To je presenetljiv razlog, zakaj moški ne kupujejo električnih avtomobilov!

10. 9. 2023 | Nika Arsovski
Deli

Ena zadnjih študij je razkrila, kaj moške odvrača od nakupa električnih avtomobilov. Se strinjate z rezultati? 

Pospešena elektrifikacija avtomobilske industrije ni pogodu vsem. Številni imajo seveda upravičene pomisleke, kar se tiče pridobivanja surovin in kasnejšega recikliranja materialov, spet druge skrbi še ne dovolj razvejana mreža polnilnic in nezadostna količina električne energije.

A zadnja študija, ki jo je izvedel dr. Michael Parent z Univerze v Teksasu v Austinu (UT), obravnava prav poseben razlog, ki moške odvrača od nakupa električnega vozila.

Nedavna študija obravnava dojemanje moškosti in način, na katerega le to vpliva na vedenje in življenjski slog potrošnikov. Študija še zdaleč ni dokončna, saj je bila izvedena na majhni skupini 400 ameriških moških in se ukvarja s hipotetično situacijo ter nima podpore s konkretnimi znanstvenimi podatki. Pa vendar, rezultati so presenetljivi.

Gre namreč za prvi znak, ki kaže povezavo med posameznikovim konceptom moškosti in njegovim odnosom do električnih vozil.

Z veliko preprostejšimi besedami, moški neradi kupujejo električna vozila, ker se jim ne zdijo dovolj "možata". Kot tak bi nakup električnega vozila škodoval njihovi podobi moškosti, zato bi raje izbrali vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem (ICE).

Po besedah dr. Parenta je eden izmed razlogov za to, da električna vozila niso pojmovana kot možata, ta, da so tiha in na splošno (napačno) veljajo za manj zmogljiva.

Od 400 moških, ki so sodelovali v raziskavi, jih je skoraj 40 % označilo električna vozila kot najslabšo možno izbiro za nov avto. 

"Dobre nakupne odločitve za potrošnike se do neke mere sprejemajo ob upoštevanju tega, kako ti nakupi odražajo osebno identiteto. Med moškimi je bila potrditev kontingenta moškosti povezana z manjšo preferenco do električnih vozil,« je ugotovitve zapisal dr. Parent, ki je prepričan, da bi tovrstne predsodke lahko popravili s primernim oglaševanjem in drugačnim pozicioniranjem električnih vozil na trgu.

Svoj pogled na raziskavo je predstavila tudi psihologinja Louise Goddard-Crawley, ki je poudarila, da so lastnosti, povezane z moškostjo, kot sta prevlada in fizična moč, pogosto povezane s »tradicionalnimi vozili« z glasnimi in močnimi motorji.

Zato je povsem smiselno, da posameznika s tradicionalnimi pogledi, bolj privlačijo klasični avtomobili in ne tišji električni.

Kot omenjeno, študija ni dokončna in ni podprta z znanstvenimi izsledki, a kaže, da je pot do sprejemanja električnih vozil prepredena z več ovirami, kot so jih pionirji električnih vozil pričakovali.

Preberite še: Po Volkswagnu proizvodnjo zaustavlja tudi Škoda. Kaj je razlog?

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol