z avtomobilsko …
Najhitreje, kar sem vozil, je bilo kakih 105 km/h leta 2019 na Dirki v Kaliforniji.
To je na dirki! Ne počnite tega doma. (smeh) Je kar precej nevarno!
Kaj pa menite glede na trenja med vozniki avtomobilov in kolesarji? Se vam zdi, da smo Slovenci, kar se tega tiče, dovolj strpni?
Med vozniki in kolesarji je kar precej negativne energije. Sploh sam to opazim, saj veliko potujem po svetu in treniram na vseh mogočih krajih. Včasih me je na kolesu kar malo strah.
Moram reči, da v Sloveniji ni najhuje. Precej slabše je v Italiji, kjer bi si mislil, da je kolesarstvo zaradi športne tradicije zelo čislano, a vozniki do kolesarjev niso najbolj uvidevni.
Precej je nestrpnih voznikov, ki pa jih na neki način razumem, saj kolesarji včasih res zasedemo velik del ceste na odsekih, kjer nas je nemogoče prehiteti. A v tem gre le za manjše zamude za voznike, zato je strpnost potrebna na obeh straneh.
Sam sem se tega z leti kar privadil, ko se sprijazniš z vsemi okoliščinami na cesti, gre brez težav. V Sloveniji je prostora za napredek še veliko, tako pri voznikih kot kolesarjih.
Naše kolesarske steze bi lahko bile precej boljše, saj z robniki, odvozi in dovozi ter kopico peska pozimi niso najbolj uporabne. Z boljšo infrastrukturo bi olajšali življenje tako voznikom kot kolesarjem. A kot rečeno, vsi moramo biti strpni in vsi se lahko izboljšamo.
View this post on Instagram
Kaj vam pomeni avtomobil? Le sredstvo za premagovanje razdalj ali užitek v vožnji?
Rad imam avtomobile in vožnjo z njimi. Veliko časa preživim na cesti in v avtu, zato je po neki strani sredstvo za premagovanje razdalj, a v vožnji tudi resnično uživam.
Vožnja iz Monaka v Slovenijo mi vzame kakih 7 ur in nanjo sem se sčasoma že privadil. Na vsake toliko časa jo prevozim z velikim veseljem.
S Porschejem se rad zapeljem tudi na »giro« po Azurni obali.
Kakšni so vaši spomini na avtošolo? Je šlo vse po načrtih? Kaj vam je v začetku povzročalo največ težav?
V avtošoli sem bil kar nervozen, čeprav je šlo vse po načrtih. Izpitno vožnjo sem sicer moral ponavljati. Se mi zdi pa prav, da te inštruktorji »spustijo« šele, ko so prepričani o tvojih vozniških sposobnostih in poznavanju prometnih pravil.
Če pogledamo tako, z vsakim letom postaneš boljši voznik.
V začetku sem se pogosto bal, da je avtomobil preširok za ulico, ki sem si jo izbral, a težav nikdar nisem imel. Najbolj nadležno je bočno parkiranje, a če je treba, parkiram tudi tako. No s Porschejem zagotovo ne. (smeh)
Kateri avto se danes skriva v vaši garaži?
Največ uporabljam Audija RS4 letnik 2020 v barvi Nardo Grey in v kombinaciji s črno.
Po Monaku se naokrog prevažam z Vespo. Poleg tega se v moji garaži skriva še Porsche GT3 RS Weissach package z letnico 2019.
Vas ljudje na cesti prepoznajo? Vam potrobijo, pomahajo …? Na semaforju radovedno pogledujejo, kdo sedi za volanom?
Kdaj pa kdaj me prepoznajo, a ne tako pogosto. V avtomobilu sploh poredko. Nekajkrat se mi je že zgodilo, da so me prepoznali policisti in me ustavili ter se slikali z mano.
Vedno me je bilo strah, kaj sem narobe naredil, potem pa sem le podelil nekaj avtogramov. (smeh)
Na kolesu pa me ljudje pogosto prepoznajo, sploh v Sloveniji. Na semaforju vsi preverimo, kdo je v sosednjem avtu, pa včasih naletim na kak nasmešek ali začuden obraz.
View this post on Instagram
Kaj vas na cesti najhitreje spravi ob živce?
V resnici sem kar umirjen voznik. Včasih po dolgi vožnji ali dnevu me zjezi kdo, ki se vrine v vrsto ob zastoju in ne upošteva načela po zadrgi.
Tudi prehitevanje po desni mi ni ljubo. Sploh v Italiji je tega ogromno.
Včasih pa me razjezijo tudi prepočasni vozniki, sploh na avtocesti. Joj, joj. (smeh) Moraš ostati strpen in iti svojo pot naprej.
Za kateri prekršek bi si najlaže prislužili kazen?
Najlažje morda za prehitro vožnjo. Priznam, včasih vozim malenkost prehitro.
Pred časom ste dejali, da je vaš najljubši avtomobil Porsche GT3 RS. To še velja ali vas je v tem času že prevzel kak drug?
Porsche GT3 RS ostaja moj najljubši avtomobil, o katerem sem sanjal že kot otrok. Bi pa z veseljem preizkusil še kaj drugega, recimo kakega dobrega Ferrarija.
Glede na to, da ste velik ljubitelj avtomobilov, vam je uspelo kdaj zapeljati po dirkaški progi ali progi za reli?
Moje velike sanje so, da po progi zapeljem kak svoj hitri avtomobil. Enkrat sem imel priložnost sesti v Astona Martina in v Formulo 3000 na progi v Abu Dabiju, a sem moral biti zelo pazljiv.
Enkrat bi pa rad šel še malo bolj zares po dirkaški progi.
Tudi reli mi je zelo všeč, a se mi zdi malo preveč nevaren.
View this post on Instagram
Leta 2021 ste postali ponosen lastnik novega avtodoma. Kako vam je všeč življenje na štirih kolesih?
Družina ga ogromno uporablja, tudi jaz. Prej nikdar nismo imeli avtodoma, saj za tako številčno družino ni prišel v poštev.
Zdaj pa bi se rad z njimi odpravil na kake počitnice, recimo tja do Grčije. Z družino, z Urško.
Po koncu sezone sva včasih tako utrujena, da potrebujeva samo ležanje na plaži ali pa kar v domači sobi. (smeh) A počasi se bomo že navadili.
Kako suvereni ste za volanom avtodoma?
Carthago je prijeten za vožnjo, tudi dovolj hiter je. Malo moram biti pazljiv pri parkiranju, a nudi odlično vozniško izkušnjo, pa tudi bivalno.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del